جبهه آتی در برابر آينده ارز

جبهه آتی در برابر آينده ارز
روز سه‌شنبه خبرهایی شنیده شد که نشان از کاهش قیمت‌ها در روزهای آینده برای ارز و سکه داشت.
روز سه‌شنبه خبرهایی شنیده شد که نشان از کاهش قیمت‌ها در روزهای آینده برای ارز و سکه داشت. در این روز بانک مرکزی اعلام کرد که سکه‌های پیش‌فروش شده زمستان سال گذشته، پیش از موعد مقرر و طی چند روز آینده به دست خریداران خواهد رسید؛ همچنین خبر افزایش تزریق ارز در بازار نیز می‌تواند تا حد زیادی از نوسانات شدید دلار در روزهای آینده جلوگیری کند.
در همین خصوص بهمنی اعلام کرد تمام کسانی که سال قبل در دور سوم پیش ‌فروش سکه برای مقاطع 6 ماهه اقدام به پیش‌خرید سکه کرده‌اند، می‌توانند ظرف چند روز آینده که بسترهای اجرایی لازم در این خصوص فراهم خواهد شد، برای دريافت سکه‌های خود به شعب بانک‌های عامل مراجعه کنند. وی همچنین از افزایش چشمگیر تزریق ارز به مرکز مبادلات ارزی توسط بانک مرکزی خبر داد و افزود: این روند در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
از سوی دیگر اعضای كميسيون تلفیق مجلس تصميم گرفتند نرخ ارز در بودجه، همان طور كه پيش از اين به توافق رسيده بودند، 2450 تومان تصويب شود. به عقيده برخی كارشناسان، اين تصميم بازار را با يك تلاطم جديد روبه‌رو خواهد كرد. حالا با تعيين ارز 2450 تومانی در كميسيون تلفيق و احتمال قريب به يقين تصويب آن در صحن علنی مجلس و همچنین تزريق مقدار قابل توجهی ارز به بازار در آستانه انتخابات و تحويل سكه‌های پيش‌فروش شده از سال قبل، می‌توان پيش‌بينی كرد كه بازار نسبت به این اخبار واكنش نشان خواهد داد. برخی می‌گویند: احتمال دارد نرخ ارز در بازار سير صعودی در پيش بگیرد؛ چراکه اثرگذاری نرخ دلار در بودجه در این شرایط بر نوسانات بازار بیشتر است؛ اما از سوی دیگر تحلیلگران بازار معتقدند که این مساله بستگی به میزان و نوع تزریق ارز توسط بانک مرکزی دارد و اینکه چه حجمی و چه ارزهايی تزریق خواهد شد مهم است و از حالا نمی‌توان گفت که برآیند خبرهای اخیر بر بازار چه تاثیری خواهد داشت.
تعدادی از کارشناسان معتقدند كه تعيين چنين نرخی برای ارز در بودجه، بازار ارز را با هراسی از آينده روبه‌رو خواهد كرد و احتمالا نرخ ارز دوباره به سمت بالا حركت كند. اين اتفاق، كار بانك مركزی برای مديريت ارز شناور را نيز تحت تاثير قرار خواهد داد. تلاش بانك مركزی در آرام نگه داشتن بازار در آستانه انتخابات به همين جا ختم نشده است و آمارهای بانک مرکزی حکایت از تخصیص 6/1 میلیارد دلار ارز مرجع به واردات کالاهای اساسی دارد.
روز گذشته با وجود تعطیلی بازار طلا به مناسبت شهادت امام هادی (ع) و تعطیلی داد و ستدها، قیمت سکه نقدی با افزایش نسبت به روز قبل از آن، به یک میلیون و 313 هزار تومان رسید. افزایش قیمت دلار و سکه روز گذشته به دلیل بالا رفتن قیمت طلای جهانی اتفاق افتاد که منجر به افزایش بهای سکه در بازار آتی بورس کالا شد.
ارزش دلار که روز دوشنبه به بالاترین سطح خود در 5 هفته اخیر در برابر ارزهای معتبر رسیده بود، دیروز با کاهش روبه‌رو شد و موجبات افزایش قیمت طلا در بازارهای بین‌المللی را فراهم کرد. در هفته جاری گزارش‌های مختلفی در خصوص وضعیت اقتصادی آمریکا منتشر خواهد شد و این گزارش‌ها تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار خواهد داشت. شاخص تولیدات صنعتی، قیمت مسکن و اعتماد مصرف‌کننده، مهم‌ترین آمارهای اقتصادی آمریکا در هفته جاری به شمار می‌رود. این در شرایطی است که برخی شرکت‌های معدنی جهان معتقدند بر اساس برآوردهای انجام شده احتمال کاهش قیمت طلا به کمتر از 1300 دلار در هر اونس در ماه‌های آینده وجود دارد.
از سوی دیگر چشم بازارهای داخلی به مذاکرات امروز ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوخته شده است. گفت‌وگو‌های امروز میان نمایندگان ایران و آژانس، دهمین دور از مذاکراتی است که دو طرف از اوایل سال 2012 تاکنون داشته‌اند. در عین حال امروز مذاکره‌کنندگان ایران و اتحادیه اروپا در استانبول دیدار خواهند کرد؛ این در حالی است که برخی تحلیلگران غربی تا پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران، انتظار پیشرفت اساسی در این مذاکرات را ندارند.
دیروز بازار معاملات آتی سکه در هر سه سررسید با افزایش محدودی در قیمت‌ها رو‌به‌رو شد. سکه سررسید اردیبهشت با افزایش 35/0 درصد، سررسید خرداد با افزایش 12/0 درصد و سکه سررسید تیرماه با 32/0 درصد افزایش قیمت به ترتیب در محدوده (پایین‌ترین و بالاترین قیمت) یک میلیون و 307 هزار تا یک میلیون و 316 هزار تومان، سررسید خرداد در محدوده یک میلیون و 342 هزار تا یک میلیون و 352 هزار تومان و سکه سررسید تیر ماه در محدوده یک میلیون و 380 هزار تا یک میلیون و 389 هزار تومان معامله شد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۷:۱۹:۲۶ قبل از ظهر
نظرات (1)

عباس سالاری کیا  ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵۶:۰ بعد از ظهر

واسه عروس خانم ها خیلی مناسبه قبلا شبیه این مدل رو خریداری کردیم ازتون البته فک میکنم این مدل جدیدترش باشه

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد