بررسی و رفع اشکالات شرعی علت عدم پیش‌فروش سکه از اول اسفند

بررسی و رفع اشکالات شرعی علت عدم پیش‌فروش سکه از اول اسفند
یک مقام مسئول بانک مرکزی با اشاره به بررسی ابعاد شرعی شیوه جدید پیش‌فروش سکه در این بانک گفت: علت عدم آغاز پیش‌فروش سکه از اول اسفند نیز بررسی و رفع این اشکالات بوده است.
این مقام مسئول بانک مرکزی با اشاره به برخی دلایل عدم آغاز پیش‌فروش سکه از ابتدای اسفند گفت: بانک مرکزی در حال بررسی ابعاد جدیدی از این موضوع است و کارگروهی نیز در این زمینه فعال شده است.
وی افزود: موضوع شرعی یا غیر شرعی بودن شیوه پیش‌فروش اعلامی که بر اساس آن قرار بود در ابتدا مبلغ یک میلیون تومان از خریدار اخذ و مابقی آن در زمان تحویل سکه دریافت شود، از مهم‌ترین موضوعات مورد بررسی است.
به گفته وی، بانک مرکزی بزودی در این زمینه به جمع‌بندی رسیده و اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: به احتمال زیاد سقف سکه‌های قابل پیش‌خرید که پیش از این 10 قطعه و زمان تحویل نیز که 6 تا 8 ماه اعلام شده بود، تغییر خواهد کرد و کاهش خواهد یافت.
پس از اعلام شرایط جدید پیش‌فروش سکه از ابتدای اسفند، سید عباس موسویان عضو کمیته بانکداری بدون ربا با اعلام اینکه از جهت شرعی اگر پیش فروش سکه در قالب قرارداد سلف باشد باید کل مبلغ قرارداد در ابتدا به صورت کامل و نقدی تحویل گرفته شود و نمی توان در قرارداد سلف بخشی را امروز و بخشی را در آینده تحویل گرفت، اشکالاتی را بر شیوه اعلامی بانک مرکزی وارد کرده بود.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۵ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۸:۵۳:۴۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد