افت آرام شاخص سهام

 افت آرام شاخص سهام
بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد جو آرامی بود که البته با افت شاخص همراه شد.

بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته شاهد جو آرامی بود که البته با افت شاخص همراه شد. در بازار دیروز شاخص کل با افت 34 واحدی همراه شد که نمادهای فولاد‌مبارکه، هلدینگ خلیج‌فارس و سرمایه‌گذاری غدیر و کشتیرانی جمهوری‌اسلامی بیشترین سهم را در رقم خوردن این افت ایفا کردند. از دیدگاه کارشناسان، بازار دیروز، همچنان بازاری درگیر با کمبود نقدینگی و البته بی‌انگیزگی ناشی از فقدان خبرهای قوی در بازار بود. این امر در شرایطی بود که با وجود رشد چندروز کاری گذشته قیمت‌ها از محل تقویت قیمت جهانی فلزات، بازار به عدم اطمینان نسبت به روند آینده، در انتظار بازگشایی بازارهای جهانی ایستاده است.

جایی که امروز و فردا در شروع به‌کار بازارهای جهانی، شاهد اثرگذاری آن خواهیم بود. در این شرایط دیروز شاخص در پایان معاملات به رقم 78هزار و 765واحد رسید. دیروز مشاور رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: این سازمان قصد دارد بخشی از چهار شرکت را به‌صورت وکالتی در تاریخ ۱۲ تیرماه به مزایده بگذارد. به گزارش سازمان خصوصی‌سازی، سیدجعفر سبحانی با اشاره به مزایده واگذاری سهام چهار شرکت که قرار است به‌صورت وکالتی در روز ۱۲ تیرماه برگزار شود، اظهار کرد: بخشی از سهام شرکت‌های زغال‌سنگ البرز شرقی، هلی کوپتری ایران، ماشین‌سازی لرستان و گروه صنعتی ایدرولند در این مزایده واگذار خواهد شد. در بازار دیروز در گروه دارویی مجمع دارویی برکت با تقسیم 212ریال سود به پایان رسید. در گروه خودرویی، عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن و قطعه‌سازان خودرو از رشد ۹درصدی تولید خودرو طی سال‌جاری در کشور خبر داد. محمدرضا نجفی‌منش، عضو هیات‌مدیره انجمن صنایع همگن و قطعه‌سازان خودرو با اعلام این خبر، گفت: این رشد می‌تواند نویدبخش تحقق رشد صنعتی و در نهایت رشد اقتصادی کشور باشد.

درگروه معدنی، بازار سنگ‌آهن وارداتی چین به روند صعودی ادامه داد. عملکرد خوب بازار فولاد تمایل به خرید سنگ آهن را افزایش داده است. به گزارش فولاد ایران، آخرین متوسط قیمت سنگ‌آهن خلوص 62 درصد موسسه پلاتس 3/ 1 دلار رشد داشت و 3/ 64 دلار هر تن خشک سی‌اف‌آر ثبت شد. قرارداد جولای معاملات سوآپ بورس سنگاپور نیز 15/ 1 دلار رشد داشت و 15/ 64 دلار در هر تن خشک سی‌اف‌آر ثبت شد. خرید فولاد در بازار داخلی چین ادامه دارد که به بهبود اوضاع بازار سنگ‌آهن کمک کرده است. بیلت در بازار داخلی چین 6 دلار در پنج‌شنبه اخیر رشد داشت و به 6/ 491 دلار در هر تن در انبار رسیده است.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۲ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۸:۱۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد