بازار سکه آتی کاهشی می‌ماند؟

بازار سکه آتی کاهشی می‌ماند؟
در سایه ثبات اونس در بازارهای بین‌المللی در تعطیلات آخر هفته، در این سوی مرزهای کشور، طلا، سکه و ارز به سرعت در مسیر نزولی در حرکت هستند.
در سایه ثبات اونس در بازارهای بین‌المللی در تعطیلات آخر هفته، در این سوی مرزهای کشور، طلا، سکه و ارز به سرعت در مسیر نزولی در حرکت هستند.
همان طور که انتظار می‌رفت، خبرهای رسیده از انتخابات توانست تا حدودی بازارهای داخلی را تکان دهد که البته این نوسانات در مسیر کاستن از قیمت‌ها بود. بهای دلار در آخرین دقایق معاملات روز شنبه در بازار تا 3440 تومان افت قیمت را تجربه کرد که موجب ریزش قیمت سکه آتی در هر سه سررسید شد. از آنجا که مهم‌ترین خبرها از روند ثبت نام کاندیداهای ریاست‌جمهوری در ساعت پایانی معاملات سکه آتی در روز شنبه رخ داد، بازار فرصت ریزش بیشتری را پیدا نکرد، اما روز گذشته با آغاز منفی معاملات، کاهش کم روز قبل جبران شد و مجددا تمام سررسیدها با افت قیمت همراه شدند.
تداوم کاهش قیمت سکه و ارز در بازار نیز روز یکشنبه همچنان مشهود بود. در هفته گذشته بازار طلای تهران متاثر از فضای کاهشی طلا در سطح جهانی، شاهد ریزش قیمت‌ها بود؛ به طوری که بهای هر مثقال طلا به طور متوسط، 7 هزار تومان کاهش یافت و منحنی قیمت‌ها در یک هفته گذشته با ثبت کمترین نوسان در مسیر نزولی حرکت کرد. رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر معتقد است که قیمت طلا از هفته گذشته در بازار داخل، معادل افت قیمت‌ها در بازار‌های جهانی کاهش یافته است؛ وی همچنین بر این باور است که علاوه بر تاثیر کاهش 23 دلاری نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی، رکود فصلی بازار نیز سبب شده تا سطح معاملات در بازار کاهش یابد و منجر به ریزش قیمت‌ها شود. در همین راستا، حباب سکه که تا چندی پیش، تحلیل بازارها را با مشکل رو‌به‌رو کرده بود، بسیار کوچک‌تر از پیش شده است.
تحلیلگران و معامله‌گران بازار در شرایط فعلی، انتظاری از افزایش قیمت‌ها برای ارز و طلا ندارند و در نتیجه فعالان و سرمایه‌گذاران این بازارها، دست از ایجاد موقعیت‌های جدید خرید و فروش برداشته‌اند تا نتایج انتخابات مشخص شود.
روز یکشنبه در بازار معاملات آتی سکه، باز هم فاصله سررسیدها کاهش یافت. حجم معاملات سکه در قراردادهای آتی طی دو روز گذشته، به مدد نوسانات جدید و هیجانی شدن بازار، کاهش حجم معاملات در روزهای قبل از آن را جبران کرد. کارگزاران بازار آتی سکه می‌گویند با توجه به شرایط حاضر، به نظر نمی‌رسد این بازار رمق چندانی برای صعود داشته باشد؛ چراکه در حال حاضر مهم‌ترین عامل اثرگذار بر روند بازارها، گمانه‌زنی‌ها از انتخابات ریاست‌جمهوری و بعد از آن نتایج آخرین گفت‌و‌گوها با کشورهای 1+5 است، به طوری که تغییرات اونس جهانی نیز این روزها به عامل سوم اثرگذار بعد این دو پارامتر تبدیل شده است. ریزش قیمت سکه‌های آتی در روز گذشته با شیب کندتری نسبت به روز قبل از آن پیش رفت. سکه سررسید اردیبهشت در این روز با 78/0 درصد افت، سررسید خرداد با کاهش 82/0 درصد و سکه سررسید تیرماه با افت 8/0 درصدی به ترتیب در محدوده قیمت (پایین‌ترین و بالاترین قیمت) یک میلیون و 296 هزار تا یک میلیون و 304 هزار تومان، سررسید خرداد در محدوده یک میلیون و 334 هزار تا یک میلیون و 343 هزار تومان و سکه سررسید تیرماه در محدوده قیمت یک میلیون و 368 هزار تا یک میلیون و 379 هزار تومان معامله شد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۶:۵۹:۴۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد