برند شوپارد: معرفی و تاریخچه برند جواهرات شوپارد از آغاز تا امروز!

برند شوپارد: معرفی و تاریخچه برند جواهرات شوپارد از آغاز تا امروز!
برند شوپارد برند لوکس سوییسی طلا و جواهر که معروفیت خود را در زمینه تولید طلا و جواهر در جهان و همچنین تولید عینک و ساعت جواهر دارد. برند جواهرات شوپارد تاریخچه ای خانوادگی دارد که در این مقاله برای شما بازگو می کنیم

برند شوپارد به انگلیسی و لاتین Chopard یکی از معروف‌ترین و گران‌ترین برند های طلا و جواهر و ساعت سوییسی است که در زمره معروف ترین برندهای طلا و جواهر جهان قرار دارد. این برند شامل قطعات فراوانی ازجمله آویز و پلاک طلا زنانه و انگشتر طلا زنانه می‌شود.

طلا و جواهر برند شوپارد

وقتی کسی در لباس پوشیدن و به‌طورکلی در زندگی آرزوی سبک، زیبایی و ظرافت دارد، برند سوئیسی شوپارد در صدر فهرست قرار می‌گیرد. به‌راحتی می‌توان درک کرد که چرا، زمانی که محصول را برای خود نگاه می‌کند و احساس می‌کند، آشکار می‌شود که چرا ظرافت مناسب‌ترین کلمه برای توصیف شوپارد است. لویی یولیس شوپارد در سال ۱۸۶۰ این برند را تأسیس و در همان حین حرفه ساعت سازی خود را نیز شروع کرد. او نسبت به حرفه خود شور و اشتیاق فراوانی داشت و ساعت‌هایش به داشتن عمر طولانی معروف بودند. مشتری‌های ساعت ساز جوان از مناطقی چون اروپای شرقی، روسیه و اسکاندیناوی بودند.

معرفی برند شوپارد  - سایت زر

در سال ۱۹۳۷، شوپارد حرفه ساعت سازی خود را از سوئیس به جنوا منتقل کرد. بعدها در سال ۱۹۶۳، حرفه خانوادگی که به دست نوه لویی شوپارد یعنی پاول شوپارد افتاده بود دچار مشکل شد و همین آنها را وادار کرد که به دنبال خریدار بگردند. ‌در نتیجه این جستجو برند شوپارد به کارل شوفل سوم واگذار شد.

کارل شوفل هم مانند شوپارد به خلاقیت و ساعت سازی علاقه‌مند بود و انتخاب او طبیعی به نظر می‌رسید. کارل شوفل اول وقتی جوان بود وارد صنعت جواهرسازی شد و در اواخر زندگی‌اش تصمیم داشت از هنرمندان و جواهرسازان جوان حمایت کند‌. او وقت خود را وقف انجمن‌های هنری و صنعتی در فورتسهایم آلمان کرد.

برند شوپارد، خانوادگی - عکس خانوادگی شوپارد - سایت زر

تحت‌تأثیر خانواده شوفل، شوپارد پیشرفت چشمگیر و باشکوهی را تجربه کرد. در ۱۹۷۶ ساعت زنانه هپی دیاموند (الماس‌های خندان) معرفی شد که نمایانگر شعار همیشگی شوپارد سنت کمال و بی نقصی بود. این طراحی حتی امروز هم از طرح‌های مدرن و پر طرف‌دار محسوب می‌شود.

از سال ۱۹۸۵، خواهر و برادر کارل شوپارد، کارولین و کارل فردریک شوپارد مدیریت این برند خانوادگی را به دست گرفته‌اند.

داستانی که دو خانواده را به هم‌پیوند می‌دهد

سنت برتری و چشم‌انداز نوآورانه، مسیر سفر شوپارد را در دنیای تجملات جذاب سوئیسی نشان می‌دهد که جهان را تسخیر کرد! در سال ۱۸۶۰، استعداد بی‌نظیر و توجه غیرعادی به جزئیات یک صنعتگر بااستعداد، تولد یکی از نمادین‌ترین خانه‌های جواهرات امروزی جهان را رقم زد. برند شوپارد که از چشم‌انداز کمال، دقت و ظرافت بی‌انتها متولد شده است، به‌سرعت به یک برند نام‌آشنا تبدیل شد و به دلیل خلاقیت، صنعت باکیفیت بالا و طراحی الهام‌بخش مشهور شد.

عکس خانواده شوپارد

شوپارد یک برند تازه‌نفس در میان دنیای سخت است که تجارت شرکتی است، زیرا این شرکت ارزش‌های نرم‌تری مانند پایداری و منابع اخلاقی را در هسته خود گنجانده است. اینها را می‌توان ارزش‌های خانوادگی شرکت نامید و خانواده هسته اصلی شوپارد است که در طول دهه‌ها مستقل و متعلق به خانواده باقی‌مانده است.

همه چیز در سال ۱۸۶۰ زمانی آغاز شد که لوئیس اولیسه شوپارد، یک صنعتگر جوان بااستعداد، کارگاه خود را برای ساخت ساعت تأسیس کرد. در طول سال‌ها، نوادگان او دودمان را تقویت کردند و ردپای برند شوپارد را افزایش دادند تا شامل عطر، عینک و بسیاری موارد دیگر شود. قلمرو محصولات برند شوپارد از آراستن استایل سلبریتی‌های هالیوود گرفته تا خاندان سلطنتی رونق گرفته است به‌طوری‌که طرف‌داران شوپارد هر روز بیشتر می‌شوند و به‌این‌ترتیب برند لوکس شوپارد با تاریخچه‌ای طولانی و درخشان کار خود را در سال ۱۸۶۰ آغاز کرد.

تاریخچه برند شوپارد

در سال ۱۹۶۳، پل آندره هشتاد ساله مجبور شد نام تجاری را به کارل شوفله بفروشد، اما تنها به شرطی که کارل برند شوپارد، میراث و سنت استانداردهای بی‌عیب‌ونقص در کیفیت و دقت را حفظ کند. کارل ساعت‌سازی را به‌خوبی درک می‌کرد. او صاحب یک شرکت تولید ساعت آلمانی مشهور جهان به نام اسزه Eszeha بود و با روزهای سخت غریبه نبود و به کشورهای دوردست مانند روسیه، چین، اروپای شرقی و ایالات متحده آمریکا سفر می‌کرد و صندوق عقب بزرگی که شامل کل اسزه بود.

تاریخچه برند شوپارد

اگرچه پل آندره مردد بود که بگذارد میراث شوپارد از خانواده خارج شود، تصمیم برای واگذاری به کارل بسیار سودمند بود. کارل مصمم بود تا به موفقیت برسد و عزم او به تغییر ثروت برند شوپارد کمک کرد. تحت رهبری او، برند شوپارد به‌زودی مترادف با نوآوری هنری شد.

شوپارد که کاملاً مستقل است، یک سنت خانوادگی قدیمی را دنبال می‌کند. کارل شوفل و همسرش بیش از ۴۰ سال است که توسعه بین‌المللی شرکت را تنظیم کرده‌اند و هنوز هم در این شرکت فعال هستند. دو فرزند آن‌ها رؤسای مشترک فعلی آن هستند.

برند شوپارد

راه‌اندازی و توسعه شرکتی مانند شوپارد بدون مجموعه‌ای دقیق و دقیق از اصول حاکم ممکن نبود. در طول سال‌ها، چندین ارزش شرکتی پدیدار شده است. آنها در واقع ستون فقرات برند را تشکیل می‌دهند و آنها استقلال، کیفیت و تعالی، خلاقیت، میراث، احترام و جسارت هستند. امروزه برند سوئیسی شوپارد به معنای ترکیب انحصاری الماس، یاقوت کبود، یاقوت و زمرد با برش‌ها و اندازه‌های استثنایی و غیرمنتظره است که دنیایی از زرق‌وبرق و صنعت بی‌نظیر را باز می‌کند، جایی که اصالت، خلاقیت و تسلط فنی به حد نهایی خود رسیده است.

شوپارد، از شرکت کوچک تا برند جهانی:

همان‌طور که بیان شد برند شوپارد نماد ساعت، طلا و جواهر و یک خانواده کارآفرین جدا نشدنی است. مسیو شوپارد تلفن را جواب نمی‌داد. برای هفته‌ها. کارل شوفله، کارآفرین از فورتسهایم، بارهاوبارها سعی کرده بود با او تماس بگیرد: او کاملاً می‌خواست با پل آندره شوپارد در ژنو صحبت کند. دلیل؟ شوفله یک نقشه یا بهتر است یک چشم‌انداز داشت و خانه شوپارد نقش مهمی در آن تصمیم داشت.

کمپانی شوپارد

در سال ۱۹۶۳، شوفله تصمیم گرفت تا یک شرکت ساعت‌سازی سوئیسی را خریداری کند. او احساس کرده بود که این راهی برای کسب‌وکارش خواهد بود که قدمی قاطع به جلو بردارد. برای کارآفرینی که فقط می‌تواند یک برند ساعت از ژنو باشد. به‌غیراز چند نام دیگر، شوپارد در لیست آرزوهای او بود، یک کارخانه سنتی کوچک که در آن زمان چهار ساعت‌ساز را استخدام می‌کرد.

اما هرچقدر هم که سرسخت بود، گرفتن آن شماره فایده‌ای نداشت. تلفن مسیو شوپارد زنگ می‌خورد. در پایان کارل شوفله تصمیم گرفت فولکس‌واگن بیتل خود را بگیرد و به همراه پدرشوهرش به ژنو برود تا از شرکت‌هایی که با او تماس تلفنی برقرار کرده بود بازدید کند. زودتر گفته شود. روز بازگشت، یکشنبه بود، یک‌بار دیگر تلاش کرد: کی می‌داند! از باجه تلفن با آن شماره تماس گرفت و این بار مسیو شوپارد گیرنده را برداشت: یکشنبه‌ها ساعت را تعمیر نمی‌کرد و برای تماس تلفنی وقت داشت.

برند شوپارد - طلا و جواهر

تقریباً ۶۰ سال بعد، خواهر و برادران کارل - فریدریش و کارولین شوفله در ژنو هستند و در سالن دفتر مرکزی شوپارد که اکنون به یک غول بین‌المللی تبدیل شده است، نشسته‌اند و داستان پدرشان را تعریف می‌کنند. این دو مدت‌هاست که این تجارت را در دست گرفته‌اند و به‌عنوان رئیس‌های مشترک شرکتی را رهبری می‌کنند که اکنون ۲۰۰۰ کارمند در سراسر جهان دارد. کارولین مسئول بخش جواهرات و کارل - فریدریش برای بخش ساعت است.

این واقعیت که برادران تاریخ تولد شرکت را با جزئیات می‌دانند به عادات خانواده مربوط می‌شود. از سنین پایین آنها در شرکت درگیر بوده‌اند، تقریباً انگار یک بازی است. وقتی شرکای تجاری به خانه‌هایشان دعوت می‌شدند آنجا بودند، با خوشحالی در راهروهای طولانی کارخانه‌ای که روی ویلچر پدرشان سوار می‌شدند، پرسه می‌زدند و حتی گاهی یک الماس درخشان در دست داشتند. برای شوفله طبیعی بود که حوزه‌های خانگی و کاری را تلاقی کند.

شوپارد طراح طلا و جواهر

چیزی که در آن زمان هیچ‌کس نمی‌توانست بداند این بود که تصاحب شوپارد نه‌تنها آغاز تاریخ خانواده شوفله و برند مستقر در ژنو بود، بلکه، اگرچه بسیار ترسو در مراحل اولیه، مقدمه‌ای برای برنامه‌ریزی جانشین‌پروری بسیار موفق بود.

به‌تدریج، بچه‌ها با مسئولیت سرمایه‌گذاری آشنا شدند و در سنین بسیار پایین آنها شروع به ارائه ایده‌هایی کردند که والدین، حتی اگر گاهی اوقات در نگاه اول متقاعد نشده بودند، همیشه آماده بررسی آنها بودند. بعدها، برخی از این ایده‌ها باعث شد تا این شرکت ثروتمند شود.

شراکت‌های برند شوپارد

از سال ۱۹۹۸، شوپارد شریک رسمی فستیوال فیلم کن در فرانسه به‌حساب می‌آید. همین‌طور جایزه فستیوال نخل طلایی ساخته دست استودیو شوپارد در ژنو است. برند شوپارد از سال ۱۹۹۸ جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن را که از سال ۲۰۱۴ از طلای عادلانه اخلاقی ساخته شده است، ساخته است. دو نسخه کوچک‌تر برای بهترین بازیگر مرد و بازیگر زن ایجاد شده است.

جایزه فستیوال نخل طلایی ساخته دست استودیو شوپارد - سایت زر

مد بالای اخلاقی

در سال‌های اخیر، شوپارد بر تولید جواهرات پایدار و اخلاقی تمرکز بیشتری کرده است. در سال ۲۰۱۰، شوپارد به شورای جواهرات معتبر ملحق شد. تنها یک سال بعد، شوپارد اولین ساعت طلای فرمین شده دنیا را ساخت. این اتفاق باعث تحسین منتقدان در رویداد بیسورلد شد.  

برند شوپارد بر روی فرش قرمز

 جواهرات شوپارد به شکل مرتب در تعداد زیادی از نشریات بسیار معتبر مانند ووگ و همچنین بر روی فرش قرمز حضور پیدا می‌کنند.

برند شوپارد بر روی فرش قرمز - سایت زر

سال ۱۹۸۰ و ساعت اسپورت برند شوپارد

 شوپارد در سال ۱۹۸۰ از ساعت اسپورت سنت موریتز رونمایی کرد. این اولین ساعتی است که کارل فردریک شوفله ۲۲ساله برای برند شوپارد طراحی کرد. این خط از ساعت‌های شیک و ضد آب از استیل و طلای ۱۸ عیار ارائه شدند. سنت موریتز که به کوک اتوماتیک مجهز شده‌اند و در نسخه‌های مردانه و زنانه، از جمله گرنوگراف موجود است، حال و هوای آن زمان‌ها را به یاد می‌آورد و خود را به مناسبت‌های رسمی و غیر رسمی اختصاص می‌دهد.

ساعت اسپورت سنت موریتز شوپارد - سایت زر

سال ۱۹۸۰ و دلقک خندان برند شوپارد

اولین مدلی که کارولین شوفل برای شوپارد طراحی کرد، دلقکی است که نمادی از جهت‌گیری جدید این برند در زمینه جواهرات شوپارد است. این طراحی همچنین خبر از پیشرفت شرکت در زمینه بازاریابی، ارتباطات و توزیع می‌دهد که به لطف طرح‌های خلاقانه کارولین و رویکرد جسورانه و با استعداد اوست.

عکس پلاک طلا و جواهر الماس تراش برلیان شوپارد - طرح دلقک - سایت زر

کارل فردریک شوفل و کارولین گروسی شوفل قبل از اینکه ریاست مشترک شرکت را برعهده بگیرند، به‌عنوان معاون رئیس منصوب شدند.

سال ۱۹۸۸ و عشق به ماشین‌های کلاسیک برند شوپارد

کارل فردریک شوفل همچون پدرش به ماشین‌های کلاسیک علاقه‌مند است. ازاین‌رو در سال ۱۹۸۸ همکاری بین شوپارد و رالی افسانه‌ای اتومبیل‌های قدیمی میلی میگلیا آغاز شد. شوپارد مجموعه‌ای از ساعت‌های "میگلیا هزار" را طراحی می‌کند که با خطوط ورزشی ثابت قدم خود متمایز شده است و طراحی اسپورت آن به طور مرتب در مدل‌های جدید مورد بازبینی قرار می‌گیرد. همراه مدل‌های جک آکس و گرند پریکس هیستوریک،  بعدها مجموعه مسابقات کلاسیک را تشکیل می‌دهد و همین امر اتحاد بین دنیای خودرو و ساعت سازی را به شکل محکم‌تری دوام می‌بخشد.

سال ۱۹۹۳ و ساعت هپی اسپورت برند شوپارد

کارولین اولین کسی بود که ساعت شوپارد هپی اسپورت را در ۱۹۹۳ طراحی کرد. این طرح در ترکیب یکپارچه با الماس‌های شناور آزاد همراه فولاد، یک ساعت ورزشی زنانه امروزی به وجود آورد که این موفقیت بزرگی برای این برند به‌حساب می‌آمد. ساعت شوپارد اورجینال هپی اسپورت بیش از ۱۰۰۰ نوع مختلف دارد که شامل ساعت‌هایی که از سنگ مروارید کمیاب و درخشان ساخته شده‌اند می‌شود.

عکس ساعت شوپارد طلا و جواهر - سایت زر

سال ۱۹۹۴ و کالکشن زنانه امپریال برند شوپارد

مجموعه امپریال شوپارد مجموعه‌ای ظریف و درعین‌حال خیرکننده در سال ۱۹۹۴ راه‌اندازی شد. این مجموعه با الهام از دوران طلایی امپراتوری‌ها و تقدیم به زنان مدرن شکل گرفت. امپریال از سنگ‌های قیمتی رنگارنگ، نقوش عربی و سیم‌های طلایی و تکنولوژی بسیار بالا استفاده می‌کند. نقش اصلی امپریال یک گل چهاروجهی است که نوعی ادای احترام به گل‌دوزی سنتی است. این طرح برند شوپارد شامل نسخه‌هایی با الماس، آمیتیست و کوارتز صورتی است. این طرح شیک و درعین‌حال جسور به نظر می‌رسد و امپریال یکی از خطوط شاخص این برند است. مجموعه‌ای باشکوه و پیچیده از ساعت‌ها و جواهرات شوپارد که شامل دستبند طلا زنانه و انگشتر طلا زنانه می‌شود و فوراً قابل تشخیص هستند.

مدل طلا و جواهر برند شوپارد - سایت زر

سال ۱۹۹۸ و رؤیاهای جشنواره فیلم کن به حقیقت می‌پیوندد

در سال ۱۹۹۸ شوپارد با ترکیب زرق‌وبرق جواهرات، فیلم و بازیگران درجه یک، شریک رسمی جشنواره بین‌المللی و افسانه‌ای کن شد. از کارولین خواسته شد تا جایزه نمادین نخل طلا را در آن سال دوباره طراحی کند. رابطه درازمدت این دو باعث شد شوپارد در سال ۲۰۰۷ مجموعه جواهرات فرش قرمز خود را راه‌اندازی کند.

شوپارد و فستیوال کن - نخل طلایی + طراح - سایت زر

مجموعه فرش قرمز برند شوپارد اکنون یک اتفاق سالانه از جواهرات منحصربه‌فرد است و ستارگان برجسته آن را بر روی فرش قرمز جشنواره فیلم کن نمایش می‌دهند. مجموعه‌های فرش قرمز جواهرات بی‌نقص و فوق‌العاده شوپارد همیشه تصویری از خلاقیت، رنگ و قیراط بالا هستند. افراد مشهودی چون آنجلینا جولی، کیت بلانشت، و جولیا رابرتز این جواهرات را بر روی فرش قرمز پوشیده‌اند.

سال ۲۰۱۰ و بزرگداشت ۱۵۰ سال برند شوپارد

در سال ۲۰۱۰، این برند مجموعه جواهرات خود را با نام دنیای حیوانات به‌افتخار ۱۵۰ سال تولید جواهرات خیره‌کننده شوپارد منتشر کرد. این مجموعه منحصربه‌فرد و مشهور شامل ۱۵۰ قطعه خیره‌کننده با تم حیوانات از جمله لک‌لک طلای سفید با کانزیت بریولت صورتی ۵۱ قیراطی بود.

انگشتر طلا زنانه برند شوپارد

سال ۲۰۱۳ و هپی اسپورت مدیوم برند شوپارد

رونمایی از هپی اسپورت مدیوم اتوماتیک به مناسبت بیستمین سالگرد هپی اسپورت. بخشی از مجموعه مسابقات کلاسیک، خط فوق‌العاده سریع بعد از مدل‌های طلایی، به فولاد نیز گسترش می‌یابند. فلوری اوباش، حرکاتی که این ساعت‌های نسل بعدی را هدایت می‌کنند را توسعه داده و تولید می‌کند.

سال ۲۰۱۵ و قلب های خندان با پِترا نِمکووا برند شوپارد

در سال ۲۰۱۵، شوپارد یک النگوی قلب قرمز هپی هارتس برای بنیاد هوشمند همه دست‌ها و قلب‌های پترا نمکووا، سوپر مدل معروف طراحی کرد. از سال ۲۰۰۹  شوپارد با اهداف بشردوستانه‌ای با نمکووا همکاری می‌کند تا برای خیریه خود که به کودکان در مناطق آسیب‌دیده کمک می‌کند، آگاهی به ارمغان بیاورد.

مدل پلاک طلا شوپارد - سایت زر

النگوی قلب قرمز رز طلای ۱۸ عیار یک قلب قرمز و یک قلب با الماس شناور نمادین شوپارد دارد. این بخشی از مجموعه زیبا و سرزنده هپی هارتس برند شوپارد است. این مجموعه شامل همه چیز از گردنبند گرفته تا ساعت و انگشتر است و همگی پیامی از عشق، سخاوت و ازخودگذشتگی دارند.

سال ۲۰۲۱ و مجموعه آیس کیوب با ماریون کوتیار برند شوپارد

 ماریون کوتیار، بازیگر فرانسوی، ۱۵ سال است که با برند شوپارد همکاری می‌کند. تا سال ۲۰۲۱، کوتیار اولین مجموعه هفت تکه خود را با همکاری این برند لوکس طراحی کرده است.

عکس النگو طلای شوپارد - سایت زر

این جواهرات عجیب‌وغریب در زیرمجموعه نمادین آیس کیوب قرار می‌گیرند. این جواهرات شامل گوشواره طلا زنانه الهام گرفته شده از راک اند رول، سرآستین و یک حلقه دوتایی هستند که همگی از طلا و الماس دارای گواهی فارمیند ساخته شده‌اند.

برند شوپارد برند افسانه‌ای و ماندگار در صنعت طلا و جواهر

طراحی‌های ماندگار و منحصربه‌فرد برند طلا و جواهرات شوپارد سالیان درازی است که جای خود را میان قلب‌های طرف‌داران استحکام بخشیده است. طراحی‌های شوپارد تنها به طراحی طلا و جواهرات ختم نمی‌شوند؛ بلکه در دل خود معنی و مفهوم خاصی را دارند که آنها را به‌یادماندنی کرده است.

گردنبند جواهر شوپارد

شوپارد با تاریخچه غنی خود سال‌هاست سعی در انتقال مفهوم و بیان داستان از طریق طراحی‌های خود است و در این راه موفق نیز بوده است. همین دوام و خلاقیت در تولید محصولی که بتواند با مخاطب ارتباط معنایی برقرار کند پایه‌های این برند لوکس را محکم‌تر کرده و به محبوبیت آن افزوده است.  

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۹:۳۰:۴۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد