از سند چشم‌انداز خودرو غفلت نشود

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: امروز تفکر سیاست‌گذاران خودرویی بیشتر به حل مشکلات جاری خودروسازان و قطعه‌سازان ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا معطوف شده است، در حالی که نباید از سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ این دو صنعت غافل شد.
دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: امروز تفکر سیاست‌گذاران خودرویی بیشتر به حل مشکلات جاری خودروسازان و قطعه‌سازان ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا معطوف شده است، در حالی که نباید از سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ این دو صنعت غافل شد.

دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان گفت: امروز تفکر سیاست‌گذاران خودرویی بیشتر به حل مشکلات جاری خودروسازان و قطعه‌سازان ناشی از تحریم‌ها و شیوع کرونا معطوف شده است، در حالی که نباید از سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ این دو صنعت غافل شد.

آرش محبی‌نژاد یادآور شد: نگاهی به سند چشم‌انداز این دو صنعت، انحراف زیادی را در آن نشان می‌دهد که دستیابی به اهداف را در سال ۱۴۰۴ دشوار می‌کند؛ سندی که تولید سه میلیون دستگاه خودروی سواری (که یک میلیون دستگاه آن باید صادر شود)، تولید ۱۲۰ هزار دستگاه خودروی تجاری و صادرات ۳۰ هزار دستگاه آن و همچنین تولید قطعه به ارزش ۲۵ میلیارد دلار و صادرات به ارزش ۶ میلیارد دلار در آن پیش‌بینی شده است. محبی‌نژاد گفت: ‌این در حالی است که مجموع تیراژ خودروسازان در سال گذشته حتی به ۹۰۰ هزار دستگاه هم نرسید که مقایسه آن با سال ۹۰ و تیراژ یک میلیون و ۶۴۰ هزار دستگاهی قابل تامل است. وی اظهار کرد:‌ در سال «جهش تولید»، جهش تیراژ، جهش کیفیت و ایجاد تنوع در تولید خودرو پیش‌بینی شده، اما برای تحقق همین هدف کسری نقدینگی حدود ۲ هزار میلیارد تومانی وجود دارد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۷ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۴:۶:۴۷ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

  •  آخرین مطالب همین گروه