گلایه مشتریان از روند تحویل خودروها

 گلایه مشتریان از روند تحویل خودروها
در حالی که خودروسازان کشور از به روز شدن تعهدات خود خبر می‌دهند، هنوز هم بخشی از ثبت‌نام‌کنندگان موفق به دریافت خودروهای خود نشده و نسبت به بدعهدی ایران خودرو و سایپا گلایه دارند.

در حالی که خودروسازان کشور از به روز شدن تعهدات خود خبر می‌دهند، هنوز هم بخشی از ثبت‌نام‌کنندگان موفق به دریافت خودروهای خود نشده و نسبت به بدعهدی ایران خودرو و سایپا گلایه دارند. خودروسازان قرار بود تا پایان مهر امسال تعهدات معوق خود را رفع کنند؛ اما بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد برای بسیاری از مشتریان هنوز حتی دعوت‌نامه تکمیل وجه نیز ارسال نشده است. دیروز مدیرعامل ایران خودرو از روند کاهشی تعهدات معوق این خودروساز با موعد تحویل سال ۹۷ و عرضه خودروهای ثبت‌نامی خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا دوازدهم آبان ماه حدود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو از تعهدات معوق تحویل مشتریان شده است.

پیش تر نیز قائم مقام مدیرعامل سایپا در امور فروش تاکید کرده بود: «تمام مشتریانی که در سال ۹۷ اقدام به تکمیل وجه کرده و پذیرش آنها در صف فاکتور قرار گرفته بود، خودروهای خود را دریافت کرده‌اند.»با این حال گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد مشتریان از وضع تحویل خودروهای ثبت‌نامی راضی نیستند. در این بین، یکی از مشتریان پارس خودرو می‌گوید که «من آذرماه ۹۶ ساندرو ثبت‌نام و ۲۷ میلیون تومان پرداخت کردم؛ اما بعد از مدتی گفتند بیا به جای این خودرو، سه پراید تحویل بگیر که قبول نکردم. چند وقت بعد هم اعلام کردند ۱۹۵ میلیون تومان بدهید و یکی از مدل‌های کیا را همین امروز تحویل بگیرید که گفتم پول برای این کار ندارم. در نهایت شهریور امسال یک فرم امضا کردیم مبنی بر اینکه همان ساندرو را می‌خواهیم و در جواب گفتند ۹ ماه دیگر برایتان می‌سازیم.»مشتری دیگری نیز می‌گوید: «من مرداد ۹۷ برای برلیانس ثبت‌نام کردم که تحویل آن آذر ۹۷ بود. خرداد امسال گفتند نداریم و آن را تبدیل به یک کوئیک و یک تیبا کردم. کوییک تحویل ۳۰ روزه بود که حدود ۴۰ روز بعد آن را دریافت کردم؛ اما تیبا را هنوز نگرفته‌ام و هیچ جوابی هم نمی‌دهند.» شهروند دیگری که پژو ۲۰۶ ایران خودرو را ثبت‌نام کرده نیز می‌گوید: «خردادماه سال گذشته پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ثبت‌نام کرده و قرار بود که مرداد ماه تحویل بگیرم؛ اما هنوز دعوت‌نامه‌ای برای من ارسال نشده است. این در حالی است که ۳۵ میلیون همان اول پرداخت کردیم و به ما گفته‌اند قیمت خودرو را در زمان تحویل به نرخ بازار حساب می‌کنند.»یکی دیگر از مشتریان نیز که ساینا ثبت‌نام کرده است، گفته که «مهر ماه سال گذشته ساینا ثبت‌نام کردم و هنوز این خودرو را تحویل نگرفته‌ام. تا به امروز هم ۵۶ میلیون تومان به سایپا پول داده‌ام، حال آنکه قیمت این خودرو تا سه هفته پیش در بازار ۵۳ میلیون تومان بود. سوالم این است که چرا باید سه میلیون تومان بیشتر از بازار پول بدهم؟»مشتری دیگری نیز درباره روندی که برای دریافت خودرو ثبت‌نامی‌اش طی کرده، می‌گوید: «مردادماه سال گذشته، ۲۰۶ تیپ ۵ ثبت‌نام کرده و ۲۵ میلیون تومان همان زمان پرداخت کردم. یک ماه پیش بالاخره گفتند که موعد تحویل است و ۴۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دیگر دادیم. حالا تازه در سیستم زده‌اند که یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دیگر باید پرداخت کنیم.» شهروند دیگری نیز با بیان اینکه مهرماه سال گذشته خودروی دنا مشکی ثبت‌نام کرده و آن زمان قیمت این محصول ۵۷ میلیون تومان بوده، می‌گوید: «آن زمان ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پرداخت کردم و قرار بود تحویل خودرو مرداد ۹۸ باشد؛ اما تا به حال هیچ دعوت‌نامه‌ای برای من ارسال نشده است. در حال حاضر نیز قیمت دنا بسیار بالا رفته و نمایندگی ایران خودرو می‌گوید اصلا معلوم نیست چه زمانی خودروی ما را تحویل دهند.» مشکلات مردمی در حالی است که «عباس تابش» رئیس سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نیز ۲۶ خرداد امسال گفته بود خودروسازان تا پایان مهر تمام تعهدات معوق خود را اجرا می‌کنند.  همچنین رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز دوم مهر امسال درباره خودروسازانی که به تعهدات خود عمل نکرده‌اند، گفته بود: «شرکت‌هایی که توان تحویل تعهدات را داشتند؛ اما عامدانه و برای کسب منفعت از عمل به آن سرباز زدند، به تعزیرات معرفی شده‌اند.»

منبع خبر: 
  ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۷:۴۶:۱۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد