سنگ پیریت چیست و کاربرد و خواص سنگ پیریت کدام است؟ طلای احمق!!

سنگ پیریت چیست و کاربرد و خواص سنگ پیریت کدام است؟ طلای احمق!!
در این مقاله سنگ پیریت می خوانیم: خواص پیریت چیست؟ کاربرد سنگ پیریت چیست؟ انواع سنگ پیریت چیست و سنگ پیریت چه نوع سنگی است؟تفاوت سنگ پیریت با طلا چیست و چرا به آن طلای ابلهان گفته میشود؟

سنگ پیریت چیست و چه خواصی دارد؟ آیا واقعا اینکه عنوان میشود سنگ پیریت طلا می باشد درست است؟ ازآنجایی‌که خواص سنگ پیریت بسیار زیاد است، در ادامه قصد داریم آن‌ها را مورد تجزیه‌وتحلیل قرار دهیم تا دید واضح‌تری نسبت به موضوع داشته باشیم و بدانیم که سنگ پیریت چیست و نحوه استفاده صحیح از این سنگ باارزش را یاد بگیریم.

سنگ پیریت چیست و چه خواصی دارد

خصوصیات و خواص پیریت یا طلای ابلهان

پیریت یا طلای ابلهان یک سنگ براق و برنجی رنگ است که اغلب برای فراوانی، اعتماد به نفس و محافظت استفاده می شود. همچنین به عنوان طلای احمق شناخته می شود زیرا رنگ و درخشش فلزی آن باعث شده است که مردم آن را با طلا اشتباه بگیرند. نام پیریت از کلمه یونانی به معنای آتش گرفته شده است و در هنگام برخورد جرقه از خود ساطع می کند.

طلای احمق - طلای ابلهان - پیریت

همان‌طور که پیریت به‌وضوح نشان می‌دهد، تمام آن چیزی که می‌درخشد طلا نیست. این سنگ براق به دلیل شباهتش به طلا در سراسر جهان بشارت داده می‌شود، اما هدایا و قدرت‌هایی که دارد بسیار بیشتر از ثروت‌های زمینی ارزش دارد. پیریت کریستال محافظ است و یک سپر پرانرژی ارائه می‌دهد که از ذهن، بدن و روح شما در برابر نیروهای منفی محافظت می‌کند. سنگ پیریت به افکار و الگوهای قدیمی و راکد پناهگاهی پرانرژی و همچنین حرکت می‌بخشد.

قرارگرفتن در اطراف این جواهر فلزی به شما این امکان را می‌دهد که رؤیاهای خود را بدون محدودشدن توسط افراد یا ارتعاشاتی که شما را پایین می‌آورند دنبال کنید. پیریت دوست دارد انرژی راکد را باز کند و همیشه هدفش دفاع از شما در برابر تاریکی است.

داشتن یک کریستال پیریت در نزدیکی شما نیز می‌تواند از شما در تجلی فراوانی مالی حمایت کند. پیریت که «طلای احمق» یا طلای ابلهان نامیده می‌شود، ممکن است خود طلا نباشد، اما می‌داند چگونه به شما کمک کند تا ثروتی را که شایسته آن هستید جذب کنید. بیایید در مورد این گنجینه طبیعی درخشان بیشتر بدانیم. اما قبل از آن ابتدا می توانید در جدول زیر خواص پیریت را ملاحظه نمایید.

خواص پیریت یا طلای احمقان یست؟

:جدول خواص پیریت

رنگ: زرد متالیک
چاکرا: شبکه خورشیدی
ساختار کریستالی:سیستم کریستالی مکعبی
سختی: 6 - 6.5
شفافیت: مات
سیاره مارس
زودیاک: لئو
عناصر: آتش
خاستگاه: شیلی، ایتالیا، پرو، پرتغال، اسپانیا، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا
شرایط عاطفی: احساسات را متعادل می کند و به کاهش سطح افسردگی یا اضطراب کمک می کند.
اهداف معنوی:از انرژی بد محافظت می کند و ارواح شیطانی را دور نگه می دارد، به تکامل روحی شما کمک می کند، شما را قوی، پایدار و رها از زنجیرهای سلطه نگه می دارد.

سنگ پیریت چیست؟

سنگ پیریت برای آرام‌کردن تضادهای درونی، برای تسکین دردهای روان‌تنی مربوط به دستگاه گوارش و قلب و عروق مفید است. سنگ پیریت سنگ عمل، اراده و پتانسیل نهفته است که می‌تواند توسعه یابد. سنگ پیریت سنگی از آتش است و مشهور است؛ زیرا اگر با فلز به آن ضربه بزنید جرقه می‌زند. اعتقاد بر این است که پیریت می‌تواند ثروت را به زندگی صاحب خود بیاورد.

عکس سنگ پیریت یا طلای احمق - زر

می‌توان از سنگ به‌عنوان سنگ محافظت در برابر انرژی‌های منفی و حملات عاطفی استفاده کرد. از طرف دیگر، در سطح انرژی، می‌توانید این سنگ را روی چاکرای دوم و سوم قرار دهید تا قدرت اراده را بهبود ببخشید.

سنگ پیریت چه نوع سنگی است؟ سنگ پیریت در کجا یافت میشود؟

پیریت یکی از آن سنگ‌هایی است که به دلیل شکل منحصربه‌فرد خود شگفت‌زده می‌شود. این‌گونه سنگ معدنی اساساً از دی سولفید آهن با ردپایی از فلزات دیگر مانند نیکل، کبالت، روی، طلا یا نقره تشکیل شده است.

سنگ پیریت چه نوع سنگی است؟ زر

سنگ پیریت با درخشندگی فلزی درخشان، رنگ طلایی نسبتاً مات به خود می‌گیرد. این سنگ متعلق به سیستم کریستال مکعبی است. شکستگی نامنظم یا کونکوئید دارد. خط آن سبز است که سیاه می‌شود و بوی گوگرد می‌دهد. در مورد سختی سنگ پیریت باید گفت، در مقیاس Mohs از 6 تا ۶٫۵ است.

قابل‌توجه‌ترین ذخایر پیریت در پرو و ​​در چندین کشور اروپایی مانند فرانسه، ایتالیا، اسپانیا یا اسلواکی یافت می‌شود.

سنگ پیریت، سنگی با نام طلای احمق

سنگ پیریت یک ماده معدنی طلایی‌رنگ است و به همین دلیل درگذشته صرفاً به‌عنوان طلای احمق شناخته می‌شد. طلای براق به رنگ و شفافیت مات، اغلب به شکل هشت وجهی یا برآمده از خوشه‌های فلوریت و کلسیت یافت می‌شود. در ادامه مقاله سنگ پیریت چیست متوجه می‌شویم چرا به این سنگ، سنگ طلای احمق گفته می‌شود؟

سنگ پیریت، ماده معدنی به رنگ زرد روشن متشکل از دی سولفید آهن و مقادیر کاهش‌یافته نیکل، سلنیوم، مس، کبالت، طلا، آرسنیک است. درگذشته به دلیل رنگی که داشت به طلای احمق معروف بود .

عکس طلای احمق یا همان سنگ پیریت - زر

جویندگان طلا ساده‌لوحانه این سنگ را با طلای واقعی اشتباه گرفتند. کسانی هستند که دقیقاً از روی ساده‌لوحی این کار را انجام می‌دهند و برخی دیگر از روی بی صداقتی. برخی از کلاهبرداران سنگ پیریت را جمع‌آوری کردند و سپس از معادن طلا بیرون آمدند تا مردم را متقاعد کنند که آنها جویندگان طلا واقعی هستند. یک فرد بی‌تجربه می‌تواند آن را با سنگ قیمتی اشتباه بگیرد. اگرچه رنگ آن مشابه است، اما پیریت در واقع بسیار سبک‌تر و شکننده‌تر است.

پیریت سنگی بسیار رایج است و در واقع در انواع سنگ‌ها به‌راحتی یافت می‌شود، اگرچه در سنگ های آذرین هیدروترمال و رسوبی بسیار رایج است

از دی سولفید آهن تشکیل شده است. یکی از خصوصیات فیزیکی آن این است که در اثر برخورد فلز جرقه تولید می‌کند. سیستم کریستالی آن ایزومتریک است، حتی اگر در مکعب‌هایی روی هم قرار گرفته باشد. هر مکعب می‌تواند دارای وجوه متناوب به طول خط‌دار باشد.

تاریخچه سنگ پیریت چیست؟

سنگ پیریت از زمان‌های قدیم شناخته شده است در این قسمت مقاله سایت زر به این می‌پردازیم که تاریخچه سنگ پیریت چیست. اولین‌بار توسط دانشمند باستانی دیوسکوریدس که در حدود سال ۵۰ بعد از میلاد از سنگ صحبت کرد، ذکر شد. از نظر ریشه‌شناسی، کلمه پیریت از کلمه یونانی pyritēs  گرفته شده است که با کلمه lithos به معنای "سنگ آتش" مرتبط است. این نام با این واقعیت توضیح داده می‌شود که پیریت در هنگام ضربه‌زدن جرقه تولید می‌کند.

عکس انگشتر سنگ پیریت - طلا و جواهر زر

برخی از کاوش‌های باستان‌شناسی نشان می‌دهد که این سنگ از زمان‌های ماقبل تاریخ برای ساختن آتش شناخته شده و مورداستفاده قرار می‌گرفته است. یونانیان باستان از سنگ پیریت در ساخت زیورآلات و جواهرات پیریت استفاده می‌کردند.

سرخ‌پوستان آمریکایی از خواص بازتابی سنگ برای ساخت آینه استفاده می‌کردند. برخی از باورها در قرون‌وسطی به پیریت توانایی رنگ‌پریدگی در صورت ابتلا به بیماری قریب‌الوقوع را نسبت می‌دهند، ازاین‌رو سنگ پیریت نام "سنگ سلامت" را نیز به خود اختصاص داده‌اند.

از قرن بیستم، پیریت برای مقاصد مختلف صنعتی از جمله استخراج گوگرد، ساخت قطعات الکترونیکی و استفاده از آن در ساخت‌وساز ساختمان‌ها مورداستفاده قرار گرفته است.

سنگ پیریت - سنگ طلا - سنگ سلامت + سایت زر

افسانه‌ها و باورهای قدیمی سنگ پیریت چیست؟

در ادامه مقاله سنگ پیریت چیست به برخی باورهای قدیمی در مرود سنگ پیریت می‌پردازیم: همان‌طور که گفته شد اصطلاح "پیریت" از کلمه یونانی " پیر " گرفته شده است، "آتش": در واقع، اگر با یک قطعه فلز برخورد شود، جرقه ایجاد می‌کند، ازاین‌رو به آن سنگ چخماق می‌گویند. ازآنجایی‌که تصور می‌شد در واقع حاوی آتش است، از آن برای ساخت طلسم‌های محافظ یا برای اهداف درمانی برای گرم کردن بدن استفاده می‌شد.

به دلیل رنگ مشابه طلا که با آن اشتباه گرفته می‌شد، پیریت در قرون‌وسطی به‌عنوان طلای احمقان شناخته می‌شد.

افسانه‌های زیادی مربوط به سنگ پیریت شناخته شده نیست. یکی از معدود داستان‌هایی که می‌دانیم مربوط به سنت‌های آزتک و مکزیکی است. در این تمدن‌ها صفحات نسبتاً بزرگی از بلورهای پیریت را صیقل می‌دادند تا بتوان از آنها به‌عنوان آینه‌ای برای مشاهده آینده و گذشته استفاده کرد. از سوی دیگر، قسمت پشتی با علائم و نشانه‌ها حجاری شده بود.

پیریت درگذشته سنگی بسیار قدرتمند به‌ویژه در زمینه جادوگری به حساب می‌آمد. سرخ‌پوستان آمریکای شمالی از آن به‌عنوان طلسم برای پیشگویی استفاده می‌کردند یا در طلسم‌های شفا از آن استفاده می‌کردند.

اهمیت و خواص سنگ پیریت چیست؟

اهمیت و خواص سنگ پیریت چیست - سایت زر

خواص سنگ پیریت بی‌شمار است که برای شناخت این موضوع که سنگ پیریت چیست بهتر است این خواص را بشناسیم. پیریت سنگی با خواص متعدد در زمینه کریستال درمانی است. انرژی و نشاط را القا می‌کند، تضادها را آرام می‌کند و حالت روانی - فیزیکی را دوباره متعادل می‌کند که در ادامه به بررسی خواص سنگ پیریت می‌پردازیم:

  1. سنگ پیریت به طرق مختلف بر بدن، ذهن و روح تأثیر می‌گذارد.
  2. پیریت، سنگی است که به صاحبش نشاط و اراده می‌بخشد. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنم اگر در این دوره‌ها کمی دلسرد و کم‌انرژی هستید از آن استفاده کنید.
  3. از خواص سنگ پیریت این است که عمدتاً به‌عنوان یک طلسم محافظ استفاده می‌شود و به‌عنوان یک سپر برای حملات عاطفی عمل می‌کند.
  4. خواص ارتعاشی سنگ پیریت بر بدن، ذهن و روح تأثیر می‌گذارد.
  5. از خواص سنگ پیریت این است که نشاط را القا می‌کند و حس اراده را در پوشنده اعمال می‌کند.
  6. این ماده معدنی با عنصر آتش مشخص می‌شود، بنابراین گرما، مثبت بودن، انرژی، خوش بینی و تعادل را به همراه دارد.
  7. پیریت به ما اجازه می‌دهد تا علت بیماری‌ها را روشن کنیم و یک اثر تسکین‌دهنده دارد. گردش خون را بهبود می‌بخشد و از کم‌خونی جلوگیری می‌کند.
  8. از خواص سنگ پیریت این است که قدرت دفاعی بدن را افزایش می‌دهد، قدرت بدنی را افزایش می‌دهد و به‌طورکلی در برابر تب و التهاب کمک می‌کند.
  9. از خواص سنگ پیریت این است که پیریت مشکلات تنفسی از جمله لارنژیت را درمان می‌کند، هضم را تسهیل می‌کند و گرفتگی معده را آرام می‌کند.
  10. از خواص سنگ پیریت این است که به آگاهی از ماهیت واقعی خود کمک می‌کند و جنبه‌های مثبت و منفی شخصیت را برجسته می‌کند.
  11. سنگ پیریت به پوشنده انرژی و ثبات می‌دهد، خوش بینی را افزایش می‌دهد، علل تعارض در روابط را آشکار می‌کند و اجازه می‌دهد تا آنها را از بین ببرد.
  12. از خواص سنگ پیریت این است که به مقابله با درد و پذیرش تغییراتی که در زندگی رخ می‌دهد کمک می‌کند.

خواص درمانی سنگ پیریت

خواص درمانی سنگ پیریت - زر

به راستی خواص درمانی سنگ پیریت چیست؟ پیریت عمدتاً در سطح فیزیکی عمل می‌کند. در واقع، با مداخله در عمیق‌ترین علل مشکل، به بازیابی سلامت و تندرستی کمک می‌کند. در واقع می‌توان از آن به‌عنوان یک پشتیبان پرانرژی برای درمان‌های سنتی استفاده کرد.

درک علل برخی از بیماری‌ها، حداقل از دیدگاه کارمایی و روان‌تنی، دقیقاً می‌تواند مفید باشد.

شما برای محافظت از خود در برابر آلودگی محیطی از پیریت استفاده کنید.

گفته می‌شود که سنگ پیریت می‌تواند در برابر بیماری‌های مسری؛ مانند آنفولانزا، سرماخوردگی و ویروس‌ها نیز محافظت کند. همچنین از این سنگ برای کاهش تب استفاده می‌شود.

اگر می‌خواهید سیستم تنفسی و گردش خون خود را قوی‌تر کنید، آن را به طور مداوم بپوشید. به کاهش برخی از مشکلات ریوی مانند آسم و برونشیت کمک می‌کند.

فواید سنگ پیریت برای روحیه

فواید سنگ پیریت برای روحیه -زر

در سطح معنوی، پیریت برای کار بر روی مانیپورا، چاکرای سوم عالی است. از فواید سنگ پیریت برای روحیه این است که بر احساسات و در عین حال سیستم ایمنی و گوارشی حکومت می‌کند. در واقع، هدف دستیابی به یک وضعیت رفاه عمومی است که پس از آن می‌توان پایه‌های شروع جدید را بر اساس آن ایجاد کرد.

وقتی بدانیم سنگ پیریت چیست می‌توانیم از آن در چاکرای دوم برای کنترل جریان انرژی بدن و تحریک شهود استفاده کرد. این کمک می‌کند تا احساسات را آشکار کرده و مشکل اعتیاد واقعی را شکست دهد.

پیریت نیمکره راست مغز را به سمت چپ مرتبط می‌کند و ارتباط بین عقلانیت و احساسات، هوش تحلیلی و خلاقیت را تسهیل می‌کند. همچنین می‌توان پیریت را روی چاکرای دوم قرار داد تا شهود را تحریک کند. به رهایی از اعتیاد عاطفی کمک می‌کند. پیریت یک جمع‌کننده انرژی مثبت است.

پیریت سنگی است که انرژی مثبت را جذب می‌کند و فراوانی را به زندگی می‌بخشد. این جریان خلاق را تحریک می‌کند و به فعال‌کردن پتانسیل کمک می‌کند. برای مثال زمانی که می‌خواهید انرژی‌های مثبت و منفی را با یکدیگر متعادل کنید از آن استفاده کنید.

نحوه پاکسازی سنگ پیریت چگونه است؟

پاکسازی سنگ پیریت چگونه است؟ زر

اکنون به سراغ پاکسازی سنگ پیریت و تصفیه پیریت می‌رویم و می‌گوییم نحوه پاکسازی سنگ پیریت چیست. تصفیه پیریت می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود. به‌طورکلی، بخور دادن، آمیتیست توصیه می‌شود، یا می‌توان آن را روی یک بلوک خاک رس قرار داد.

در مورد نحوه پاکسازی سنگ پیریت باید بدانیم نور خورشید مناسب است، یا می‌توان آن را روی ماده آمیتیست در تماس با زمین یا بین نوک‌های کوارتز هیالین قرار داد. فراموش نکنید از قرارگرفتن سنگ پیریت در معرض نور ماه باید اجتناب شود.

نحوه تشخیص سنگ پیریت چگونه است؟

نحوه تشخیص سنگ پیریت

تشخیص سنگ پیریت آسان است. کریستال‌ها شکل مکعبی به خود می‌گیرند و به‌شدت نامنظم هستند. همان‌طور که در توضیح پیریت سنگ با نام طلای احمق بیان شد رنگ سنگ پیریت، رنگ طلایی است، حتی اگر ارزش آن بسیار کمتر باشد. این واقعیت که این سنگ بسیار ارزان است، تلاش برای ایجاد کپی‌های مصنوعی را برای مردم بسیار دشوار می‌کند.

نحوه استفاده از پیریت

نحوه استفاده از پیریت این‌گونه است که پیریت را می‌توان به‌عنوان یک حرز محافظ در برابر انرژی‌های منفی استفاده کرد، اما مراقب باشید که آن را در تماس مستقیم با پوست قرار ندهید .

اگر از پیریت برای درمان‌های متعادل‌سازی انرژی یا فیزیکی استفاده شود، پیریت باید خالص شود. می‌توانید با بخور دادن یا قرار دادن آن روی چوب سفالی ادامه دهید. نکته مهم عدم استفاده از آب و نمک است.

کاربرد سنگ پیریت در کریستال درمانی چیست؟

کاربرد سنگ پیریت  در کریستال درمانی - سایت زر

در این قسمت مقاله می‌خواهیم بدانیم در کریستال درمانی، کاربرد سنگ پیریت چیست؟

توصیه می‌شود سنگ پیریت را با خود و در تماس نزدیک با پوست حمل نکنید، بلکه آن را در یک کیسه نخی یا ابریشمی نگهداری کنید، زیرا گرما می‌تواند سولفید آهن را آزاد کند که پوست را تحریک می‌کند.

کریستال‌تراپی معتقد است که سنگ‌ها می‌توانند از ما در برابر انرژی‌های منفی محافظت کنند، به ما کمک می‌کنند بدن را دوباره متعادل کنیم یا آن را پاکسازی کنیم و آن را به هماهنگی بازگردانیم .

در کریستال درمانی، پوشیدن سنگ پیریت، برای محافظت از خود در برابر انرژی‌های منفی و هم برای ارتقای وضعیت رفاه توصیه می‌شود، خواص مفید بی شماری که به آن نسبت داده می‌شود را در نظر بگیرید.

کریستال تراپی توصیه می‌کند که آن را روی چاکرای دوم قرار دهید تا تعادل را در جریان انرژی ایجاد کنید، در چاکرای سوم برای کار بر روی احساسات.

پیریت سنگ پتانسیل های نهفته ای است که می‌توان پرورش داد و تجلی کرد. می‌توان از آن به‌عنوان سنگ محافظت در برابر انرژی‌های منفی و حملات عاطفی استفاده کرد.

ترکیب سنگ پیریت با سنگ های دیگر

سنگ پیریت می‌تواند به صورت هم افزایی با مالاکیت، برای آرام‌کردن حالت های اضطراب و با کریستال سنگ برای کاهش حالت های تب همراه باشد.

آیا سنگ پیریت موجب جذب پول می‌شود؟

پیریت - سنگ پول - سایت زر

پیریت یکی از چندین کریستالی است که برای جذب پول کاربرد دارد به‌طوری‌که می‌توانید برای نشان‌دادن ثروت از آن استفاده کنید. اگر می‌خواهید پول بیشتری نشان دهید، پیریت می‌تواند به شما در این فرایند کمک کند. توانایی کریستال پیریت برای رفع انسداد جریان خلاق و تقویت مهارت‌های رهبری ممکن است شما را قادر به جذب فراوانی مالی کند.

مضرات سنگ پیریت چیست؟

هنگامی که طلای احمق (طلای ابلهان) یا سنگ پیریت در معرض یک محیط مرطوب قرار می‌گیرد، به آب و اکسیژن موجود در هوا واکنش نشان می‌دهد و سولفید آهن سمی ایجاد می‌کند. این می‌تواند باعث ایجاد گاز خورنده دی‌اکسید گوگرد شود که برای انسان سمی است. همچنین ممکن است حاوی مقدار کمی آرسنیک باشد که آن را در لیست کریستال‌های بالقوه سمی قرار می‌دهد.

خواص پیریت و مضرات سنگ پیریت - زر

بااین‌حال، حمل‌ونقل سنگ پیریت بی‌خطر است و تا زمانی که به‌درستی از آن مراقبت شود، نباید هیچ خطری برای سلامتی ایجاد کند. اگر شما نیز پیریت دارید، مطمئن شوید که آن را در یک محیط خشک و خنک نگهداری کنید و اجازه ندهید برای مدت طولانی زیر آب بماند.

سخن پایانی در مورد مقاله سنگ پیریت چیست؟

سنگ پیریت ماده گران‌بهایی نیست، بااین‌حال از نظر تاریخی این سنگ خاص با توجه زیادی موردتوجه قرار گرفته است، در واقع افسانه‌های کمی وجود دارد که در اطراف پیریت که همیشه در مرکز بسیاری از فرهنگ‌ها و فلسفه‌ها بوده است، می‌چرخد. سنگ پیریت به طور گسترده در طبیعت در دسترس است، و در نتیجه یک ماده باارزش بالا نیست.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۹:۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد