بازار جهانی به بالا رفتن قیمت طلا خوش‌بین ماند

بازار جهانی به بالا رفتن قیمت طلا خوش‌بین ماند
کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز انتظار داشتند طلا در هفته جاری به قیمت بالاتری صعود کند و حتی برخی از آنها صعود این فلز ارزشمند به مرز ۱۳۰۰ دلار را پیش‌ بینی کرده‌اند.

کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز انتظار داشتند طلا در هفته جاری به قیمت بالاتری صعود کند و حتی برخی از آنها صعود این فلز ارزشمند به مرز ۱۳۰۰ دلار را پیش‌ بینی کرده‌اند.

 مجموعا ۱۹ کارشناس بازار در نظرسنجی وال استریت شرکت کردند که از میان آنها ۱۳ نفر یا ۶۸ درصد افزایش قیمت طلا را پیش بینی کردند. دو نفر یا ۱۱ درصد انتظار داشتند طلا در هفته جاری کاهش قیمت پیدا کنند در حالی که چهار نفر یا ۲۱ درصد نظری نداشتند.

دراین بین، ۷۴۴ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه‌گذاران شرکت کردند که مجموعا ۴۲۱ نفر یا ۵۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۲۲۹ نفر یا معادل ۳۱ درصد کاهش قیمت این فلز ارزشمند را پیش‌بینی کردند و ۹۴ نفر یا ۱۳ درصد نظری نداشتند.

 برای هفته معاملاتی گذشته ۵۶ درصد از کارشناسان وال استریت و سرمایه‌گذاران نسبت به افزایش قیمت طلا خوش‌بین بودند که درست از آب نیامد. در معاملات روز جمعه بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر ۴.۹۰ دلار یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و در ۱۲۸۷.۳۰ دلار بسته شد. طلا برای کل هفته حدود ۰.۷ درصد کاهش ثبت کرد که نخستین کاهش هفتگی در سه هفته گذشته بود.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، کارشناسان وال استریت ۲۷ بار از ۴۵ بار روند قیمت طلا را به درستی پیش بینی کردند که میزان درستی پیش‌بینی آنها را به ۵۹ درصد می‌رساند در حالی که سرمایه‌گذاران با ۲۸ پیش بینی درست از ۴۴ پیش بینی، ۶۴ درصد درستی پیش‌بینی داشتند.

آدام بوتون، مدیرکل فارکس لایو بر این باور است که ریسک گریزی در پایان معاملات ماه جاری ممکن است از تقاضا برای خرید طلا پشتیبانی کند.

افشین نوابی، مدیر معاملات شرکت ام کی اس نیز در میان کارشناسانی قرار دارد که انتظار دارند طلا سطح ۱۳۰۰ دلار را تست کنند. به گفته وی، به نظر می‌رسد دلار ضعیف می‌شود. افزایش نرخ‌های بهره آمریکا در دسامبر در قیمت‌های بازار لحاظ شده است بنابراین احتمال بالا رفتن قیمت‌ها در هفته جاری وجود دارد.

اوژن واینبرگ، تحلیلگر کمرس بانک درباره‌ قیمت طلا در کوتاه مدت نظر خنثی تا حدودی مثبت داشت اما در بلندمدت انتظار دارند حرکت بعدی طلا صعودی باشد. وی به این حقیقت اشاره کرد که طلا با وجود عواملی مانند بازارهای سهام قوی و افزایش قیمت‌های بیت‌کوین رشد قیمتش را حفظ کرده است.

اما رابین بهار، تحلیلگر فلزات در بانک سوسیته جنرال انتظار دارد طلا تقریبا ثابت بماند. به گفته وی، معامله‌گران آمار اقتصادی و اظهارات مقامات بانک مرکزی آمریکا را برای داشتن نشانه‌ای درباره سیاست پولی آتی آمریکا دنبال می‌کنند. بعلاوه معامله‌گران به نتیجه نشست اوپک چشم دوخته‌اند که ممکن است تاثیر غیرمستقیمی بر طلا داشته باشد.

 قیمت طلا پس از دو ماه کاهش، ماه میلادی جاری رشد داشته و در مسیر بزرگترین رشد سالانه از سال ۲۰۱۰ به این طرف قرار دارد. طلا از ضعیعف شدن ارزش دلار، نرخ پایین تورم آمریکا که اختلاف نظرهایی را در میان سیاستگذاران بانک مرکزی آمریکا درباره روند سیاست پولی ایجاد کرده و همچنین ابهاماتی که نسبت به طرح دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای کاهش مالیات وجود دارد سود برده است. در اروپا نگرانی‌ها نسبت به پیامدهای بریگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و تلاش آلمان برای تشکیل یک دولت ائتلافی از تقاضا برای طلا به عنوان دارایی مطمئن حمایت کرده است.

منبع خبر: 
  ۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۲:۳۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد