شاخص بورس با ثبات قیمت ارز 50 هزار واحدی می‌شود

شاخص بورس با ثبات قیمت ارز 50 هزار واحدی می‌شود
یک کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد، در صورتی که قیمت ارز ثابت بماند، شاخص کل بورس به 50 هزار نیز برسد.
یک کارشناس بازار سرمایه پیش بینی کرد، در صورتی که قیمت ارز ثابت بماند، شاخص کل بورس به 50 هزار نیز برسد.
مرتضی دلخوش، با بیان این‌که رشد شاخص بورس دلایل مختلفی دارد، اظهار کرد: اصلی ترین علت رشد شاخص بورس در سال گذشته بالا رفتن قیمت ارز بود که اگر بخواهیم منصفانه نگاه کنیم ارزش سهام‌ها به نصف و حتی بیشتر نیز کاهش یافت. به همین دلیل برای برگشت بورس به حالت قبل این رشد شاخص طبیعی است و می‌تواند تا 50 هزار واحد نیز افزایش یابد.
وی افزود: اگر بورس روند فعلی خود را ادامه دهد، می‌توان انتظار داشت بار دیگر به شرایط استاندارد برسیم البته در پیشرو بحث‌هایی مانند انتخابات و یا انرژی هسته‌یی را هم داریم که می‌تواند در نوسانات بورس تاثیر بگذارد و مانند سال 91، امسال نیز چندان با ثبات نخواهد بود.
دلخوش در رابطه با حضور شبه دولتی‌ها در بورس نیز گفت: آمارها نشان می‌دهد تنها 12 درصد از شرکت‌های دولتی مستقیما به بخش خصوصی واگذار شده‌اند و مابقی در اختیار شبه دولتی‌ها قرار گرفته است هر چند این امر چرخش بی حاصل را بوجود می‌آورد اما به این دلیل که شرکت‌ها برای ورود به بورس نیازمند ایجاد شفافیت در نقل و انتقالات و حساب‌های خود می‌شوند چنین اتفاق مثبت و قابل دفاع است. البته باید تلاش کرد با قوی کردن بخش خصوصی، این نقل و انتقالات به صورت کامل انجام گیرد.
وی در پایان بورس را معیاری مناسب برای مشخص کردن میزان رشد اقتصادی دانست و خاطرنشان کرد: سازمان بورس می‌تواند با افزایش شفافیت‌ها، مردم را به سمت سرمایه‌گذاری در بورس ترغیب کند و به این وسیله راه رشد بازار سرمایه را باز کند. در کنار آن ما اصل 44 قانون اساسی را داریم که بسیار مترقی است و در صورت اجرایی شدن آن اقتصاد کشور دگرگون خواهد شد. 
منبع خبر: ایسنا
  ۳۱ فروردین ۱۳۹۲ ساعت ۶:۲۰:۲۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد