مانع رشد خودروهای برقی

 مانع رشد خودروهای برقی
به‌‌تازگی گزارشی از سوی شرکت خودروسازی ب‌ام‌و منتشر شده که به عامل بازدارنده توسعه و رشد بازار خودروهای برقی در جهان پرداخته است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی این خودروساز، کوتاهی و کم‌کاری در ساخت و توسعه زیرساخت‌های مربوط به استفاده از خودروهای الکتریکی از جمله ایستگاه‌های شارژ متعدد در سراسر شهرها، از علل اصلی رشد کم این خودروها به شمار می‌رود.

 به‌‌تازگی گزارشی از سوی شرکت خودروسازی ب‌ام‌و منتشر شده که به عامل بازدارنده توسعه و رشد بازار خودروهای برقی در جهان پرداخته است. بر اساس بیانیه مطبوعاتی این خودروساز، کوتاهی و کم‌کاری در ساخت و توسعه زیرساخت‌های مربوط به استفاده از خودروهای الکتریکی از جمله ایستگاه‌های شارژ متعدد در سراسر شهرها، از علل اصلی رشد کم این خودروها به شمار می‌رود. طبق این بیانیه یکی از دلایلی که تاکنون مانع رشد و پیشرفت زودهنگام خودروهای برقی در جهان برخلاف تلاش بی‌وقفه و مداوم خودروسازان شده است، عدم رشد و توسعه زیرساخت‌های مربوطه، به ویژه راه‌اندازی و برقراری ایستگاه‌های شارژ در گوشه و کنار شهرها و کشورهای جهان بوده است.

کارشناسان و تحلیلگران معتقدند توسعه خودروهای برقی به‌صورت هم‌زمان با توسعه زیرساخت‌های آن صورت نگرفته و همین موضوع سبب شده جلوی رشد و شکوفایی آن گرفته شود. طبق گزارش وب‌سایت car buzz، استفان ناگبایر، مدیر همکاری‌های تحقیقاتی جهانی شرکت ب‌ام‌و، در این خصوص می‌گوید: اگر شهروندان نتوانند نزدیک خانه یا محل کارشان، خودروی خود را شارژ کنند، اقدام به خریداری و استفاده از خودروهای برقی نخواهند کرد. وی تاکید می‌کند: به همین راحتی می‌توان نتیجه گرفت که در صورت عدم توسعه و ساخت ایستگاه‌های شارژ و مراکز خدمات پس از فروش مربوطه، این خودروها آینده موفقی نداشته و سهم‌شان در بازار رشد چشمگیری نخواهد کرد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۵ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۱:۴۰ قبل از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد