دلیل مانع کاهش قیمت جهانی طلا

دلیل مانع کاهش قیمت جهانی طلا
موسسه مالی اچ‌اس‌بی‌سی اعلام کرد 3 دلیل مهم و عمده مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا خواهد شد و این سه عامل تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در ماه‌های آینده خواهد داشت.
موسسه مالی اچ‌اس‌بی‌سی اعلام کرد 3 دلیل مهم و عمده مانع از کاهش بیشتر قیمت طلا خواهد شد و این سه عامل تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در ماه‌های آینده خواهد داشت. به نقل از سی ان بی‌سی، در حالی که قیمت طلا در دو هفته اخیر به شدت کاهش داشته و این مساله موجب شک و تردید سرمایه‌گذاران نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار طلا شده، ولی موسسه اچ‌اس‌بی‌سی بر این باور است که دوران کاهش قیمت طلا در سال 2013 به پایان رسیده است.
بر اساس این گزارش، موسسه اچ‌اس‌بی‌سی روز جمعه پیش‌بینی خود نسبت به قیمت طلا در سال 2013 میلادی را از 1700 به 1542 دلار کاهش داده است، ولی بر این باور است که روند نزولی قیمت طلا دیگر متوقف شده است.
بر این اساس، سه عامل در متوقف شدن روند نزولی قیمت طلا موثر خواهد بود. افزایش سرمایه‌گذاری صندوق‌های بزرگ سرمایه‌گذاری جهان در بازار طلا، افزایش تقاضای خرده فروشی در هند و چین و افزایش خرید طلا از سوی بانک‌های مرکزی کشورهای نوظهور تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در ماه‌های آینده خواهد داشت.
نگرانی‌ها نسبت به افزایش فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی موجب شده تا بسیاری از صندوق‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی بار دیگر اقدام به خرید ذخایر طلا کنند.
افزایش چشمگیر تقاضای طلا در هند و چین دو اقتصاد بزرگ آسیا نیز تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این فلز گرانبها داشته است. کاهش قیمت طلا در روزهای گذشته بهترین فرصت برای خریداران چینی و هندی بوده است.
پیش‌بینی می‌شود میزان واردات طلای هند در سه ماه دوم امسال بیش از 20 درصد افزایش یابد. افزایش 15 درصدی تقاضای طلا در بازارهای هند و چین می‌تواند موجب رشد تقاضای جهانی طلا در سال جاری به میزان بیش از 250 تن شود. پیش‌بینی می‌شود بانک‌های مرکزی جهان امسال نیز بیش از 450 تن طلا خریداری خواهند کرد. این رقم سال گذشته نیز به بیش از 534 تن رسیده بود. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۶:۸:۲۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد