رشد چشمگیر واردات طلای هند

رشد چشمگیر واردات طلای هند
آمارهای رسمی حاکی است که میزان واردات طلای هند در شش ماه نخست 2017 میلادی به بیش از 521 تن رسیده که این رقم از کل واردات طلا در سال 2016 میلادی بیشتر بوده است.

آمارهای رسمی حاکی است که میزان واردات طلای هند در شش ماه نخست 2017 میلادی به بیش از 521 تن رسیده که این رقم از کل واردات طلا در سال 2016 میلادی بیشتر بوده است.
بر اساس این گزارش تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که کاهش قیمت جهانی طلا و تصمیم دولت هند برای وضع مالیات 3 درصدی بر کالاها و خدمات از ابتدای جولای تاثیر زیادی بر رشد چشمگیر تقاضا و واردات طلای این کشور داشته است.
این گزارش افزود: در حالی که کل واردات طلای هند در سال 2016 میلادی به 510 تن رسیده است، این رقم در شش ماه نخست امسال از مرز 521 تن فراتر رفته است.
ارزش طلای وارد شده به هند در شش ماه نخست امسال به بیش از 22.2 میلیارد دلار رسیده است. کل واردات طلای هند در سال 2016 میلادی به 23 میلیارد دلار رسیده بود.
تجزیه و تحلیل های آماری نشان می دهد که رشد تقاضای سرمایه گذاری و افزایش تقاضا از سوی تولیدکنندگان جواهرات تاثیر زیادی بر رشد واردات طلا در شش ماه نخست امسال داشته است.
پیش بینی می شود با توجه به در پیش بودن فصل مراسم ازدواج در هند تقاضای طلا در بازار این کشور طی سه ماه پایانی امسال با افزایش بیشتری روبرو شود.
این آمارهای رسمی نشان می دهد که واردات طلای هند در 5 سال گذشته به طور میانگین به 709 تن رسیده است. اگر روند صعودی تقاضای طلا در بازار هند طی ماه های پایانی 2017 نیز ادامه داشته باشد، پیش بینی می شود واردات طلای این کشور امسال به بیش از 900 تن یا 40 میلیارد دلار خواهد رسید. این بالاترین میزان واردات طلای هند از سال 2012 میلادی خواهد بود.
به نوشته طلا، برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که تقاضای طلا در بازار هند علی رغم اعمال مالیات جدید 3 درصدی از ابتدای جولای همچنان روندی صعودی خواهد داشت.
برخی گمانه زنی ها نشان می دهد که واردات طلای هند طی شش ماه آینده نیز به بیش از 400 تا 500 تن خواهد رسید. این احتمال وجود دارد که تقاضا برای سنگ های قیمتی و باارزش مثل الماس به سوی بازار طلا سوق داده شود.
این گزارش نشان می دهد که واردات نقره در بازار هند نیز در شش ماه نخست امسال با افزایش روبرو شده و به بیش از 3050 تن رسیده است. این رقم در کل سال 2016 میلادی به بیش از 3546 تن رسیده بود.

منبع خبر: 
  ۷ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۶:۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد