نگهداری طلا : ۲۲ مکان برای مخفی کردن طلا از چشم سارقان | زر

نگهداری طلا : ۲۲ مکان برای مخفی کردن طلا از چشم سارقان | زر
مقاله نگهداری طلا راهکارهایی ساده اما حیرت آور و کمک کننده را به شما بازگو می کند تا بتوانید از طلا و جواهرات خود به راحتی نگهداری کنید و آن ها را دور ازچشم افراد نهان کنید. ما با بیان روش های نگهداری طلا به آسوده بودن شما کمک خواهیم کرد

نگهداری طلا هم به اندازه خرید آن میتواند چالش برانگیز باشد. چند روز پیش با خواهرم مشغول صحبت بودیم، به او گفتم قصد دارم با پس اندازم پلاک طلا زنانه یا انگشتر طلا زنانه بخرم، به نظرت کدوم و انتخاب کنم؟ از من پرسید: چطور میخواهی از آنها مراقبت کنی؟ با تعجب سؤال کردم: منظورت چیست؟ گفت: میبینی که زورگیری و سرقت تا چه اندازه زیاد شده، نه میتوانی زیورآلات را دائماً استفاده کنی و همراه خود داشته باشی، نه میتوانی آن را با خیال راحت در خانه بگذاری، ممکن است هرکسی هم آنها را به عنوانامانت از تو قبول نکند تا در زمان مسافرت یا شرایط مشابه مواظب آنها باشد. سرمایه زیادی را میخواهی صرف خرید طلا کنی، پس به این مسائل خوب فکر کن.

نگهداری طلا : ۲۲ مکان برای مخفی کردن طلا از چشم سارقان - سایت زر

بعد از این مکالمه به فکر فرو رفتم با خودم گفتم واقعاً بهترین روش نگهداری از طلا و جواهر چیست؟ آیا نگهداری از آنها در گاوصندوقهای ضد سرقت در خانه کار درستی است؟ یا باید آنها را به صندوقامانات بانک بسپارم؟ شاید هم به صورت کاملاً مخفیانه و جاسازی شده آنها را در گوشهای از خانه پنهان کنم؟ اگر این سؤالات ذهن شما را هم مشغول کرده است تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

عناوین اصلی

روش‌های نگهداری از طلا

طلا یکی از ارزشمندترین فلزات در دنیا محسوب میشود. استفاده از زیورآلات طلا علاوه بر جنبه زیباییشناسانهاش، میتواند یک سرمایهگذاری امن، پرسود و مطمئن در شرایط نابسامان اقتصادی باشد. به همین دلیل است که خرید طلا همیشه از اولویتهای پس انداز محسوب میشود. اما مشکلی که در این علاقمندی جذاب وجود دارد، نگهداری ایمن طلا و جواهر است.

روش‌های نگهداری از طلا درون منزل و خانه

دستبرد زدن به خانهها، زورگیری، سرقت صندوق هایامانات و... از جمله خطراتی است که همواره جواهرات شما را تهدید میکند. روشهای امن نگهداری طلا و جواهر کدام است و بهترین روش برای نگهداری طلا در منزل چیست؟

بهترین مکان برای نگهداری طلا در خانه

بهترین مکان برای نگهداری طلا در خانه - زر

مکانهای بسیاری برای نگهداری طلا و سایر فلزات گرانبها در خانه وجود دارد که البته برخی از آنها امنتر و مخفیتر از سایرین هستند. ارزش طلا بسیار زیاد است، بنابراین معمولاً قطعات طلا و جواهر و شمشهای خریداری شده یا سکهها اندازه بزرگی ندارند و میتوان حجم کمی از آنها را در مکانهای مختلف پنهان کرد. ما در ادامه به مکانهایی اشاره میکنیم که کمتر کسی تصور میکند در آن طلا و جواهر پنهان شده است. تمام این مکانها در منزل شما قرار دارند و میتوانید در زمانهای مختلفی که از طلا یا جواهرات خود استفاده نمیکنید، در زمان مسافرت و... طلاهای خود را به این روش از دید سارقان و سرقت احتمالی حفظ کنید.

نگهداری طلا زیر کف پوش

محل امن برای نگهداری طلا را میتوان زیر کف پوش خانه دانست. شما میتوانید بخشی از کف پوش یکی از اتاقهای کم رفت و آمدتر را بردارید، زمین آن را حفر کرده و فضایی برای قرار دادن طلاهای خود ایجاد کنید. سپس روی آن را با کف پوش یا فرش بپوشانید. بهتر است قسمتی که انتخاب میکنید در زوایا یا کنار دیوار اصلی باشد که کمتر رفت و آمدی در آنجا صورت میگیرد. در این صورت کسی متوجه خالی بودن این بخش از کف پوش نخواهد شد.

نگهداری طلا در دودکش شومینه

یکی دیگر از مکانهای امن برای نگهداری طلاها، فروفتگی پشت دودکش است. شما میتوانید این بخش از دودکش شومینه را تمیز کرده و جواهرات خود را در آنجا قرار دهید.

نگهداری طلا درون یک دیوار

برای این کار باید یک حفره یا پانل مخفی در دیوار ایجاد کنید و طلاهای خود را در آنجا قرار دهید. میتوانید با آویختن یک تابلو معمولی که جلب توجه نمیکند این بخش را از دیدها پنهان سازید.

نگهداری طلا در فریزر داخل غذای منجمد

نگهداری طلا داخل غذای منجمد - زر

نگهداری طلا در فریزر داخل غذای منجمد

یکی دیگر از روشهای رایج پنهان کردن جواهرات در خانه قرار دادن آنها در لابه لای مواد غذایی منجمد در فریزر است. ​بله درست خواندید فریزر شما که با بوقلمون، مرغ و کیسه های سبزی پر شده است، می تواند به عنوان فضای ذخیره سازی باشد. ایده نگهداری طلا در فریزر این است که فریزرها به ندرت مورد سرقت قرار می‌گیرند و دمای پایین آن‌ها بر روی فلزات گرانبها شما تأثیر می‌گذارد.

همان‌طور که گفته شد نگهداری طلا در فریزر، یکی دیگر از راه‌های نگهداری طلا در خانه می‌باشد برای این کار شما می‌توانید شمش‌ها و سکه‌های طلا را در مواد غذایی منجمد در یخچال نگهداری کنید، به‌عنوان‌مثال آنها را در گوشت چرخ‌کرده یا در بسته بزرگ بستنی مخفی کرده و فریز کنید. برای این تاکتیک، فریزر افقی که برای نگهداری مواد غذایی منجمد در سوپرمارکت‌ها استفاده می‌شود ایده‌آل است. برای مثال شما می‌توانید طلا را در گوشت چرخ‌کرده پنهان کرده و در فریزر نگهداری کنید.

نگهداری طلا در میان لوله‌کشی ساختمان

مطمئناً در هر خانه مکانهای ذخیرهسازی مخفی از جمله لوله کشیهای قدیمی که دیگر استفاده نمیشوند وجود دارد. شما میتوانید از این بخشها برای قرار دادن شمش، سکه یا جواهرات خود استفاده کنید. توجه داشته باشید این لوله کشیها نباید مورد استفاده قرار داشته باشند، چرا که در این صورت ممکن است جریان آب طلاهای شما را با خود ببرد.

نگهداری طلا در سیستم تهویه هوا

طلا را میتوان داخل مجرای تهویه مطبوع نیز پنهان کرد، بهتر است برای این کار کانالهایی که در دسترس نیستند انتخاب کنید.

نگهداری طلا در میان اثاثیه بزرگ

معمولاً داخل اسباب و وسایل بزرگ خانه فضاهای باز زیادی قرار دارد، تلویزیونهای قدیمی، پیانو، صندوقچههای تزئینی و... همگی از جمله انتخابهای مناسب برای پنهان کردن طلا در منزل محسوب میشود. از آنجایی که این وسایل سنگین و غیر قابل حمل هستند کمتر مورد توجه سارقین منازل قرار میگیرند.

نگهداری طلا در میان آکواریوم منزل

برای کسانی که این گزینه را در اختیار دارند، پنهان کردن جواهرات در آکواریوم یک گزینهایدهآل است. شما میتوانید سکهها یا جواهرات کوچک خود را در میان گیاهان آبزی، سنگهای تزئینی و یا لوازم دیگری که در آکواریوم قرار میگیرد پنهان کنید.

نگهداری طلا داخل گلدان‌های بزرگ گیاهان

گلدانهای بزرگ گیاهان که در مکانهایی مثل ایوان، پاسیو یا بالکن قرار میگیرند مکان جذاب دیگری برای پنهان کردن طلا را برای شما فراهم میکنند. هیچ سارقی گلدان را سرقت نمیکند به ویژه اگر گلدان بزرگ و حجیم باشد، پس پنهان کردن طلاها در این بخش هرگز توجه سارقان را به خود جلب نمیکند.

نگهداری طلا در پشت بام و یا زیرزمین

 نگهداری طلا در پشت بام و یا زیرزمین

گاهی اوقات نیز اتاقهای زیر شیروانی و زیرزمینها گزینههای عملی بیشتری را برای ذخیرهسازی مخفی طلا و جواهر فراهم میکنند. سختی و دشواری دسترسی به چنین مکانهایی میتواند به عنوان یک عامل بازدارنده ثانویه برای سارقان عمل کند. بنابراین یک جای امن برای نگهداری طلا اتاقهای زیر شیروانی یا زیرزمینها هستند.

نگهداری طلا در زیر سقف عایق

یکی دیگر از مکانهای امن برای نگهداری طلاها، قرار دادن آنها زیر عایق سقف است. بهتر است آنها را روی ستونهایی که قابلیت تحمل وزن بالاتری دارند بگذارید. بهترین کار این است که ابتدا آنها را در جعبه نگهداری طلا گذاشته و سپس جعبه را در یک جای امن زیر سقف و روی ستونها جاسازی کنید.

نگهداری طلا در زیر زمین

معمولاً در زیر زمین خانهها انتخابهای متنوعی برای پنهان کردن طلا وجود دارد. زیر لباسها و وسایل کهنه، روی طاقچههای پشت دیوار و... یک مکان امن برای نگهداری طلا محسوب میشوند. در واقع شما میتوانید حجم زیادی از طلا و جواهرات خود را در جعبههای بزرگ موجود در زیر زمین، کمدها و کشوهای قدیمی و... پنهان کنید. البته اگر به شرطی که بعداً به خاطر بیاورید که جواهرات خود را کجا پنهان کردهاید.

نگهداری طلا با مدفون کردن طلا در باغچه

اگر ملک شما دارای باغچه است میتوانید بخشی از باغچه را حفر کرده و بعد از قرار دادن طلاها در یک ظرف امن آنها را داخل باغچه در عمق کافی دفن کنید. البته این روزها سرقت طلا و جواهرات با کمک دستگاههای طلایاب مورد توجه است. برای درامان ماندن طلا از طلایاب میتوانید روش نگهداری طلا در فویل آلومینیوم را امتحان کنید. در این روش شما همه طلا، جواهرات، شمش و سکههای خود را داخل چند لایه فویل آلومینیوم میپیچید و آن را در محل مورد نظر قرار میدهید. به این ترتیب دستگاه طلایاب قادر به دریافت فرکانسهای طلا نخواهد بود.

نگهداری طلا در اتاقک های مخفی منزل

نگهداری طلا در اتاقک های مخفی منزل

در اکثر خانههای بزرگ و قدیمی بخشهایی به صورت اتاقکهای مخفی وجود دارد. ممکن است این اتاقها در بخش شیروانی، زیر زمین، پشت اتاق خواب یا آشپزخانه واقع شده باشد. چنین مکانهایی بهترین جا برای پنهان کردن طلا در خانه هستند چرا که هم امنیت کافی دارند و هم از دید مخفی هستند.

نگهداری طلا در گاوصندوق خانگی

نگهداری طلا در گاوصندوق خانگی - زر

گاوصندوقهای خانگی نیز یکی دیگر از بهترین محلها برای ذخیره و نگهداری جواهرات و طلا محسوب میشود، اما بهتر است که گاوصندوق مورد نظر از نظر ایمنی به شکل کاملاً استاندارد و اصولی طراحی شده باشد. برخورداری از صفحه کلید و قفلهای دیجیتال، گاوصندوقهای سنگین، بزرگ و ضد حریق بهترین انتخاب در این زمینه هستند. بهتر است که گاوصندوقها نیز در محلی امن و از دید مخفی باشند. اگر مکان قرارگیری گاوصندوق در دید سارقین باشد احتمال به سرقت بردن گاوصندوق وجود دارد.

نگهداری طلا در قاب عکس‌های نمایشی روی دیوار اتاق

یکی دیگر از گزینه هایی که در مبحث نگهداری طلا و جواهر در خانه میتوان به آن اشاره کرد، قاب عکسهای نمایشی و تزئینی است. چنین قابهایی اگرچه در ظاهر یک قاب عکس معمولی تلقی میشوند اما معمولاً دارای مکانی مخفی هستند و یا یک مکان مخفی را از دید سارقین دور نگه میدارند.

نگهداری طلا در قوطی های رنگ خالی موجود در منزل

نگهداری طلا در قوطی های رنگ خالی موجود در منزل - زر

یکی دیگر از بهترین مکانها برای نگهداری طلا قوطی رنگ است. شما میتوانید جواهرات خود را داخل یک پلاستیک گذاشته و آن را داخل قوطی رنگ خالی قرار دهید سپس قوطی را در کنار قوطیهای دیگر بگذارید. باید طوری عمل کنید که قوطی رنگ پلمپ به نظر برسد.

نگهداری طلا در درون رختخواب

شاید کمی قدیمی به نظر برسد اما میتوان طلا و جواهرات را داخل یک بالشت یا تشک قدیمی جاسازی کرد و آن را لابه لای رختخوابها گذاشت. کاری که اکثر افراد قدیمی برای نگهداری از طلا و پول خود انجام می دادند.

نگهداری طلا داخل مبل

همه مبلها در قسمت نشیمن خود دارای یک بخش خالی هستند. میتوانید با یک تیغ این قسمت را از زیر مبل برش بزنید. جواهرات خود را در یک کیسه گذاشته و آنجا بگذارید و سپس آن را بدوزید.

نگهداری طلا داخل عروسک

یکی دیگر از مکانهای امن برای نگهداری کردن جواهرات داخل عروسکهای پولیشی، ماشینهای اسباب بازی و سایر وسایل بازی که دارای محفظه و فضای خالی هستند، است. شما میتوانید یک عروسک پولیشی بزرگ مخصوص جواهرات خود خریداری کنید. جواهرات خود را داخل آن و در میان انبوه پولیشها و الیاف قرار دهید تا ایجاد صدا نکرده و در برابر فشار و ضربههای احتمالی محافظت شود. بعد از جاسازی کردن جواهرات داخل عروسک آن را کنار سایر عروسکها قرار دهید.

نگهداری طلا داخل جعبه دستمال کاغذی

یکی دیگر از گزینههای عالی برای پنهان کردن طلا و جواهرات جعبه دستمال کاغذی است. برای این کار بهتر است جعبه را از بخش زیرین آن باز کرده، محتویات آن را تا نیمه خارج کنید، سپس جواهرات خود را داخل آن قرار دهید. حالا دستمالها را سر جای خود برگردانید و دوباره آن را ببندید.

نگهداری طلا داخل کتاب

آخرین گزینه ای که قصد داریم به شما معرفی کنیم این است که شما میتوانید یک کتاب قطور انتخاب کنید. داخل آن را از وسط کتاب خالی کنید. به طوری که شکل ظاهری کتاب دچار دستخوش نشود، حالا جواهرات خود را داخل آن قرار دهید و کتاب را در میان سایر کتابها در کتابخانه بگذارید.

نکات مهم نگهداری طلا و جواهر در خانه

نکات مهم نگهداری طلا و جواهر در خانه - زر

- از جمله مهمترین نکاتی که باید به آن دقت کنید این است که نگهداری کردن طلا و جواهر شرایط مخصوص دارد. برخی از جواهرات نگین دار ممکن است باعث خط افتادن سایر زیورآلات شوند. پس بهتر است که چنین جواهراتی را داخل دستمال یا لای پنبه قرار داده و سپس در کنار سایر جواهرات بگذارید.

- شاید مجبور باشید برای کوچک کردن حجم جواهرات از جعبه جواهرات صرفه نظر کنید، در این صورت بهتر است حواستان به جواهرات حساس، ظریف و شکننده و یا جواهرات نگین دار باشد. بهتر است هرکدام از چنین جواهراتی را در یک کیسه جداگانه گذاشته و آن را کنار دیگر زیورآلات و یا قطعات طلا قرار دهید.

- برای این که بهترین مکان را انتخاب کنید، خود را جای سارق بگذارید. اولین جایی که به آن سر بزنید کجاست؟ پس جواهرات خود را جاهایی که فکر میکنید سریعاً جلب توجه کرده و یا مورد دستبرد قرار میگیرند قرار ندهید.

- بهتر است سراغ مکانهایی بروید که جای کافی در اختیار شما قرار میدهند. به ویژه اگر قرار است طلا و جواهرات خود را برای مدت طولانی در آن مکان مخفی کنید بهتر است که جواهرات تحت فشار نباشند. اعمال فشار به جواهرات ممکن است باعث شکسته شدن طلاهای ظریف و یا شکستن نگینها شود.

- هرگز محل اختفای جواهرات خود را پیش کسی فاش نکنید. همسایه، دوست و حتی اعضایفامیل ممکن است ناخواسته اصرار شما را فاش کرده و عامل سرقت جواهرات شما شوند.

- یکی از شیوههای سرقت طلا و جواهر در سالهای اخیر استفاده از دستگاههای طلایاب است. بنابراین شما جواهرات خود را هرجایی که پنهان کنید امکان یافتن آن برای سارقین وجود دارد. بهترین کار این است که جواهرات خود را داخل یک فویل آلومینیومی بپیچید تا دستگاه نتواند فرکانس طلا، نقره و یا فلزات گرانبهای شما را دریافت کند. استفاده از این روش می تواند جواهرات شما را هرجایی که پنهان می کنید از سرقت در امان نگه دارد.

نگهداری طلا در صندوق‌امانات

نگهداری طلا در صندوق‌امانات - سایت زر

به عقیده بسیاری از افراد بهترین محل برای نگهداری طلا صندوقامانات است. در کشورهای مختلف مؤسسات دولتی و خصوصی بسیاری با در اختیار قرار دادن صندوقامانات طلا و سایراشیاء قیمتی شما را بهامانت میگیرند. در چنین شرایطی معمولاً کالای بهامانت گرفته شده بیمه میشود. اجاره کردن صندوقامانات بهترین جا برای نگهداری طلا در شرایط ایمن است.

با این حال باید به یاد داشته باشید که چنین مکانهایی نیز علاوه بر ایمن بودن با شرایطی چون مصادره شدن توسط مراجع قضایی و... مواجه هستند که در این صورت برگرداندن طلا و جواهر شما یک فرآیند زمان بر و خستهکننده خواهد بود.

نگهداری طلا توسط اعضای خانواده یا وکیل

نگهداری طلا توسط اعضای خانواده یا وکیل

یکی دیگر از روشهای نگهداری ایمن طلا و جواهرات، بهامانت سپردن آنها به یکی از اعضای مورد اعتماد خانواده است. به ویژه اگر قرار است مدت زمان زیادی از خانه دور باشید میتوانید از اعضای خانواده بخواهید که جواهرات گرانبهای شما را نگهداری کنند.

اگر چنین شخصی در دسترس شما قرار ندارد، میتوانید از وکیل خود بخواهید که این کار را انجام دهد. به یاد داشته باشید که در چنین شرایطی بهتر است یک توافق یا تفاهم نامه رسمی قراردادی داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید روی آن حساب کنید.

شرایط نگهداری طلا در بانک

استفاده از صندوقامانات بانک یکی از روشهای مطمئن برای نگهداری طلا و جواهرات شما است. در واقع شما میتوانید با اجاره کردن یک صندوقامانات در بانک از ان به عنوان صندوق نگهداری طلا استفاده کنید. اکثر بانکها صندوقامانات را با مبالغ مشخصی به اشخاص حقیقی و حقوقی اجاره میدهند. هزینه نگهداری طلا در بانک دقیقاً همان مبلغی است که به عنوان اجاره بها برای اجاره صندوقامانات میپردازید. ضمن این که باید محموله خود را در بانک حتماً بیمه کنید. امکان دستبرد زدن به صندوقامانات بانکی نیز وجود دارد. بنابراین نباید تصور شود که صرفاً با قرار دادن جواهرات، طلا، سکه و شمش در صندوقامانات بانک جای آن امن بوده و سرقتی اتفاق نخواهد افتاد.

نحوه نگهداری طلا در بانک

برای نگهداری طلا در بانک شما باید یک صندوقامانات را در بانک اجاره کنید. البته هر بانک شرایط و قوانین مخصوص به خود را در ازای اجاره صندوقامانات دارد. بانکهای ملت، کارآفرین، کارگشایی، اقتصاد نوین، تجارت، سامان، صادرات و بانک ملی از جمله بانکهای ایرانی هستند که صندوقامانات دارند.

مبلغی که برای اجاره صندوق توسط بانک دریافت میشود بسته به سایز صندوقامانات متغیر است و حداقل مدت اجاره یک صندوقامانات در بانک یک سال است.

برای این که بتوانید یک صندوقامانات را اجاره کنید به این مدارک احتیاج دارید:

الف. مدارک لازم برای اشخاص حقیقی:

۱. فرم درخواست متقاضی

۲. سه قطعه عکس ۴*۳ رنگی (گذرنامهای) و نیز یک قطعه عکس وکیل احتمالی وی

۳. اصل شناسنامه و یک برگ فتوکپی از تمامی صفحات شناسنامه متقاضی و وکیل احتمالی وی

۴. اصل و کپی کارت ملی متقاضی و وکیل احتمالی وی

۵. مطالعه و امضای قرارداد اجاره

۶. فرم الحاقی قرارداد و مقررات اجاره صندوق (برای صندوقامانات مشترک)

ب. مدارک لازم برای اشخاص حقوقی:

۱. ارائه رونوشت اساسنامه شرکت

۲. روزنامه رسمی حاوی صاحبان امضای مجاز

۳. مشخصات صاحبان امضای مجاز

۴. روزنامه رسمی حاوی آخرین تغییرات ثبتشده شرکت

اجاره بهای صندوق های‌امانات بانک برای قرار دادن طلا چقدر است؟

همانطور که در بخشهای قبلی مختصراً بیان کردیم، اجاره بهای استفاده از صندوق هایامانات بانک بر اساس ابعاد آنها و بر مبنای هر سانتیمتر مکعب محاسبه میشود. اجاره بهای سالانه صندوقهای کوچک معمولاً از حدود ۲۰۰ هزارتومان آغاز شده و تا نزدیک یک میلیون تومان نیز میرسد. ودیعه این صندوقها نیز بسته به ابعاد و حجم آنها متغیر است که از حدود یک میلیون تومان آغاز و به بیش از ۳ میلیون تومان میرسد.

صندوقامانات بزرگ عموماً با صندوقهای کوچک متفاوت هستند و میزان امنیت آنها نیز اهمیت بسیاری دارد. به طور مثال تنها یکی از صندوقهایامانات خیلی بزرگ در ساختمان مرکزی یکی از بانکهای دولتی کشور اجاره بهای سالانه بیش از ۶۵ میلیون تومان و ودیعهای بیش از ۵۰۰ میلیون تومان دارد. ضمن این که برای هر بار استفاده از این صندوقها نیز باید کارمزد پرداخت کنید.

مزایا و معایب صندوق‌امانات بانک در نگهداری طلا

شاید بتوان گفت مهمترین مزایای استفاده از چنین صندوقهایی میزان امنیت بالای آنها است. ضمن این که حریم خصوصی شما در اجاره این صندوقها کاملاً حفظ میشود به طوری که تنها صاحب صندوق و یا وکیل قانونی او میتواند محتویات صندوق را مشاهده کند.

از جمله معایب نگهداری طلا در بانک نیز آن است که در ساعات تعطیلی بانک به محتویات صندوق دسترسی ندارید. همچنین در صورت داشتن بدهی به بانک تا تسویه نکردن قادر به خارج کردن محتویات صندوقتان از بانک نخواهید بود.

جمع‌بندی مقاله نگهداری طلا

روش‌های نگهداری از طلا- سایت زر

نگهداری از طلا در خانه با هر روش و شیوهای باز هم ریسک سرقت را به همراه دارد. به این نکته توجه داشته باشید که سارقان افراد حرفهای هستند که تقریباً همه شیوههای اختفایاشیاء با ارزش را میدانند. بنابراین توصیه ما این است که به دنبال روشهای منطقیتر و با ریسک خطر کمتری باشید.

قرار دادن طلا در صندوقامانات بانک میتواند گزینه بهتری برای نگهداری از طلا باشد. با این حال همانطور که در متن مقاله هم اشاره شد، دسترسی به طلاها در ساعات تعطیلی بانک امکانپذیر نیست و محدودیتهایی در این زمینه وجود دارد، ضمن این که این روش نگهداری مستلزم پرداخت هزینه هم خواهد بود.

بهترین راه برای نگهداری طلا استفاده از روشی است که با شرایط شما بیشترین تناسب و همخوانی را داشته باشد. درواقع باید همه شرایط را در نظر بگیرید و در نهایت شیوهای را انتخاب کنید که کمترین میزان ریسک را به همراه دارد.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۷:۵۹:۱۱ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد