افزایش ۲ درصدی بهای قراردادهای آتی سکه طلا

افزایش ۲ درصدی بهای قراردادهای آتی سکه طلا
در پایان معاملات آتی سکه تمام سررسیدها حداقل با 2 درصد و حداکثر با 4 درصد افزایش قیمت داد و ستد شد.
از صبح امروز بهای انواع سکه در بازار تهران و دلار با افزایش روبرو بود که همین امر موجب شد، تا معاملات آتی تحت تأثیر قرار بگیرد.
بر اساس این گزارش قرارداد آتی سکه طلا تحویل خرداد ماه با افزایش حداقل 2 درصدی نسبت به روز گذشته یک میلیون و 304 هزار تومان معامله شد.
این گزارش می افزاید قرارداد آتی در تیر ماه نیز به قیمت یک میلیون و 333 هزار تومان با حداقل 1.4 و حداکثر 3.22 داد و ستد شد.
در این میان سررسید مرداد ماه نیز روند افزایشی داشت و همانند دیگر قراردادها با افزایش قیمت مواجه شد؛ این سررسید در معاملات آتی سکه با قیمت یک میلیون و 369 هزار و 900 تومان به طور متوسط خرید و فروش شد.
بیشترین حجم معاملات در سررسید مرداد ماه با 4هزار و 277 و تیر ماه با 3 هزار و 171 قرارداد رقم خورده‌اند.
طبق مصوبه هیئت پذیرش در خصوص تعیین وجه تضمین اولیه قرارداد آتی سکه طلا و با توجه به کاهش قیمت تسویه روزانه قراردادهای فعال طی روزهای اخیر، از روز یکشنبه 5 خرداد ماه پس از اتمام روز معاملاتی وجه تضمین اولیه مبلغ 4 میلیون و 200 هزار تومان تعیین می‌شود.
بر این اساس مبلغ 450 هزار تومان از وجه تضمین اضافی اعلام شده در اطلاعیه اخیر مدیریت قراردادهای مشتق کالایی و همچنین مبلغ 205 هزار تومان همچنان به قوت خود باقی است.
بنابراین از 5 خرداد ماه وجه تضمین مورد نیاز برای هر قرارداد معادل با وجه تضمین اولیه به علاوه وجوه تضمین اضافی باقیمانده، برابر با مبلغ 67 میلیون ریال خواهد بود.
قیمت نقدی سکه تمام بهار آزادی در بازار تهران یک میلیون ۳۳۰ هزار تومان معامله می‌شود.
منبع خبر: 
  ۲ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱:۳۸:۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد