پمپاژ سودهای تقسیمی در مجامع بورسی

 پمپاژ سودهای تقسیمی در مجامع بورسی
شروع ماه مبارک رمضان از تعداد مجامع در هفته گذشته کم نکرد، به‌طوری که ۲۹ شرکت برای برگزاری مجمع سالانه یا فوق‌العاده خود برنامه‌ریزی کرده بودند. از این میان دو شرکت موفق به برگزاری مجمع نشدند. آنچه در این جلسات قابل رصد بود تقسیم سود نسبتا بالای عمده شرکت‌ها نسبت به رقم محقق‌شده در سال ۹۶ بود. در ادامه خلاصه‌ای از نتایج مجامع هفته گذشته را خواهید خواند:

 شروع ماه مبارک رمضان از تعداد مجامع در هفته گذشته کم نکرد، به‌طوری که ۲۹ شرکت برای برگزاری مجمع سالانه یا فوق‌العاده خود برنامه‌ریزی کرده بودند. از این میان دو شرکت موفق به برگزاری مجمع نشدند. آنچه در این جلسات قابل رصد بود تقسیم سود نسبتا بالای عمده شرکت‌ها نسبت به رقم محقق‌شده در سال ۹۶ بود. در ادامه خلاصه‌ای از نتایج مجامع هفته گذشته را خواهید خواند:

وسبحان: اولین مجمع شرکت «سرمایه‌گذاری سبحان» پس از تغییر سهامدار عمده با تقسیم ۳۰ تومان سود به پایان رسید. نماینده سرمایه‌گذاری توسعه صنعتی ایران (وتوصا) که در اسفند سال گذشته مالک شرکت شد، استراتژی خود را در قبال پورتفوی شرکت «وسبحان» توضیح داد.

سرود: در مجمع «سیمان شاهرود» سهامداران ضمن دریافت ۱۹ تومان سود، خبردار شدند که مدیرعامل این شرکت سیمانی ارتقای رتبه پیدا کرده و به مدیریت هلدینگ سیمان فارس و خوزستان (سفارس) منصوب شده است.

غشان: در مجمع «پگاه خراسان» ۵/ ۳۷ تومان معادل ۸۴ درصد از سود سال ۱۳۹۶ تقسیم شد.

دسبحان: «سبحان دارو» ۸۲ تومان از سود ۸۴ تومانی محقق‌شده در سال ۱۳۹۶ را تقسیم کرد.

سخزر: مجمع «سیمان خزر» ۱۷ تومان از ۳۲ تومان سود سال ۱۳۹۶ را تقسیم کرد. مدیرعامل «سخزر» از دریافت تاییدیه محصول سیمان خود در روسیه و قزاقستان خبر داد.

سیلام: در مجمع شرکت «سیمان ایلام» برای سومین سال متوالی سودی برای تقسیم وجود نداشت. البته مدیران مجمع از عملکرد شرکت ابراز رضایت می‌کردند، تا اینکه اعتراض سهامدار حقوقی بالای ۴۰ درصد و برخی سهامداران حقیقی، مجمع را پرحاشیه کرد.

رانفور: «خدمات انفورماتیک» در مجمع سالانه خود ۲۰۰ تومان از سود ۲۸۸ تومانی سال ۱۳۹۶ خود را تقسیم کرد و به سهامداران گفت که در چند ماه آینده مجمع فوق‌العاده‌ای تشکیل می‌شود تا در آن سرمایه شرکت سه برابر شود.

دتماد: «تولید مواد اولیه داروپخش» در مجمع خود ۸۰ تومان از حدود ۸۴ تومان سود ساخته شده برای هر سهم در سال ۱۳۹۶ را تقسیم کرد.

فایرا:‌ در مجمع انتخاب اعضای هیات‌مدیره شرکت «آلومینیوم ایران» در پی تغییرات سهامداری چند ماه گذشته، سه عضو جدید جایگزین اعضای قبلی شدند.

ارفع: مجمع سالانه «آهن و فولاد ارفع» سود ۹۰ تومانی را که اندکی بیشتر از سود سال ۱۳۹۶ شرکت بود، تقسیم و سهامداران را خوشحال کرد.

خمحور: مجمع شرکت «تولید محور خودرو» یک ریال از ۴ ریال سود محقق شده خود را تقسیم کرد.

کفرا: در مجمع «فرآورده‌های نسوز ایران» ۶۷ تومان از ۷۶ تومان سود سال تقسیم شد و مدیرعامل شرکت، با حوصله به سوالات پرشمار سهامداران درباره وضعیت شرکت و نیز وضعیت صنعت فرآورده‌های نسوز پاسخ داد.

سدور: در مجمع «سیمان درود» برای سومین سال پیاپی به خاطر زیان سالانه سودی برای تقسیم وجود نداشت، اما مدیر عامل از سوددهی شرکت در آینده نزدیک و خارج شدن آن از شمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت خبر داد.

فسرب: شرکت «ملی سرب و روی ایران» با وجود اینکه سودی ۳۰ تومانی در سال ۱۳۹۶ ساخته بود اما باید آن را صرف زیان انباشته سال‌های قبل می‌کرد و بنابراین سودی تقسیم نکرد.

خراسان: «پتروشیمی خراسان» ۱۴۰ تومان سود تقسیم کرد که اندکی کمتر از سود سال ۱۳۹۶ بود.

دابور: در مجمع سالانه شرکت «داروسازی ابوریحان» ۱۱۰ تومان از حدود ۱۳۰ تومان سود محقق شده سال تقسیم شد و در مجمع فوق‌العاده نیز موضوعات جدیدی از جمله تولید داروهای دامی و واردات دارو به اساسنامه شرکت افزوده شد.

کسعدی: «کاشی و سرامیک سعدی» با توجه به زیان ۵.۸ تومانی سال ۱۳۹۶ نتوانست سودی به سهامداران بدهد.

وامید: مجمع شرکت «مدیریت سرمایه‌گذاری امید» ۲۸ تومان یعنی بیش از ۸۱ درصد از سود محقق شده سال مالی منتهی به ۳۰/ ۱۰/ ۹۶ را تقسیم کرد. اعلام خواسته سهامدار عمده برای دریافت جریمه از شرکت وامید، سبب واکنش گسترده سهامداران حاضر در جلسه شد، به‌طوری‌که رای‌گیری در این مورد از دستور کار خارج شد.

سبجنو: شرکت «سیمان بجنورد» در مجمع سالانه خود ۳۵ تومان از حدود ۶۱ تومان سود سالانه را تقسیم کرد و مدیرعامل از تلاش‌های شرکت برای حل پرونده‌های مالیاتی و مطالبات سنواتی گفت.

فن آوا: مجمع نوبت دوم «گروه فن آوا» به تقسیم سود ۱۹ تومانی از حدود ۴۷ تومان سود سال مالی منتهی به ۳۰/ ۹/ ۹۶ رای داد.

وبوعلی: در مجمع «سرمایه‌گذاری بوعلی» ضمن تشریح برنامه هیات‌مدیره جدید در هماهنگ‌سازی پورتفوی شرکت با سهام شرکت‌های شاخص و تاثیرگذار در بورس و اقتصاد کشور، ۲۰ تومان سود برای هر سهم به سهامداران داده شد.

سبهان: مجمع «سیمان بهبهان» ۱۵۰ تومان از حدود ۲۴۰ تومان سود محقق شده خود را تقسیم کرد و سهامداران را در جریان قطعیت افزایش سرمایه این شرکت در سال جاری قرار داد.

کپشیر: مجمع شرکت «پشم شیشه ایران» پس از تنفسی که برای به ثبت نرسیدن افزایش سرمایه داده شده بود، روز سه‌شنبه تشکیل و ۱۰ تومان سود که اندکی بیشتر از سود سال ۱۳۹۶ بود، تقسیم کرد.

حبندر: مجمع سالانه شرکت «خدمات دریایی و کشتیرانی خط دریا بندر» بدون اعلام قبلی لغو و مدیران شرکت در پاسخ سهامداران گفتند که هفته پیش لغو مجمع را به بورس (و نه کدال) اطلاع داده‌اند!

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۵ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۲:۲۲ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد