افت نیم پله‌ای شاخص سهام

 افت نیم پله‌ای شاخص سهام
بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته مجددا با افت شاخص همراه شد. نماگر اصلی سهام دیروز، در شروع هفته کاری مجددا رو به کاهش گذاشت تا در پایان معاملات کاهش ۵۱۲ واحدی ثبت کند.

 بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته مجددا با افت شاخص همراه شد. نماگر اصلی سهام دیروز، در شروع هفته کاری مجددا رو به کاهش گذاشت تا در پایان معاملات کاهش ۵۱۲ واحدی ثبت کند. شاخص کل با این افت ۵۵/ ۰درصدی، به رقم ۹۳ هزار و ۱۰۱ واحد رسید. کمبود نقدینگی و ابهام در سیاست‌های اقتصادی دولت در کنار انتظار فرسایشی برای اعلام نظر آمریکا در مورد برجام موجب شده است، بازار بدون انگیزه خاصی با افت ارزش سهام مواجه شود. در همین حال، دیروز بازارهای موازی ارز و طلا نیز دستخوش نوسان‌های افزایشی بودند که همین امر بر نگرانی فعالان تالار شیشه‌ای افزوده است.

دیروز نماد هلدینگ‌های نفت و گاز پارسیان، خلیج فارس، ملی مس، پالایشگاه اصفهان و پتروشیمی پردیس بیشترین سهم را در کاهش شاخص داشتند. شاخص کل هم‌وزن نیز با ۸۳ واحد کاهش به ۱۶ هزار و ۵۲۶ واحد رسید.در بازار دیروز، در گروه انفورماتیک مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس درخصوص آخرین وضعیت «های‌وب» توضیح داد. به گزارش بورس پرس، سعیدمحمد علیزاده درخصوص آخرین وضعیت نماد «های‌وب» گفت: در اطلاعیه شفاف‌سازی منتشر شده در کدال آخرین اقدامات صورت گرفته و آخرین وضعیت این شرکت برای استحضار سهامداران اعلام شده است. وی با اشاره به اطلاعیه مذکور افزود: شرکت باید قبل از بازگشایی نماد معاملاتی پاسخ ابهامات اعلام شده و صورت‌های مالی ۱۲ ماهه حسابرسی شده سال ۹۶ را ارائه دهد. پیرو آن، پاسخ اولیه «های‌وب» درخصوص سوال مورد نظر اخیرا ارسال شده و پس از بررسی پاسخ‌ها و مدارک ارسالی، در صورت نیاز اطلاعات و توضیحات بیشتر نیز دریافت خواهد شد و اطلاعات قبل از تاریخ بازگشایی نماد معاملاتی، در سامانه کدال منتشر می‌شود.علیزاده ادامه داد: سازمان بورس پاسخ استعلام دریافتی از مراجع ذی‌ربط را که حاکی از عدم رعایت استانداردهای حسابداری و ابهام در قسمتی از صورت‌های مالی سنوات گذشته شرکت داده گستر عصر نوین بود  برای انجام اصلاحات لازم به شرکت مذکور ارسال کرده و هیات‌مدیره این شرکت بورسی نیز مطابق با مقررات ملزم به تهیه صورت‌های مالی بر‌اساس استانداردهای حسابداری هستند.در گروه بانکی در حالی که کار ادغام سه نهاد مالی ثامن،مهر اقتصاد و بانک انصار آغاز شده است، نماد «کوثر» دیروز بازگشایی شد و با افت ۲۵درصدی قیمت مواجه شد.

دیروز همچنین بانک مرکزی دستورالعمل جدید محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه موسسات اعتباری را برای اجرا به سیستم بانکی کشور ابلاغ کرد. بانک مرکزی دستورالعمل محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه موسسات اعتباری را پس از تصویب در یک هزار و دویست و سی وسومین جلسه مورخ ۲۳ خردادماه ۱۳۹۶ شورای پول و اعتبار، طی بخشنامه شماره ۱۱۱۵۹۷/ ۹۶ مورخ ۱۷ تیرماه ۱۳۹۶ به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرد.

همچنین، با توجه به فراز پایانی دستورالعمل که ناظر بر جایگزینی «آیین نامه سرمایه پایه بانک‌ها و موسسات اعتباری» و «آیین‌نامه کفایت سرمایه (بانک‌های دولتی و غیردولتی)» به ترتیب مصوب یک هزار و سیزدهمین جلسه مورخ ۲۷ دی ماه ۱۳۸۲ و یک هزار و چهاردهمین جلسه مورخ ۲۵ بهمن ماه ۱۳۸۲ شورای پول و اعتبار موضوع بخشنامه‌های مورخ ۱۶ و ۲۹ بهمن ماه ۱۳۸۲، با «دستورالعمل محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه موسسات اعتباری» است، از زمان ابلاغ دستورالعمل اخیرالذکر، محاسبه نسبت‌های احتیاطی نظیر حد تسهیلات و تعهدات کلان و سایر نسبت‌های ذی ربط، باید بر اساس سرمایه نظارتی محاسبه شده طبق مفاد دستورالعمل مزبور صورت پذیرد. در گروه سیمانی سیمان کردستان درحالی برای هر سهم ۴۶ ریال سود پیش بینی کرده بود که این متغیر مهم را به ۱۳ ریال زیان تغییر داد و اعلام کرد: به‌دلیل تغییر در شرایط فروش و بازار صنعت سیمان، عدم کفایت تقاضا نسبت به عرضه کارخانه‌های منطقه غرب کشور و صادرات به کشور عراق، نرخ فروش پیش‌بینی شده این شرکت با کاهش مواجه شده است. همچنین افزایش نرخ ارز و حقوق و مزایای پرسنل بیش از میزان مورد انتظار بوده و تعدیل در بازبینی قیمت تمام شده کالای فروش رفته را در بر داشته است. در گروه فلزی دیروز ۰۶۴/ ۴ درصد از سهام شرکت فولاد مبارکه اصفهان از طرف شرکت سرمایه گذاری صدر تامین به‌صورت نقد یا نقد و اقساط به قیمت پایه هر سهم ۲۸۵۷ریال در نماد فولاد۴ عرضه شد که در نرخ پایه احتمالا از سوی بانک رفاه خریداری شد.در مجموع بازار دیروز بازاری منفی بود که در آن ارزش معاملات (با احتساب معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) در بورس به  حدود ۱۹۵میلیارد تومان و در فرابورس به ۱۷۰میلیارد تومان بالغ شد

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹:۳۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد