سکه‌های پیش‌فروشی آماده تحویل است

سکه‌های پیش‌فروشی آماده تحویل است
رییس کل بانک مرکزی ظهر امروز اعلام کرد: تصمیم گرفتیم سکه‌های پیش فروش شده را چهار ماه زودتر در اختیار خریداران آن قرار دهیم و به آنها تحویل دهیم.
رییس کل بانک مرکزی ظهر امروز اعلام کرد: تصمیم گرفتیم سکه‌های پیش فروش شده را چهار ماه زودتر در اختیار خریداران آن قرار دهیم و به آنها تحویل دهیم.
محمود بهمنی امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در این ارتباط ادامه داد: کسانی که سکه پیش خرید کرده‌اند در چند روز آینده با مراجعه به بانکها و شعبی که ثبت‌نام کرده‌اند این سکه‌ها را دریافت کنند.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه تحویل زودتر سکه‌های پیش فروش شده به بازار و از طرف دیگر کاهش قیمت جهانی طلا سبب کاهش قیمت طلا در بازار داخلی شده است در مورد قیمت ارز نیز گفت: ما مرکز مبادلات ارزی را مرتب تقویت می‌کنیم و در یک ماه اخیر سه میلیارد دلار به آن اختصاص داده‌ایم و برای کالاهای اساسی نیز دو میلیارد دلار ارز اختصاص داده‌ایم تا کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم تامین شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می‌شود ثبت‌نام برخی از کاندیداها باعث ایجاد نوسانات در بازار ارز شده و قیمت‌ها را کاهش داده است گفت: من در مورد مسائل علمی و اقتصادی صحبت می‌کنم. البته مسائلی روانی، شایعات و بعضا یک سخنرانی و یک مطلب نیز می‌تواند روی بازار تاثیر بگذارد چرا که در حال حاضر مسائل اقتصادی و مسائل ارزی ما کمی به مسائل سیاسی وابسته شده است ولی ما براساس اصول اقتصادی تصمیم می‌گیریم و کار می‌کنیم.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد افزایش تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران و اینکه برخی از کشورها در تلاش که هستند که ایران به منابع ارزی دست پیدا نکند گفت: ما برای 15 سال طلا خرید کرده‌ایم و مشکلی در این زمینه نداریم. در مورد مسائل ارزی بانک مرکزی تمهیدات لازم را اندیشیده و مانع بروز شرایط نامطلوب خواهد شد.
بهمنی با بیان اینکه سال گذشته ارزی که برای کالاهای اساسی اختصاص داده شد به نرخ مرجع بوده است افزود: بنابراین اینکه برخی کالاها قیمت‌شان در بازار افزایش پیدا کرده و گران فروخته می‌شود غیر قانونی بوده و مربوط به بانک مرکزی نیست.
وی هم چنین با بیان اینکه تاکنون ارزی که برای داروها اختصاص داده شده ارز مرجع بوده است گفت: بانک مرکزی تا پایان سال گذشته برای کالاهای اساسی نرخ مرجع اختصاص داد. البته تا قبل از شهریورماه به کل کالاها ارز مرجع اختصاص داده می‌شد ولی بعد از شهریورماه برای برخی از کالاها نرخ مبادله‌ای اختصاص داده شد ولی برای کالاهای اساسی نرخ مرجع بود.
او با بیان اینکه برای دارو نیز ارز به اندازه کافی اختصاص داده شده است گفت: ارزی که برای دارو دادیم به مراتب بیشتر از سال گذشته بوده است و گرانی آن هیچ دلیل اقتصادی ندارد. 
منبع خبر: ایسنا
  ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ ساعت ۴:۳۶:۱۷ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد