بازار آتی سکه روی بازار نقدی هیچ اثری ندارد

 بازار آتی سکه روی بازار نقدی هیچ اثری ندارد
کسانی که در بازارهای مشتقه و آتی فعالیت می کنند به دنبال این هستند که روی منابع مالی که در این بازارها می گذارند منفعت کسب کنند و در واقع معاملاتی که صورت می دهند به هیچ وجه نشان دهنده یک قیمت خاص نیست بلکه انتظار بازدهی آن افراد از بازار است.

حامد سلطانی نژاد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما افزود: کسانی که در بازارهای مشتقه و آتی فعالیت می کنند به دنبال این هستند که روی منابع مالی که در این بازارها می گذارند منفعت کسب کنند و در واقع معاملاتی که صورت می دهند به هیچ وجه نشان دهنده یک قیمت خاص نیست بلکه انتظار بازدهی آن افراد از بازار است.

وی ادامه داد: اگر این افراد وارد بازارهای آتی نشده بودند، به بازارهای موازی دیگر وارد شده و آن بازارها را دستخوش نوسانات می کردند.

سلطانی نژاد با بیان اینکه معاملاتی که در بازارهای آتی صورت می گیرد منجر به تحویل دارایی های فیزیکی نمی شود گفت: این اقدام به اقتصاد ملی کمک می کند و به جای اینکه افراد به سمت بازارهای فیزیکی بروند به سمت بازارهای مشتقه رفته و از قیمت های انفجاری جلوگیری می شود.

وی افزود: در تمام کشورهای دنیا سعی می شود فعالیتهایی که به دنبال کسب سود و منفعت از قیمت هستند در بازار مشتقه مدیریت شود.

مدیرعامل بورس کالا گفت: بازارهای مشتقه و آتی سکه بعد از بازارهای رسمی شروع به کار می کنند و به همین دلیل همواره تابع بازارهای نقدی هستند و هیچگونه جهت دهی به بازارهای نقدی نمی دهند.

سلطانی نژاد با بیان اینکه اگر بازار آتی سکه نباشد خیلی از فعالیتهایی که به دنبال کسب سود هستند وارد بازار واقعی سکه می شوند گفت: این اقدام سبب می شود تقاضای بیش از حد برای سکه در بازار بوجود بیاید و قیمت سکه افزایش زیادی به همراه داشته باشد در حالیکه در کشورهای دیگر دنیا روی سکه و کالاهای مختلف بازار مشتقه تشکیل می شود.

وی افزود: برای اینکه از ورود افراد به بازار نقدی جلوگیری شود و آن بازارها در آرامش باشد بازارهای مشتقه بوجود می آید و این بازار پوشش ریسک را برای فعالانش به همراه خواهد داشت.

منبع خبر: 
  ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۵:۲۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد