جولای طلایی فلز زرد

جولای طلایی فلز زرد
بعد از افت شدید طلا، جولای را می‌توان ماه طلایی طلا نام گذاشت. بعد از اظهارات فدرال رزرو ایالات متحده مبنی بر افزایش نرخ بهره و برنامه کاهش سرعت خرید دارایی‌ها، طلا در ماه ژوئن افتی شدید را تجربه کرد.

اما آغاز جولای، با روند صعودی طلا همراه شد. به طوری که تا انتهای این ماه توانست تقریبا 70 دلار از افت قیمتی خود را جبران کند. اکنون بعد از تعدیل احساسات نزولی برای فلز زرد، تحلیل‌گران نیز روند صعودی را برای طلا پیش‌بینی می‌کنند. بیت‌کوین نیز با گذر از ناحیه مقاومتی 40‌هزار دلاری توانست به بالاترین قیمت خود در 70 روز گذشته برسد و تا عصر روز شنبه در قیمت 42‌هزار دلار معامله شود.
ماه صعود مجدد طلا
فلز زرد جهانی جولای را صعودی پشت‌سر گذاشت. طلای جهانی بعد از ریزش شدید 150 دلاری در اوایل ماه ژوئن، با وجود ثبت ضرر در روز جمعه توانست رشدی هفتگی و ماهانه را برای خود به ثبت برساند. بیشتر رشد این فلز گرانبها نیز در هفته آخر این ماه رقم خورد. انتهای این هفته با رسیدن اخباری مبنی بر عدم افزایش زودتر از موعد نرخ بهره در ایالات متحده و همچنین بالاتر بودن رقم حقیقی بیکاری ماه ژوئن و جولای نسبت به پیش‌بینی‌ها موجب کاهش ارزش دلار آمریکا و افزایش ارزش طلا شد تا جایی که طلا برای دومین بار در این ماه، قیمت هزار و 830 دلار را لمس کرد. اما نهایتا طلا در این هفته با رشدی 12 دلاری و 67/ 0 درصدی جولای را در قیمت هزار و 814دلار به پایان برد. روند طلا در ماه جولای به طور کلی نسبت به ژوئن متفاوت آغاز شد. بعد از مهاجرت طلا از کانال هزار و 900 به قیمت هزار و 750 دلار، به مدت حدودا 50 روز نوساناتی محدود را تجربه کرد اما به هرحال با شتاب کمی صعودی بود. با آغاز جولای شتاب رشد قیمت طلا افزایش یافت و فلز گرانبها توانست رشدی 3 درصدی و 52 دلاری را محقق کند.
پیش‌بینی تحلیل‌گران از روند آتی طلا
در حالی که قیمت طلا نزدیک به بالاترین سطح شش هفته‌ای خود قرار گرفت، تحلیل‌گران بازار در آخرین نظرسنجی هفته‌ای سایت تحلیلی کیتکو، اکثرا هفته آینده را برای طلا صعودی پیش‌بینی کردند. این در حالی است که تحلیل‌گران وال‌استریت و کلان بازار جهانی طلا در نظرسنجی هفته گذشته، روند آن را نزولی پیش‌‎بینی کردند. در نظر سنجی این هفته 79 درصد از 14 تحلیل‌گر وال‌استریت در این نظرسنجی به صعود طلا در هفته آتی امیدوار بودند و در میان تحلیل‌گران شخصی از میان 862 نفر شرکت‌کننده، 70 درصد مسیر طلا را صعودی دیدند. نظرات تحلیل‌گران نشان می‌دهد که طلا در حال بازگشت به مسیر صعود است و آنها علت آن را در بانک‌های مرکزی جست‌وجو می‌کنند. آدریان دی، موسس شرکت مدیریت مالی آدریان‌دی در همین مورد گفت: «شواهد فزاینده‌ای در میان سرمایه‌گذاران وجود دارد و متوجه شده‌اند که بانک‌های مرکزی بزرگ جهان از جمله فدرال رزرو به هیچ عنوان عجله‌ای برای تغییر برنامه‌های خود نخواهند داشت. فدرال رزرو با وجود صحبت درباره کاهش خرید دارایی‌ها، در حال افزایش ترازنامه خود است و این برای طلا بسیار صعودی است.» تحلیل‌گران فنی نیز در صورت ادامه این روند صعودی برای طلا در هفته آینده و شکستن مقاومت هزار و 838 دلار در هر اونس، سطح مقاومتی پیش‌روی آن، هزار و 850 دلار خواهد بود. در صورتی که فلز زرد بتواند قیمت روزانه خود را در بالای این قیمت ثبت کند، معامله‌گران می‌توانند به قیمت‌های هزار و 870 دلاری نیز امیدوار باشند. نظرات تحلیل‌گران نیز برای روند بلندمدتی طلا، بازگشت به هزار و 900 دلار را نشان می‌دهد. به گفته یکی از تحلیل‌گران این حوزه، طلا توانسته بر احساسات شدید نزولی در بازار غلبه کند و اکنون به سطوح حساس قیمتی خود رسیده و آماده از سرگیری روند صعودی بلندمدت خود است.
بیت‌کوین به بالاترین قیمت خود از اواسط ماه مه‌ رسید. بیت‌کوین بعد از قرمز گذراندن بیشتر روز جمعه، در انتهای روز با شروع رشد خود و ادامه آن در روز شنبه توانست مقاومت 40‌هزار دلاری را پشت ‌سر گذاشته تا 42 هزار دلار نیز پیش برود.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۵۲:۵۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد