احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی مددجویان

 احداث ۱۵۰۰ واحد مسکونی شهری و روستایی مددجویان
تفاهم نامه مشارکت در ساخت مسکن برای افراد دارای معلولیت و زنان سرپرست خانوار بین بنیاد مسکن ،سازمان بهزیستی کشور و قرارگاه خاتم الانبیا امضا شد.

امروز تفاهم نامه مشارکت ساخت ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد معلول و زنان سرپرست خانوار بین بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و قرارگاه خاتم الانبیاء امضا شد در این مراسم وحید قبادی رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از ابتدایی تاسیس سازمان بهزیستی ۱۲۳ هزار واحد مسکونی ساخته و از این تعداد ۸۷ هزارواحد در دولت کنونی ساخته شده است.
وی ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور با دستگاههایی، چون بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، قرارگاه خاتم الانبیا و انجمن خیرین مسکن ساز در حوزه مسکن همکاری می‌کند.
قبادی افزود: در ساخت مسکن برای مددجویان در محدود مناطق روستایی با کمک بنیاد مسکن پیشرفت‌های خوبی داشتیم.
وی بیان کرد: از ۱۴ هزار خانوار بیش از ۲ معلول، تا کنون ۸ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی با حمایت‌های دستگاه‌های یاد شده (بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی، وزارت تعاون، قرارگاه خاتم الانبیا و انجمن خیرین مسکن ساز) در حوزه مسکن ساخته شده است.
رئیس بنیاد مسکن ادامه داد: در این تفاهم نامه واحد‌های مسکونی شهری و روستایی با مساحت ۵۰ تا ۶۰ متر برای افراد دارای معلولیت شدید ساخته می‌شود.
قبادی بیان کرد: تفاوت این تفاهم نامه با سایر تفاهم نامه‌ها این است که از صفر تا صد کار ساخت یعنی از طراحی تا صدور پایان کار توسط بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و قرارگاه خاتم الانبیا انجام می‌شود و تقریبا برآورد اولیه برای ساخت هر متر مربع یک میلیون و ۵۵ هزار تومان است که ۷۵ درصد هزینه را سازمان بهزیستی و ۲۵ درصد را قرارگاه خاتم الانبیا پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: بنیاد مسکن کار‌های اجرایی، چون نظارت، صدور پایان نامه و... را برعهده دارد.
قبادی تصریح کرد: تامین اعتبار از سمت سازمان برنامه و بودجه و ستاد هدفمندی یارانه‌ها در کشور صورت گرفته و بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است و امید است تا پایان سال این تعداد واحد تکمیل و در اختیار مددجویان قرار گیرد.
در ادامه مراسم سعید محمد فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا با اشاره به اینکه قرارگاه خاتم الانبیا در ۲۸۵ نقطه کشور مشغول ساخت طرح‌های عمرانی است گفت: قرارگاه خاتم الانبیا در کنار طرح‌هایی که در سطح کشور در حال انجام است تصمیم دارد در حاشیه طرح‌های عمرانی در جهت محرومیت زدایی، به شناسایی روستا‌های محروم برای خدمت رسانی بپردازد.
وی افزود: قرارگاه خاتم الانبیا طرح‌های عمرانی در حوزه احداث ریل، جاده و درمانگاه و ... انجام می‌دهد و همچنین کارگاه‌های مختلفی برای اشتغالزایی افراد ساکن در روستا تدارک دیده ایم.
فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا افزود: در این تفاهم نامه ۲۵ درصد سرمایه توسط قرارگاه خاتم الانبیا تامین می‌شود و بنیاد مسکن نیز پروانه، پایان کار و نظارت را به صورت رایگان انجام می‌دهد.
در ادامه تابش مدیر بنیاد مسکن گفت: از امروز شاهد یک فعالیت مشترک سه جانبه برای ساخت۱۵۰۰ واحد مسکونی برای افراد دارای معلول و زنان سرپرست خانواده انجام می‌شود.
وی افزود: در سال گذشته ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی را برای معلولین اغاز کردیم که امسال ۷ هزار واحد به اتمام رسید و باقی در حال انجام است.
وی با بیان اینکه بنیاد مسکن از همه امکانات برای ساخت مسکن استفاده می‌کند، گفت: اخیرا جلسه‌ای با بنیاد مستضعفان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و انجمن خیرین مسکن ساز برای ساخت مسکن محرومین برگزار شد که ستاد فرمان امام ۵۰ میلیارد تومان به طرح ساخت مسکن محرومین اختصاص می‌دهد.

منبع خبر: واحد مرکزی خبر
  ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۴:۴۵ بعد از ظهر
برچسب ها:
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد