اوج‌گیری طلا با پرواز جنگنده‌ها

اوج‌گیری طلا با پرواز جنگنده‌ها
طی روز پایانی معاملات جهانی در هفته گذشته قیمت هر اونس طلا با افزایش ۷/ ۵ دلاری به حدود ۱۳۴۸ دلار رسید. این دومین هفته‌ای بود که قیمت فلز زردرنگ شیب متداوم صعودی را پیمود و به این ترتیب قیمت هر اونس طلا در ساعات پایانی روز چهارشنبه با رسیدن به مرز ۱۳۶۵ دلاری توانست رکورد قیمت پس از آگوست سال ۲۰۱۶ را به ثبت برساند.

طی روز پایانی معاملات جهانی در هفته گذشته قیمت هر اونس طلا با افزایش ۷/ ۵ دلاری به حدود ۱۳۴۸ دلار رسید. این دومین هفته‌ای بود که قیمت فلز زردرنگ شیب متداوم صعودی را پیمود و به این ترتیب قیمت هر اونس طلا در ساعات پایانی روز چهارشنبه با رسیدن به مرز ۱۳۶۵ دلاری توانست رکورد قیمت پس از آگوست سال ۲۰۱۶ را به ثبت برساند. اگرچه پس از این قله‌زنی فلز زرد در سراشیبی قیمتی قرار گرفت، اما با غلیظ‌تر شدن سایه جنگ بر فراز سوریه فلز زرد تغییر جهت داد و در روز پایانی هفته گذشته قیمت هر اونس طلا بار دیگر به سطح ۱۳۴۵ دلار رسید. به عقیده تحلیلگران بازار طلا تشدید مناقشات ژئوپلیتیک در منطقه خاورمیانه مهم‌ترین عامل صعود قیمت طلا در روزهای پایانی هفته گذشته بوده‌ است؛ چراکه افزایش تقاضای طلای امن موجب شکل‌گیری شیب مثبت در روند قیمتی طلا شده است. تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند طلا طی هفته آتی نیز همانند دو هفته اخیر، تحت‌تاثیر افزایش احتمالی تنش‌ها در منطقه خاورمیانه روندی افزایشی به‌خود بگیرد.

 به‌خصوص اینکه برخلاف بخشی از پیش‌بینی‌‌ها رجزخوانی ترامپ و روسیه محدود به توئیتر نشد و به‌نظر می‌رسد پس از حمله روز گذشته آمریکا این رجزخوانی به میدان جنگ نیز کشیده شود. بر مبنای نظرسنجی «کیتکو» ۶۹ درصد از تحلیلگران «وال استریت» و ۸۲ درصد از تحلیلگران «مین استریت» روند حرکت طلا طی هفته آتی را صعودی ارزیابی می‌کنند. به عقیده تحلیلگران علاوه‌بر عوامل بنیادین تحلیل‌های تکنیکال نیز نشان می‌دهد حرکت قیمت طلا به سراشیبی صعود کماکان تداوم خواهد داشت. با این وجود چشم‌انداز انقباضی در سیاست‌های فدرال رزرو و امکان افزایش نرخ سود در آینده روند بلندمدت قیمت طلا را پرابهام کرده ‌است. بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده است که در سال ۲۰۱۸ بین ۲ تا ۳ بار رشد بهره خواهد داشت و نرخ بهره پایان سال بین ۲ تا ۲۵/ ۲ درصد خواهد بود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۸:۲۰:۳۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد