ناامیدی نسبت به روند صعودی قیمت طلا

ناامیدی نسبت به روند صعودی قیمت طلا
به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ،میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان موسوم به اس پی دی آر طی هفته گذشته با کاهش شدیدی روبرو شده و به پایین ترین سطح از مارس رسیده است.

به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ،میزان ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان موسوم به اس پی دی آر طی هفته گذشته با کاهش شدیدی روبرو شده و به پایین ترین سطح از مارس رسیده است.
حتی در شرایطی که نگرانی ها نسبت به تشدید تنش های ژئوپلیتیک افزایش یافته، قیمت طلا که در ماه  ژوئن به بالاترین سطح در 7 ماه اخیر رسیده بود، اکنون در 5 هفته اخیر به طور متوالی کاهش داشته و نزدیک به پایین ترین رقم در 4 ماه اخیر رسیده است.
به نظر می رسد سرمایه گذاران بین المللی نسبت به اقدام احتمالی بانک های مرکزی بزرگ حهان برای افزایش نرخ بهره و متوقف کردن سیاست های انبساطی پولی کاملا هیجان زده شده اند.
راب هاورث تحلیلگر ارشد اقتصادی یک بانک آمریکایی تاکید کرد: فدرال رزرو آمریکا همچنان در مسیر افزایش نرخ بهره قرار دارد و این مساله چالش بزرگی برای قیمت طلا در ماه های آینده خواهد بود.
آمارهای رسمی در بازارهای فلزات گرانبها نیز نشان می دهد که تعداد مبادلات و قراردادهای بلندمدت در بازار طلا نیز با افت شدیدی روبرو شده است.
قیمت طلا در شش ماه نخست امسال با رشد 7.9 درصدی روبر و شده که نگرانی های مربوط به انتخابات فرانسه و برگزیت تاثیر زیادی بر این مساله داشته است.
تحلیلگران ارشد بانک بی ان پی پاریباس بر این باورند که قیمت طلا تا سه ماه پایانی امسال به 1165 دلار خواهد رسید. انتشار متن مذاکرات نشست اخیر فدرال رزرو آمریکا تغییر چندانی را در گمانه زنی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان امسال و کاهش تراز مالی فدرال رزرو ایجاد نکرده است.
به نظر می رسد بانک های مرکزی انگلیس و کانادا قصد دارند به زودی نرخ بهره خود ر افزایش دهند.
البته موسسه سرمایه گذاری یو بی اس بر این باور است که قیمت طلا در شرایط کنونی بین 1200 تا 1300 دلار در هر اونس در نوسان خواهد بود چرا که قیمت طلا از مسیر نرخ بهره واقعی آمریکا تبعیت می کند نه نرخ بهره اسمی.
به نوشته طلا،صندوق بین المللی پول نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به رشد اقتصادی آمریکا را کاهش داده است. موانعی مثل پیر شدن جمعیت آمریکا و کاهش بهره وری می تواند به ضرر رشد اقتصادی باشد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۱ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۸:۳۹:۵۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد