قیمت جهانی طلا افزایش یافت - اونس ۱۳۴۰.۴۰ دلار

قیمت جهانی طلا افزایش یافت - اونس ۱۳۴۰.۴۰ دلار
طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که دلار به رکورد پایین جدیدی سقوط کرد، نزدیک به بالاترین قیمت چهار ماه اخیر ایستاد.

طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که دلار به رکورد پایین جدیدی سقوط کرد، نزدیک به بالاترین قیمت چهار ماه اخیر ایستاد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و به ۱۳۴۰.۹۰ دلار رسید.

در بازار آمریکا، قیمت هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۲۸ درصد افزایش یافت و به ۱۳۴۰.۴۰ دلار رسید.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات آسیا اقیانوسیه در شرکت OANDA، طلا ممکن است به قیمت بالاتری صعود کند زیرا همچنان در مراحل اولیه فروش گسترده دلار آمریکا قرار داریم.

دلار به دلیل نگرانی‌ها نسبت به اینکه قدرت ارز آمریکا به دلیل حرکت بانک‌های مرکزی بزرگ به سوی تعدیل محرک‌های مالی گسترده خود، از میان رود به پایین‌ترین رکورد چهار ماه اخیر در برابر ین ژاپن سقوط کرد. ارز آمریکا به رکورد پایین ۱۱۰.۰۶ رسید که پایین‌ترین میزان از ۱۵ سپتامبر بود.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای بزرگ به پایین‌ترین میزان از ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۴ رسید. دلار ضعیف‌تر طلا را که به این ارز قیمت‌گذاری می‌شود، برای دارندگان سایر ارزها جذاب‌تر می‌کند.

به گفته ریچارد شو، مدیر سرمایه‌گذاری در صندوق هوان گلد چین، سرمایه‌گذاران جهانی همچنین نسبت به جنگ‌های تجاری احتمالی نگران هستند که این موضوع می‌تواند تا حدودی ریسک‌گریزی را ایجاد کرده و از قیمت طلا حمایت کند.

وی افزود: من تصور می‌کنم که قیمت طلا همچنان به همراه سایر کالاها به روند افزایشی ادامه خواهد داد و صعود به ۱۴۰۰ دلار را در کوتاه مدت هدف گرفته است.

براساس گزارش رویترز، همچنین بازارها انتظار دارند نرخ‌های بهره آمریکا در مارس افزایش پیدا کند. طلا به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا فوق‌العاده حساس است زیرا نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد.

در این بین رشد قابل توجه بازارهای سهام جذابیت سرمایه‌گذاری در طلا را کاهش می‌دهد. اکثر شاخص‌های سهام آسیایی از ابتدای سال میلادی جاری بین پنج تا ۱۰ درصد رشد کرده‌اند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۱۷.۰۴ دلار ایستاد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۰۱.۴۹ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، ۱۰۹۲.۹۲ دلار معامله شد.

منبع خبر: ایسنا
  ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۷:۲۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد