مشکل خودروسازان فرانسوی در چین

وقتی خودروسازان فرانسوی به چین روی آوردند سودای دست یافتن به بازار عظیم این کشور انگیزه‌ای بود تا به ذائقه مصرف‌کنندگان چینی توجه کنند و امید داشتند که علاقه چینی‌ها به زندگی لوکس، برای آنها سودآور باشد اما این‌طور نشد.
وقتی خودروسازان فرانسوی به چین روی آوردند سودای دست یافتن به بازار عظیم این کشور انگیزه‌ای بود تا به ذائقه مصرف‌کنندگان چینی توجه کنند و امید داشتند که علاقه چینی‌ها به زندگی لوکس، برای آنها سودآور باشد اما این‌طور نشد.

وقتی خودروسازان فرانسوی به چین روی آوردند سودای دست یافتن به بازار عظیم این کشور انگیزه‌ای بود تا به ذائقه مصرف‌کنندگان چینی توجه کنند و امید داشتند که علاقه چینی‌ها به زندگی لوکس، برای آنها سودآور باشد اما این‌طور نشد.
این خودروسازان پس از چند سال رشد در چین حالا شاهد افت شدید فروش پژو و رنو در چین هستند. گر چه کندی رشد اقتصادی چین تقریبا بر فروش همه خودروسازان در این کشور تاثیرگذار بوده است، اما شرکت‌های خودروسازی پژو و رنو در مجموع طی نیمه نخست سال میلادی جاری شاهد افت ۶۲ درصدی در فروش خود نسبت به مدت مشابه سال میلادی گذشته بوده‌اند. آمارها نشان می‌دهد که سهم بازار شرکت‌های خودروساز فرانسوی در چین تنها ۷/ ۰ درصد بوده است. همچنین آمارها می‌گویند که فروش گروه پژو سیتروئن در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۷۳۰ هزار دستگاه بود این رقم اما در سال گذشته به تنها ۲۵۰ هزار دستگاه افت کرد و به‌نظر می‌رسد که با فروش تنها ۶۴ هزار دستگاه در نیمه نخست سال ۲۰۱۹، وضعیت در این سال حتی بدتر از سال گذشته باشد.

 

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۶ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۸:۱۵:۱۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید: