سه توصیه برای ورود به بازار سرمایه

سه توصیه برای ورود به بازار سرمایه
بورس انرژی در زمینه شفاف‌سازی و برآورد صحیح قیمت‌ها در کشور کارساز و مفید است.
یک کارگزار بورس گفت: بورس انرژی در زمینه شفاف‌سازی و برآورد صحیح قیمت‌ها در کشور کارساز و مفید است.
ارشاد آخونددزفولی اظهارکرد: بورس انرژی یک بورس نوپا در کشور است که تا پایان سال یک سری معاملات در آن صورت می‌گیرد. در این نوع بورس، انرژی و به خصوص برق تولیدی که نیروگاه‌ها تولید و شرکت‌های توزیع برق خریداری می‌کنند تا به عموم مردم در سطح شهر یا استان به فروش برسد، معامله می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر 4 کارگزاری در اهواز فعال هستند که تعدادی کارگزاری جدید نیز به‌زودی مجوز لازم را کسب می‌کنند.
این کارگزار بورس تصریح‌کرد: با توجه به این‌که هم‌اکنون اوراق حق‌تقدم بانک مسکن در فرابورس قابل معامله است و انجام معاملات باید از طریق مراجعه به کارگزاران عضو فرابورس انجام شود، مراجعه عموم نسبت به کارگزاری‌ها در مقایسه با گذشته بیشتر شده اما در زمینه سرمایه‌گذاری در بورس با توجه به پتانسیل موجود در استان و تعداد زیاد شرکت‌های پذیرفته شده در بورس و فرابورس، با فرهنگ‌سازی صحیح می‌توان منابع بیشتری را در استان خوزستان جذب بازار سرمایه کرد.
آخونددزفولی ادامه‌داد: در گذشته برای دریافت وام از بانک مسکن جهت خرید یا ساخت واحد مسکونی باید سپرده‌ای را در بانک قرار داده و بعد از مدتی از بانک وام دریافت می‌شد، اما اکنون بانک مسکن اوراقی را به یک سری از سپرده‌های بانکی تخصیص می‌دهد که در این صورت افرادی که این اوراق به سپرده‌شان تعلق می‌گیرد یا خود از آن استفاده می‌کنند و یا در صورت عدم نیاز به استفاده از آن می‌توانند به دیگری انتقال دهند.
وی افزود: این اوراق در بسته‌های 500 هزار تومانی است و با هر یک ورقه اوراقی که شخص داشته باشد می‌تواند 500 هزار تومان از بانک مسکن وام دریافت کند؛ هم‌اکنون برای خرید یک واحد شخص می‌تواند 40 برگ معادل 20 میلیون تومان به بانک مسکن ارائه و معادل این مقدار وام دریافت کند؛ البته این میزان برای خرید یا ساخت یک واحد مسکونی به 30 میلیون تومان نیز افزایش می‌یابد.
این کارگزار بورس عنوان‌کرد: افرادی که می‌خواهند وارد بازار سرمایه شوند باید به 3 نکته توجه کنند؛ اول باید بدانند سرمایه‌ای که وارد بازار بورس می‌کنند باید مازاد و پس‌انداز آن‌ها باشد. حضور در بورس نیازمند صبر و حوصله و دید میان‌مدت و بلندمدت است؛ همچنین باید توجه کنند در شرکت‌ها و صنایعی سرمایه‌گذاری کنند که از لحاظ بنیادی قوی و پتانسیل بالایی داشته باشند. 
منبع خبر: ایسنا
  ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۸:۵۲:۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد