ادامه روند افزایش قیمت سکه در بازار

ادامه روند افزایش قیمت سکه در بازار
بازار سکه که چند هفته ای است با نوسان روبرو است امروز با افزایش 160 هزار تومانی قیمت سکه همراه بوده است.

بازار سکه که چند هفته ای است با نوسان روبرو است امروز با افزایش 160 هزار تومانی قیمت سکه همراه بوده است.

آقای احمدی یکی از فعالان بازار سکه گفت: در بازارهای داخلی همچنان تقاضا برای خرید سکه بالا است و با وجود اینکه سکه با حباب 400 تا 500 هزار تومانی همراه است اما همچنان متقاضی دارد.

بازار آتی سکه که در بورس کالا برای کنترل قیمت سکه راه اندازی شده ، ظاهرا این روزها یکی از مهمترین دلایل گرانی سکه و عامل بازدارنده کاهش قیمت ها است.

آقای محمدی فعال بازار سکه در این خصوص گفت: بازاری به اسم بازار آتی سکه وجود دارد که افراد در آن جا 10 تا 10 تا سکه می خرند و 100 تا 120 هزار تومان روزانه به بازار نوسان می دهند.

وی ادامه داد: به چه دلیل سکه تحویل دی ماه را با قیمت 2 میلیون و 900 هزار تومان در این بازار خریداری می کنند؟
بعنوان مثال قیمت سکه امروز در بازار 2 میلیون و 650 هزار تومان و قیمت آتی سکه برای تحویل آبان ماه بیش از 3 میلیون تومان رقم خورد.

سلطانی نژاد مدیرعامل بورس کالا در این خصوص گفت: بازار آتی سکه بعد از بازارهای رسمی نقدی شروع به کار می کند و هیچ گونه جهت دهی به بازار نقدی نمی دهد.

اما آنچه در کف بازار دیده می شود اثرگذاری قیمت های بازار آتی سکه بر قیمت های روز سکه است .

آقای سبحانی فعال بازار سکه گفت: زمانی که بازار آتی سکه باز می شود فعالان بازار قیمت ها را رصد می کنند و قیمت سکه در بازار با نوسان همراه می شود.

دلال ها هم از این فضای بوجود آمده بهره برداری می کنند و به گفته فعالان بازار، مهمترین عامل نوسانات بازار سکه دلال ها و افرادی هستند که بین 5 تا 10 هزار سکه دارند و در صورتی که قیمت سکه کاهش پیدا کند با خرید مجدد سبب افزایش قیمت ها می شوند.

اما در این شرایط آگاهی دادن به مردم و هدایت سرمایه های سرگردان جامعه به سمت تولید ، نوسانات این گونه بازارها را به حداقل می رساند.

منبع خبر: 
  ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۱:۵۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد