هرآنچه در مورد خواص و تشخیص سنگ یاقوت سرخ باید بدانید

هرآنچه در مورد خواص و تشخیص سنگ یاقوت سرخ باید بدانید
در این مقاله بخوانید: آشنایی با سنگ یاقوت سرخ، ویژگی‌های سنگ یاقوت سرخ کدام است؟ خواص سنگ یاقوت سرخ چیست؟ خواص انگشتر یاقوت قرمز (یاقوت سرخ) چیست؟ تشخیص یاقوت قرمز اصل و تقلبی چگونه است؟

سنگ یاقوت سرخ ازجمله کریستال‌های شفاف قیمتی است که می‌تواند هر فردی را در مورد داشتن تراشی شکیل از آن به وسوسه بیندازد. در این مطلب به بررسی تاریخچه‌ی این سنگ قیمتی و همچنین نحوه‌ی تشخیص یاقوت سرخ اصل از تقلبی خواهیم پرداخت.

یکی از زیباترین سنگ‌های ارزشمند و قیمتی در میان جواهرات یاقوت سرخ است، در میان انواع یاقوت، این سنگ ارزشمند از زیبایی و درخشندگی خاصی برخوردار است و برای ساخت زیورآلات زنانه بهترین انتخاب محسوب می‌شود. در این مقاله به نکات جالبی در خصوص یاقوت قرمز و خواص آن اشاره خواهیم کرد.

خواص سنگ یاقوت سرخ - سایت زر

سنگ‌های قیمتی شفاف از ارزش خریدوفروش بالایی برخوردار هستند و شما می‌توانید تراش‌های اصل را با اطمینان از فروشندگان معتبر طلا و جواهرات و در قالب محصولاتی کاربردی تهیه کنید. همچنین در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که یاقوت سرخ چیست و چگونه می‌توان از انرژی و خاصیت سنگ یاقوت سرخ به بهترین شکل استفاده کرد، پس تا پایان با ما همراه باشید.

آشنایی با سنگ یاقوت سرخ

سنگ یاقوت از سنگ‌های اکسید معدنی محسوب می‌شود، از نظر فرمولاسیون ساخت یاقوت سرخ یا روبی Ruby شباهت زیادی به سنگ یاقوت کبود سفایرSapphire دارد، هر دوی این سنگ‌های ارزشمند به خانواده کروندوم تعلق دارند.

آشنایی با سنگ یاقوت سرخ و یاقوت کبود - سایت زر

در مورد یاقوت سرخ باید گفت که کریستال‌هایی با وزن ۵ قیراط تقریباً نادر هستند، سنگ یاقوت قرمز از ناخالصی‌های بسیاری تشکیل شده است که silk نام دارند چراکه بسیار به نخ ابریشم شباهت دارند، به همین دلیل است که تراش دادن سنگ یاقوت ضایعات زیادی را به همراه دارد.

ویژگی‌های سنگ یاقوت سرخ

سنگ یاقوت قرمز در میان انواع جواهرات طرف‌داران بسیاری دارد و از زمان‌های دور تا به امروز از خواص بی‌نظیر این سنگ از طلسم و نظر قربانی تا قدرت و محبوبیت صحبت شده است.

ویژگی‌های سنگ یاقوت سرخ - سایت زر

به‌طوری کلی سنگ روبی یا یاقوت قرمز را به سنگ جذب ثروت و تقویت انرژی‌های جادویی شهرت دارد، در زمان‌های قدیم هندی‌های ثروتمند سنگ‌های یاقوت را به بودا و کریشنا هدیه می‌کردند. هندوها معتقدند که سرخی بی‌نظیر سنگ یاقوت از آتش درونی نشئت می‌گیرد و به همین دلیل هیچ‌کس قادر به خاموش کردن آن نیست.

رنگ سنگ یاقوت قرمز

رنگ سنگ یاقوت از صورتی کم‌رنگ تا ارغوانی و قهوه‌ای تغییر می‌کند و این تنوع رنگ به میزان کروم و آهن موجود در سنگ بستگی دارد، سنگ یاقوت سختی زیادی دارد و از نظر سختی بعد از الماس قرار می‌گیرد.

رنگ سنگ یاقوت قرمز - سایت زر

همان‌طور که اشاره کردیم سنگ‌های یاقوت سرخ در وزن بیش از ۵ قیراط و شفافیت بالا تقریباً نایاب هستند؛ بنابراین قیمت آن‌ها گران بوده و تقریباً فقط به طبقه اشراف تعلق دارند.

عمیق‌ترین احساسات نهفته در سنگ یاقوت سرخ

رنگ سرخ با چاکرای ریشه و احساساتی مانند امنیت و تعلق گره‌خورده است. شما می‌توانید این رنگ را در فرهنگ عمومی و مرتبط با سمبل قلب مشاهده کنید. چرا ما انسان‌ها از این رنگ‌بندی جهت نشان دادن حس عشق استفاده می‌کنیم؟

عکس سنگ یاقوت سرخ - سایت زر

چراکه تعلق عاملی بسیار قوی برای تعهد طولانی‌مدت و کنار هم قرار گرفتن دو هویت می‌شود. طیف‌های رنگی سنگ یاقوت سرخ شباهتی بسیار بالا به احساسات و طیف‌های رنگی چاکرای ریشه‌دارند و حسی شیرین از مثبت‌ترین احساساتی که یک انسان می‌تواند در جریان عشق ورزیدن تجربه کند را متجلی می‌کنند.

بااین‌حال بسته به احساسات و افکار فرد صاحب جواهر می‌توان انتظار داشت که ارتعاشات سنگ به شکل متفاوتی منعکس شود. پیش از هر چیز شما لازم است یک یاقوت سرخ اصل را تشخیص داده و آن را به دنیای احساسات شخصی خود بکشانید. در این موردتوجه به چند نکته حائز اهمیت است که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

تشخیص نمونه‌های اصل یاقوت سرخ از انواع تقلبی و بی‌کیفیت

چند سنگ در دنیای جواهرات قیمتی وجود دارد که تا جدی می‌توانند شباهت چشم‌گیری به سنگ یاقوت داشته باشند. تعداد این سنگ‌ها محدود است و شما می‌توانید با مشاهده‌ی نمونه‌های مختلف و مقایسه، کیفیت بصری یک یاقوت سرخ را به‌خوبی درک کنید. به طور مثال نمونه‌های سرخ گارنت نمی‌توانند حس رمانتیک و شیرین یاقوت سرخ را تداعی کنند.

سنگ یاقوت اصل - سایت زر

گارنت طبعی متشنج‌تر داشته یا حس مردانه‌تری را تداعی می‌کند. همچنین طیف‌های تیره‌تری را به نمایش می‌گذارد درحالی‌که سنگ یاقوت سرخ بسیار زنانه‌تر ظاهرشده و رنگ‌بندی شفافی را در ساختار آن می‌توانید مشاهده کنید. سنگ‌های تقلبی همچنین ممکن است به‌راحتی حالتی کدر را از خود به نمایش بگذارند به شکلی که احساس می‌کند در درون سنگ، یک روح مرده مشغول زندگی است.

همچنین نمونه‌های غیر اصل مثل نگین اتمی که ساختاری مشابه شیشه دارند، نمی‌توانند کیفیت و بافت یک یاقوت سرخ را متجلی کنند. اگر سنگ سرخی که در دست دارید را در کنار یک قطعه شیشه قراردادید و احساس کردید که انرژی و بافتی مشابه شیشه را به نمایش می‌گذارد به این معناست که سنگی که در دست دارید نیز ساختار تقلبی داشته و یک سنگ یاقوت اصل نیست. تشخیص یاقوت اصل عموما به دست جواهرسازان حرفه‌ای صورت می‌گیرد و تهیه‌ی شناسنامه به همراه سنگ و خرید از فروشندگان معتبر، ایمن‌ترین راه جهت تهیه‌ی آن است.

سنگ یاقوت سرخ به‌راحتی تراشیده نمی‌شود

یکی از چالش‌های استفاده از یاقوت سرخ در دنیای جواهرسازی، حساسیت‌های خاص این سنگ برای تراشیده شدن است و معمولاً با ضایعات زیادی همراه خواهد شد. این سنگ به‌راحتی توسط کانی‌های ساده تراشیده نمی‌شود و نمی‌توانید به طول مثال با یک قطعه شیشه بر روی آن خش ایجاد کنید. در غیر این صورت سنگی که در دست دارید یک نمونه‌ی تقلبی است و از ارزش خریدوفروش بالایی برخوردار نیست.

راه‌های تشخیص یاقوت قرمز اصل و تقلبی

نمونه‌های یاقوت مصنوعی ساخته شده به اندازه‌ای به یاقوت اصل شباهت دارند که تقریباً تشخیص آن‌ها کار افراد کارشناس و متخصص است بااین‌وجود سه راه برای تشخیص یاقوت سرخ اصل از تقلبی وجود دارد که به این شرح است:

روش اول: وضوح و درخشش سنگ یاقوت سرخ

یکی از راه‌های شناخت سنگ یاقوت اصل از تقلبی رنگ آن‌ها است. نوع اصلی در مقابل نور چراغ درخشان و شفاف هستند و این یک خاصیت یاقوت سرخ است و در سنگ‌های تقلبی اغلب این رنگ‌ها به‌صورت کدر هستند. اگر سنگ جواهر مایل به قرمز تیره باشد احتمال زیاد سنگ یاقوت گارنت است. رنگ ثابت و قرمز این نگین را در همه جای آن بررسی کنید و اگر نقاطی را پیدا کردید که خراش خورده و رنگ دیگر دارند مشخص‌کننده تقلبی بودن است.

روش دوم: مقایسه سنگ یاقوت با شیشه سرخ

سنگ‌های قیمتی و دیگر انواع آن را با استفاده از شیشه جعل می‌کنند. اگر شیشه و سنگ شبیه هم بودند می‌توانید پی ببرید که سنگ جعلی است.

روش سوم: خراشیدن سطح سنگ یاقوت سرخ

سنگ‌های قیمتی دارای درجه سختی بالایی هستند و همان‌طور که در قسمت بالا اشاره کردیم از خواص یاقوت سرخ این است که فقط الماس و یک سنگ دیگر می‌توانند آن را خراش دهند. با استفاده از همین خاصیت یاقوت سرخ می‌توانید تا حد زیادی نوع اصل را از تقلبی جدا کنید. از همین رو هر جسم و شی‌ء به‌جز موارد گفته‌شده اگر بتواند آن را خراش دهد نشان‌دهنده تقلبی بودن سنگ است و سنگ‌های تقلبی این خاصیت یاقوت سرخ اصل را ندارند.

بهترین سنگ یاقوت قرمز متعلق به کجاست؟

بهترین یاقوت سرخ، یاقوت برمه است، مرغوب‌ترین نوع یاقوت قرمز، یاقوتی است که به رنگ قرمز خالص باشد، شفاف بوده و وزن مناسبی داشته باشد.

تایلند، تانزانیا و ماداگاسکار از جمله کشورهای دیگری هستند که معادن سنگ یاقوت قرمز در آن‌ها وجود دارد، اما یاقوت در این کشورها به کیفیت یاقوت برمه نمی‌رسد.

خرید بهترین نمونه‌ی یاقوت سرخ چگونه ممکن است؟

یاقوت سرخ بسته به میزان شفافیتی که از خود به نمایش می‌گذارد می‌تواند از قیمت بالاتری نیز برخوردار باشد. یاقوت برمه همچنان از باکیفیت‌ترین و محبوب‌ترین یاقوت‌ها در سراسر جهان است و شما می‌توانید شفافیت و خلوص را در یاقوت برمه در مقابل دیگر انواع یاقوت به‌سادگی مشاهده کنید.

ناخالصی یا عدم کیفیت برش خود به‌تنهایی می‌تواند قیمت یک تراش یاقوت را کاهش دهد. یاقوت سرخ زمانی حق مطلب را ادا می‌کند که بتواند عمیق‌ترین طیف‌های رنگ قرمز را به نمایش بگذارد و طبیعتا شما با در دست داشتن یک یاقوت سرخ شفاف می‌توانید تبادل انرژی شدیدتری را تجربه کنید. این سنگ احساسات شمارا مانند یک ژنراتور چند برابر کرده و باقدرت بیشتری متجلی می‌کند. در ادامه به بررسی انرژی و خواص سنگ یاقوت سرخ و شیوه‌ی استفاده از آن خواهیم پرداخت.

بهینه‌ترین شیوه‌های کار کردن باانرژی سنگ یاقوت قرمز

برای کار کردن باانرژی سنگ یاقوت قرمز می‌توانید از آن به‌صورت خام یا در قالب یک جواهر خاص و کاربردی استفاده کنید. درواقع تفاوت خاصی بین شکل کلی سنگ وجود ندارد بااین‌حال به لحاظ خاصیت درمانی و یا مرتعش شدن انرژی درون سنگ، ساخت یک شی کاربردی از سنگ می‌تواند اثر ارتعاشات آن را به میزان چشم‌گیری افزایش دهد و حتی طراحی و شیوه‌ی ساخت جواهر نیز در احساسی که می‌توان از آن دریافت کرد تاثیر گذار است.

به همین جهت توصیه می‌شود تا از مراجع معتبر و جواهرسازان متعهدی که نه‌تنها از مهارت بالایی برخوردار هستند بلکه باانرژی ذهنی مناسبی به این کار می‌پردازند جواهرات موردعلاقه‌ی خود را تهیه کنید. بااین‌حال نگران نوع تراش و پروسه‌ی ساخت آن نباشید چراکه شخصیت خود شما و نحوه‌ی استفاده از انرژی سنگ یاقوت سرخ، تاثیر بسیار بالایی در مرتعش شدن انرژی‌های درونی این سنگ دارد.

شما در طول زمان، با احساسات و انرژی خود با ماهیت سنگ یاقوت قرمز هم‌نوا می‌شوید و احساسات شما به نحوی در درون این سنگ منعکس می‌شود. این احساسات به‌صورت چند برابر و قوی‌تر منتشرشده و سبب افزایش قدرت روانی و ذهنی شما خواهد شد. پس مراقب باشید که سنگ موردعلاقه‌ی خود را با الگوهای ذهنی مناسب یا اصطلاحاً انرژی مثبت پرکنید.

این اکوسیستم انرژیکی ایجاب می‌کند که به طور مرتب در مورد پاک‌سازی سنگ‌های قیمتی نیز اقدام کنید. پاک‌سازی هر سنگ قیمتی به شکل متفاوتی صورت می‌گیرد و در جریان این کار، انرژی‌های منفی تخلیه‌شده و سنگ قدرت خود را بازیابی خواهد کرد.

شما می‌توانید به‌صورت ماهانه در مورد شست‌وشوی سنگ یاقوت قرمز موردعلاقه‌ی خود به‌وسیله‌ی آب اقدام کرده و آن را برای مدت حدود یک ساعت در زیر نور خورشید قرار دهید. از انجام شیوه‌های پاک‌سازی نامعتبر یا به شیوه‌ای افراطی خودداری کنید. قرار دادن بیش‌ازحد سنگ در معرض نور خورشید یا مواد شوینده خود می‌تواند سبب آسیب دیدن انرژی یا بافت فیزیکی سنگ شود.

نگهداری و شارژ یاقوت قرمز

درصورتی‌که انگشتر یاقوت قرمز، گوشواره یاقوت، آویز یاقوت سرخ یا سنگ یاقوت خام داشته باشید برای بهره‌مندی از خواص بی‌نظیر آن باید آن را یک یا دو بار در ماه پاک‌سازی یا اصطلاحاً شارژ کنید، برای این کار باید زیورآلات یاقوت سرخ یا سنگ تراش نخورده را در آب روان بشویید و به‌این‌ترتیب انرژی‌های منفی را از آن بزدایید، سپس به مدت دو ساعت زیر نور مستقیم خورشید قرار دهید.

همچنین می‌توانید سنگ خود را جهت تخلیه انرژی منفی در نمک خشک دریا قرار دهید که کمتر توصیه شده است. برای شارژ کردن آن را در زیر نور خورشید قرار دهید، اما بیشتر از یک ساعت نشود.

چگونه انرژی درون سنگ یاقوت سرخ را احساس کنیم؟

بررسی انرژیکی برای برخی از افراد که از حساسیت خوبی نسبت به این تعامل برخوردار هستند یک راه بسیار حیاتی جهت تشخیص یک سنگ یاقوت قرمز اصل است. بااین‌حال در دنیای حرفه‌ای خریدوفروش جواهرات به‌هیچ‌عنوان از این شیوه جهت بررسی کیفیت و اصل بودن یک سنگ استفاده نمی‌شود.

شیوه‌ی تست انرژی سنگ یاقوت سرخ نیز صرفاً شیوه‌ای برای استفاده از پتانسیل‌های انرژیکی این سنگ است که می‌توانید به‌صورت شخصی در مورد انجام آن اقدام کنید. برای این منظور می‌توانید از چاکرای دست خود استفاده کنید. بخصوص دست چپ شما از حساسیتی بالا نسبت به انرژی برخوردار است.

تغییرات احساسی می‌تواند خود را به‌صورت گرما و سرمایه یا احساس سبکی و سنگینی روانی نشان دهد. مانند زمانی که در معرض محیطی وحشت‌آور قرار می‌گیرید یا فردی باانرژی مثبت زیاد در کنار شما قرار می‌گیرد. در مورد سنگ‌ها نیز می‌توانید با توجه به این تغییرات بسیار حساس، به انرژی درونی آن‌ها پی ببرید. هر چه بیشتر به این ادراکات روانی توجه کنید خواهید توانست حساسیت بیشتری را به‌مرورزمان کسب کرده و به‌تدریج، جریانات قوی‌تری را در حین به دست گرفتن یک سنگ احساس کنید.

در حالت عادی ما به‌صورت ناخودآگاه در معرض انرژی‌های گوناگون قرار می‌گیریم و خود نیز درآن‌واحد، مشغولیت ذهنی بالایی به انواع احساسات داریم. این موضوع سبب کاهش توجه و درنتیجه کاهش حساسیت انرژیکی ما خواهد شد. بااین‌حال، به کمک مراقبه و افزایش حساسیت می‌تواند انرژی درونی هر سنگی را به‌سادگی شناسایی کرد.

پس قبل از تست انرژی سنگ یاقوت سرخ موردعلاقه‌ی خود، مطمئن شوید که ذهن شما از مشغله‌ی روزمره و افکار ناسالم رها است. در ادامه می‌توانید مقداری به مراقبه بپردازید یا به کمک حمام و شست‌وشوی بدن، هاله‌ی انرژیکی خود را تا حدی سبک کنید.

این کار به شما اجازه می‌دهد تا با ذهن آزادتری به بررسی سنگ یاقوت قرمز بپردازید. حال کمی دستان خود را روبه‌روی یکدیگر قرار دهید و تلاش کنید تا مقداری انرژی را در میان دستان خود تبادل کنید. این احساس را می‌توانید به‌صورت گرما یا فشاری که در اثر برخورد یک توده‌ی هوا است احساس کنید. درواقع این انرژی لزوما حالت فیزیکی نداشته و بیشتر یک ادراک انتزاعی و ذهنی است.

زمانی که احساس آمادگی داشتید، سنگ یاقوت سرخ را در دست چپ خود بگیرید. همچنین ممکن است صرفا با گرفتن دست چپ خود در بالای سنگ یاقوت قرمز بتوانید ارتعاشات آن را احساس کنید. چشمان خود را بسته و به احساسات یا تصاویری که به ذهنتان می‌رسد توجه داشته باشید.

احساساتی که درون این تصاویر وجود دارند تعیین‌کننده‌ی انرژی درونی سنگ یاقوت سرخ هستند. شما نمی‌توانید از یک سنگ معمولی یا شیشه، احساسات چندان قدرتمندی دریافت کنید و کیفیت این تجربه در مورد سنگ‌های قیمتی به شکل قابل‌ملاحظه‌ای متفاوت خواهد بود.

سنگ یاقوت قرمزی که در دست دارید به‌تدریج تبدیل به حافظه‌ای برای در برگرفتن عمیق‌ترین احساسات و خاطرات شما خواهد شد و این احساسات را به‌صورت چند برابر منعکس خواهد کرد. به دلیل رنگ سرخ، عمده‌ی این احساسات مربوط به کارکرد چاکرای ریشه است و لازم است بدانید که چاکرای ریشه نشان می‌دهد که عشق، چگونه به زندگی شما احساس امنیت و تعلق را خواهد آورد.

طبعا درگیر شدن با ترس‌های مرتبط مثل حس ناامنی می‌تواند عملکرد این چاکرا را مختل کرده و احساس اندوه و پوچی یا افکار پارانوییک را به زندگی ما بیاورد. پس به کمک سنگ خود، به پالایش این چاکرا پرداخته و به‌تدریج، آگاهی بیشتری نسبت به عوامل انسداد و ضعف چاکرای ریشه‌ی خود به دست آورید و اطلاعات و انرژی پشتیبان مفید را در درون سنگ موردعلاقه‌ی خود ذخیره کنید.

بررسی خواص سنگ یاقوت قرمز در ادبیات عمومی

شما ممکن است به کرار در مورد خواص سنگ‌های قیمتی در مورد درمان مشکلات روانی یا جسمی شنیده باشید بااین‌حال اینکه یک سنگ چگونه می‌تواند در مورد حل چنین مشکلاتی وارد عمل شود خود موضوعی مناقشه برانگیز است.

درواقع سنگ مانند یک ژنراتور عمل کرده و آگاهی شما از نحوه‌ی کار با انرژی این سنگ است که می‌تواند در جریان درمان یا استفاده از خواص سنگ یاقوت قرمز نقش تعیین‌کننده‌ای داشته باشد. کارکردن با انرژی یک سنگ بسیار متفاوت با استفاده از کارکردهای یک شی فیزیکی در واقعیت است و نیازمند توجه شما به ادراکات درونی می‌باشد.

در ادبیات عمومی، سنگ یاقوت سرخ برای درمان مشکلات کم‌خونی و یا فشارخون، مشکلات معده و کبد و همچنین بهبود وضعیت چشم و بینایی استفاده می‌شود. این موضوع به علایق و هدف شما بستگی دارد که از خواص سنگ یاقوت قرمز در چه مسیری استفاده کنید.

بااین‌حال بخش قابل‌توجهی از خواص یاقوت سرخ مرتبط با انرژی روحی و نحوه‌ی پالایش ذهن است که می‌تواند درک شما از آرامش و حس خوشبختی را به میزان قابل‌توجهی دستخوش تغییر کند و این تاثیر را بخصوص ممکن است در جریان رؤیابینی و مراقبه‌های خود مشاهده کنید.

خواص انگشتر یاقوت سرخ به دلیل کاربردی بودن این شکل از جواهر و قرار گرفتن آن بر روی دست به‌عنوان حساس‌ترین چاکرا می‌تواند سبب مرتعش شدن ویژگی‌های بیشتری از انرژی سنگ یاقوت سرخ شود. بااین‌حال شما بسته به علاقه و سلیقه‌ی خود می‌توانید سنگ یاقوت سرخ را در شکل‌های گوناگونی تهیه کرده و مورداستفاده قرار دهید.

خواص سنگ یاقوت سرخ در دوران باستان

در مورد خواص جادویی یاقوت قرمز صحبت‌های زیادی شده است، به همین دلیل است که در گذشته‌های دور استفاده از انگشتر یاقوت قرمز برای پادشاهان بسیار مرسوم بوده، یا استفاده از انواع یاقوت در تاج پادشاهی یا لباس‌های پادشاهان و ملکه‌ها به دلیل همین خواص است.

خواصی که برای سنگ یاقوت قرمز ذکر شده است به شرح زیر است:

- باستانیان معتقد بودند که یاقوت سرخ از ابتلا به طاعون پیشگیری می‌کند.

- تقویت سیستم گردش خون و مبارزه با عفونت‌های داخلی

- درمان بیماری‌های معده و کبد

- ایجاد حس آرامش برای افراد مختلف

- آرام کردن بیماران عصبی و روانی

- درمان سردردهای شدید میگرنی

- ایجاد عشق و علاقه

- درمان کم‌خونی و بیماری‌های مرتبط با فشارخون

- بهبود تب

- درمان ضعف و ناتوانی جسمی، سرماخوردگی و سستی

- بهبود قوای بینایی

- درمان عوارض مختلف ذهنی

- آرام کردن ضمیر ناخودآگاه

خواص انگشتر یاقوت قرمز (یاقوت سرخ)

بسیاری از باستانیان به قدرت و خواص ماورایی یاقوت قرمز اعتقاد داشتند به همین دلیل در کتب باستانی در خواص انگشتر یاقوت آمده است:

- ایجاد حس شجاعت و از بین بردن احساس ترس و سرخوردگی

- ایجاد شادی و نشاط و قدرت بخشی به بدن

- کاهش خشم

- سنگ یاقوت سرخ تحت تأثیر سیاره مریخ است و به همین دلیل در مراسم جادوگری برای افزایش انرژی‌های ذاتی در به وفور توسط جادوگران استفاده می‌شد.

- مدیتیشن با سنگ یاقوت سرخ روبی Ruby، چاکرای اول یا ریشه‌ای را فعال کرده؛ و از طریق همه چاکراها، انرژی حیات‌بخشی به درون بدن می‌فرستد.

- در افسانه‌ها آمده با نور آتش این سنگ می‌توان بزرگ‌ترین ترس‌ها را از بین برد. همچنین برای چاکرای چهارم یا قلب نیز بسیار مؤثر است.

قیمت یاقوت سرخ چگونه تعیین می‌شود؟

در مورد قیمت‌گذاری روی سنگ یاقوت قرمز فاکتورهای زیادی مورد بررسی قرار می‌گیرند که از آن جمله رنگ، برش، وضوح و شفافیت و وزن سنگ را می‌توان نام برد، همچنین یاقوت کشور برمه نسبت به سایر یاقوت‌های قرمز گران‌تر است، مهم‌ترین معیار قیمت یاقوت رنگ آن است، هرچه رنگ یاقوت قرمزتر بوده و شفافیت بیشتری داشته و خلوص بالاتری داشته باشد ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود.

یاقوت سرخ سنگ متولدین تیرماه

برای آن دسته افرادی که در تیر ماه متولد شده‌اند، خواص یاقوت سرخ به‌عنوان سنگ ماه تولد آن‌ها از هزاران سال پیش در نظر گرفته شده است. برخی آثاری که این سنگ بر روی نگهدارنده آن به‌جای می‌گذارد عبارت است از: اخلاص، شادی، صداقت و شجاعت. خواص متافیزیکی و ماوراء طبیعی باستانی این سنگ روی نگهدارنده و صاحب این سنگ - که متولد تیرماه است - عبارت است از: سرزندگی، اعتمادبه‌نفس و قدرت. خواص شفابخشی هم برای سنگ ماه تیرماه در نظر گرفته‌شده که مربوط به پاک‌سازی و سلامت خون، درمان عفونت و افزایش الگوهای تفکر مثبت است. همچنین این گوهر قرمز رنگ به‌منظور افزایش دریافت انرژی، سخاوت، ایجاد رفاه و موفقیت نیز استفاده می‌شود و می‌توانید با روش‌هایی که برای شارژ یاقوت سرخ گفته شد با شارژ کردن آن دائماً از این خواص سنگ یاقوت سرخ استفاده کنید.

نکات مهم خرید زیورآلات یاقوت قرمز

درصورتی‌که قصد دارید انگشتر یاقوت سرخ، آویز یاقوت قرمز، دستبند یا گوشواره یاقوت بخرید باید به نکاتی توجه داشته باشید که در این بخش به آن‌ها خواهیم پرداخت.

- از فروشنده درخواست شناسنامه اصالت سنگ کنید تا از اصل بودن سنگ اطمینان حاصل شود.

- هیچ فرقی نمی‌کند سنگ یاقوت را روی طلای سفید یا طلای زرد استفاده کنید، مهم این است که کدام ترکیب به سلیقه شما نزدیک‌تر است.

- وزن سنگ را جدا از وزن طلایی که خریداری می‌کنید محاسبه کنید و قیمت جداگانه آن را جویا شوید.

- درجه خلوص و کیفیت سنگ را محک بزنید، درصورتی‌که اطلاعات کافی ندارید سعی کنید با افراد خبره در این زمینه مشورت کنید.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش شد تا اطلاعات لازم در مورد سنگ یاقوت سرخ و شیوه‌ی استفاده‌ی مفید از آن در اختیار شما قرار بگیرد. سنگ یاقوت سرخ به دلیل رنگ‌بندی و خلوص بسیار بالا ازجمله سنگ‌های قیمتی محبوبی است که از دیرباز به‌عنوان سنگی اشرافی و رمانتیک شناخته‌شده است. شما می‌توانید جلوه‌هایی از حس عشق، تعلق و امنیت را در انرژی این سنگ مشاهده کنید.

همچنین رنگ‌بندی خاص این سنگ سبب شده است تا بتوان ازآن‌جهت خلق وسوسه‌کننده‌ترین جواهرات مردانه و زنانه استفاده کرد. خاصیت یاقوت سرخشامل طیفی از کارکردهای فیزیکی و روحی است که می‌تواند بسته به نیاز و سلیقه‌ی صاحب سنگ مورداستفاده قرار بگیرد. بااین‌حال شما می‌توانید صرفا به‌عنوان یک تجربه از داشتن قطعه‌ای خاص و ارزشمند، سنگ یاقوت خود را انتخاب کرده و با آرامش، به تغییراتی که این سنگ در کیفیت افکار و احساسات شما ایجاد می‌کند توجه داشته باشید.

منبع خبر: تهیه و گردآوری: مسعود رضایی - سایت زر
  ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۳۹:۴۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد