قیمت جهانی طلا کمی افزایش یافت

قیمت جهانی طلا کمی افزایش یافت
به نقل از بلومبرگ، این پدیده در شرایطی اتفاق افتاد كه سرمایه های بیشتری از اوراق بهادار با پشتوانه طلا خارج می شوند.
به نقل از بلومبرگ، این پدیده در شرایطی اتفاق افتاد كه سرمایه های بیشتری از اوراق بهادار با پشتوانه طلا خارج می شوند.
بهای طلا برای تحویل فوری در ساعت 09:59 صبح روز چهارشنبه در سنگاپور چهار دهم درصد بالا رفت و به یك هزار و 431 دلار و 20 سنت در هر اونس رسید و پیش از آن یك هزار و 428 دلار و 80 سنت بود.
قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن (11 خرداد تا 9 تیر) در بازار كامكس نیویورك دو دهم درصد بالا رفت و به یك هزار و 427 دلار در هر اونس رسید.
در بازار نیویورك نیز افزایش قیمت طلا پس از چهار روز كاهش قیمت اتفاق افتاد.
بر اساس اطلاعات منتشره در پایگاه اطلاع رسانی بازار شانگهای، دیروز (سه شنبه) حجم طلای معامله شده در این بازار كه بزرگترین بازار معاملات نقدی چین است از 9 هزار و 816 كیلوگرم (كمترین مقدار آن در یك ماه اخیر) در تاریخ 13 مه (23 اردیبهشت) به 11 هزار و 481 كیلوگرم افزایش یافت.
بنا به اطلاعات گردآوری شده از سوی بلومبرگ، نگهداری طلای از طریق اوراق بهادار با پشتوانه طلا امسال 16 درصد كاهش یافته و دیروز به دو هزار 219 تن و 710 كیلوگرم رسیده است كه كمترین مقدار از ژوییه 2011 (تیر 90) می باشد.
'فنگ لیانگ' تحلیلگر شركت جی.اف فیوچرز در گوانگزو، زیر مجموعه سومین شركت بزرگ دلالی چین، گفت: قیمت طلا در اوایل ساعات امروز در آسیا اندكی بالا رفت و بعد در معاملات اروپا و آمریكا بالا رفت و این به معنی افزایش تقاضای نقدی طلا در آسیا است، آنهم درست پس از آنكه قیمت به كمترین مقدار خود در یك ماه گذشته رسید.
قیمت طلا از ابتدای امسال تا كنون 15 درصد كاهش یافته است و ماه گذشته به مرحله ای رسید كه در آن انتظار می رود قیمتها برای مدت طولانی كاهش یابد زیرا، برخی سرمایه گذاران اطمینان خود به طلا به عنوان وسیله ای برای حفظ ارزش دارایی از دست دادند و به سمت سایر داراییها از جمله سهام گرایش پیدا كردند.
شاخص دلار از ابتدای امسال تا كنون 9/4 درصد در مقابل شش ارز اصلی از جمله ین و یورو افزایش پیدا كرده است، این در حالی است كه شاخص استاندارد اند پورز 500 بازار سهام آمریكا دیروز ركورد زد. 
منبع خبر: ایرنا
  ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۹:۲۷:۳۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد