آغاز توام با افت خارج از بورس

آغاز توام با افت خارج از بورس
فرابورس ايران در نخستين روز كاري خود در هفته جاري، از معاملات پررونقي برخوردار نبود و در مقايسه با آخرين روز كاري هفته گذشته با اندكي كاهش همراه بود كه بخشي از اين كاهش به دليل افت سهام نفتي، پتروشيمي و پالايشگاهي بود.
فرابورس ايران در نخستين روز كاري خود در هفته جاري، از معاملات پررونقي برخوردار نبود و در مقايسه با آخرين روز كاري هفته گذشته با اندكي كاهش همراه بود كه بخشي از اين كاهش به دليل افت سهام نفتي، پتروشيمي و پالايشگاهي بود.
به گزارش خبرنگار ما، روز گذشته بيش از 122 ميليون اوراق بهادار به ارزش حدود 601 ميليارد ريال در 11 هزار و 519 دفعه در بازارهاي فرابورس دادوستد شد كه در اين مدت بانك خاورميانه توانست با اختصاص بيش از 49 ميليارد ريال از ارزش معاملات، صدرنشين اين بازار شود. در همين حال نفت پاسارگاد و پالايش نفت لاوان به ترتيب با ارزش معاملاتي 43 ميليارد ريالي و 34 ميليارد ريالي، پس از بانك خاورميانه بيشترين ارزش معاملات بازار را دارا شدند.
براساس اين گزارش، بانك خاورميانه از لحاظ حجم معاملات نيز رتبه نخست را احراز كرد و توانست شاهد دادوستد بيش از 47 ميليون سهم خود باشد.
پس از بانك خاورميانه، حق‌تقدم بانك گردشگري با حجم معاملات 9/39 ميليون سهمي و ذوب‌آهن اصفهان با معاملات 8 ميليون سهمي بيشترين حجم معاملات بازار فرابورس را دارا شدند.
از سوي ديگر پتروشيمي كازرون و توسعه بازرگاني آهن و فولاد ميلاد با ارزش معاملات 2 ميليون ريالي كمترين ارزش معاملات بازار و صنعتي مينو با حجم معاملات 1119 سهمي كمترين حجم معاملات را به خود نسبت دادند. مقايسه تغييرات قيمت سهام شركت‌هاي فرابورسي حاكي از آن است كه ديروز بيمه سامان با 95/9 درصد افزايش قيمت بيشترين رشد را در بازار كسب كرد.
پس از اين شركت، سبحان دارو، قند چهارمحال و قند شيروان با افزايش قيمت 73/4 درصدي، 6/4 درصدي و 59/4 درصدي بيشترين رشد قيمت را در بازار تجربه كردند.
از سوي ديگر مرجان كار با 5 درصد كاهش قيمت، ليزينگ ايرانيان با 96/4 درصد كاهش قيمت و نفت پاسارگاد با 87/4 درصد كاهش قيمت به بيشترين افت در بازار دچار شدند.
به گزارش دنياي اقتصاد، از مجموع 81 نمادي كه ديروز در فرابورس، دادوستد شدند، 39 نماد با افت قيمت و 17 نماد با رشد قيمت روبه‌رو شدند و 35 نماد نيز بدن تغيير ماندند.
براساس این گزارش، در بازار ابزارهای نوین مالی بیشترین حجم معاملات را به ترتیب، سه نماد اجاره مپنا 78 هزارو 730 برگه، مشارکت گهر 57هزار و 300 برگه و مشارکت مجد 50هزارو 120 برگه داشتند.
افزون بر اين هر برگه امتیاز تسهیلات مسکن همچنان با کاهش یک تا 5 درصدی قیمت روبه‌رو‌ بود، به طوری که قیمت امتیاز تسهیلات مسکن مرداد90 با کاهش 5درصد، 560 هزارو 500 ریال داد‌و‌ستد شد.
گزارش خبرنگار ما حاكي از آن است، روزگذشته شرکت پخش البرز با سرمایه 300میلیارد ریال به عنوان بیست و ششمین شرکت در بازار دوم فرابورس درج شد.
شرکت پخش البرز پس از احراز شرایط پذیرش به عنوان هفتادو هفتمین نماد معاملاتی و بیست و ششمین شرکت در بازار دوم درج شد. يادآور مي‌شود كه شرکت پخش البرز 300میلیارد ریال سرمایه دارد و 5/99 درصد از مالکیت سهام آن در اختیار سرمایه‌گذاری البرز است.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۹:۴۰:۴۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد