سكه آتی متاثر از تحولات سوريه

سكه آتی متاثر از تحولات سوريه
با تعطیلی بازارهای جهانی، روز گذشته قیمت طلا و سکه در بازارهای داخلی با نوسان اندکی همراه بود. برخی کارشناسان بازارهای جهانی معتقدند که روزهای آینده برای اونس طلا، چندان خوشایند نخواهد بود و قیمت طلای جهانی با کاهش رو به رو خواهد شد. از جمله دلایل این ادعا، افزایش تعرفه واردات طلا در هند از 4 به 6 درصد و در نتیجه آن کاهش حجم واردات طلا توسط این کشور، درخواست آلمان از قبرس برای فروش ذخایر طلای خود به منظور کمک به حل بحران مالی و بدهی این کشور، افزایش ارزش دلار و همچنین تحلیل‌های تکنیکال از مسیر پیش روی اونس طلا برای روزهای آینده است که حکایت از تایید روند کاهشی قیمت‌ها در بازارهای بین‌المللی دارد.
در بازارهای داخلی، قیمت سکه نقدی پس از یک افزایش کوتاه مدت در صبح دیروز، مجددا کاهش پیدا کرد؛ اما همچنان از قیمت روز گذشته خود، به میزان کمی بالاتر بود. با توجه به تعطیلی بازارهای بین‌المللی، تغییرات قیمت طلا و سکه در این روز بیشتر ناشی از نوسانات قیمت دلار در بازار آزاد بود که روز یکشنبه با اندکی افزایش مواجه شد. دلیل افزایش قیمت دلار روز گذشته به خاطر اخبار رسیده از سوریه و حملات اخیر به این کشور از سوی رژیم صهیونیستی بود که باعث شد افزایش قیمت دلار موجب بالا رفتن قیمت سکه در تمام سررسیدها در معاملات آتی سکه طلا شود. البته افزایش اندک قیمت سکه نقدی نیز در بالا رفتن قیمت‌ها در معاملات آتی سکه بی‌تاثیر نبود که مطابق معمول افزایش قیمت در سررسیدهای دورتر را موجب شد.
از دیگر سو، خبرهای رسیده در خصوص تحولات سوریه، روز گذشته بازارهای سهام را ترساند؛ اما بازار آتی سکه را هیجان زده کرد. این در حالی است که سکه نقدی این روزها همچنان در حال کم کردن حجم حباب خود است و با نوسانات دلار هم، چندان همراهی نمی‌کند.
این روزها رشد شاخص بورس اوراق بهادار نیز بر روند معاملات در بازار قراردادهای آتی سکه اثر گذاشته است. در همین زمینه ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است که سرمایه‌گذاری در حوزه‌های ارز و طلا توجیه اقتصادی لازم را ندارد و ثبات بازار ارز و کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی به حرکت سرمایه‌گذاران به سمت بازار سرمایه کمک کرده است.
با وجود افزایش دو روزه قیمت‌ها در بازار قراردادهای آتی سکه طلا، کارشناسان این بازار بر این باورند که نمی‌توان گفت پیش‌بینی معامله‌گران برای روزهای آینده حاکی از افزایش قیمت‌ها است؛ چراکه اختلاف سررسیدها چندان زیاد نیست، بلکه این افزایش قیمت به این دلیل است که تحلیل‌ها از بازار نشان‌دهنده این است که جو ریزشی مورد انتظار معامله‌گران برای آینده، دیگر چندان متصور نیست.
روز یکشنبه بازار معاملات آتی سکه طلا در تمام سررسیدها شاهد افزایش قیمت بود. سکه سررسید اردیبهشت در این روز با افزایش 03/1 درصد، سررسید خرداد با افزایش 18/1 درصد و سکه سررسید تیر ماه با افزایش 43/1 درصد به ترتیب در محدوده قیمت (پایین‌ترین و بالاترین قیمت) یک میلیون و 354 هزار تا یک میلیون و 367هزار تومان، سررسید خرداد در محدوده یک میلیون و 390 هزار تا یک میلیون 403 هزار تومان و سکه سررسید تیر ماه در محدوده یک میلیون و 426 هزار تا یک میلیون و 440 هزار تومان معامله شد. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۶:۱۹:۵۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد