الماس سیاه چیست؟ خواص، انواع، قیمت و نحوه تشخیص الماس سیاه اصل!

الماس سیاه چیست؟ خواص، انواع، قیمت و نحوه تشخیص الماس سیاه اصل!
معرفی سنگ الماس سیاه موضوع اصلی این مقاله می باشد و در ادامه خواص الماس سیاه را گفته و به نحوه تشخیص الماس سیاه اصل می پردازیم همین طور می گوییم که انواع الماس سیاه کدام است و قیمت و ارزش این سنگ چقد می باشد؟

الماس سیاه در چند سال گذشته در صنعت جواهرسازی جایگاه اصلی را به خود اختصاص داده است. چه کسی را می‌توانید پیدا کنید که عاشق طلا و جواهر باشد و الماس سیاه را دوست نداشته باشد؟ الماس سیاه منحصربه‌فرد است، زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. همه به زیبایی الماس‌های بی‌رنگ عادت کرده‌اند، اما با دیدن الماس سیاه، مطمئناً عاشق این سنگ می‌شوید.

عکس الماس سیاه

اما یک سؤال مهم که در مورد این سنگ ذهن دوستداران طلا و جواهر را مشغول می‌کنید این است که چگونه یک الماس سیاه واقعی یا تقلبی را تشخیص دهیم؟ اگر قصد دارید روی یک حلقه نامزدی طلا و یا حلقه ازدواج طلا و یا یک انگشتر طلا زنانه یا انگشتر طلا مردانه با نگین الماس سیاه سرمایه‌گذاری کنید، باید خود را در مورد دو مورد زیر آموزش دهید:

  1. نحوه تشخیص الماس سیاه
  2. چگونه می‌توان تشخیص داد که الماس سیاه واقعی است یا تقلبی؟

عکس حلقه ازدواج با نگین الماس سیاه

چرا که فروشندگانی هستند که به‌راحتی می‌توانند شما را فریب دهند و اعلام کنند که الماس سیاه است، اما حقیقت این است که ممکن است یک سنگ قیمتی دیگر باشد. قبل از سرمایه‌گذاری در الماس سیاه بیشتر بخوانید. به شما پیشنهاد می کنیم برای داشتن اطلاعات کامل از اینکه سنگ الماس چیست حتما مقاله زیر را نیز مطالعه بفرمایید:

الماس سیاه چیست؟

سنگ الماس سیاه یا کربنادو شکلی با دوام و سخت از الماس طبیعی است. از کربن آمورف و گرافیت رنگ تیره‌ای دریافت می‌کند. رسوبات کریستالی جزئی منافذ را پر می‌کنند و همچنین سطوح کمتری از اجزاء فلزی را پر می‌کنند.

الماس سیاه چیست؟

الماس سیاه می‌تواند به یک الماس فانتزی رنگارنگ یا یک کربنادو اشاره داشته باشد که الماسی مات و متخلخل است که تقریباً شبیه زغال چوب است.

باتوجه‌به رنگ طبیعی سنگ الماس سیاه، آنها ۱۰۰٪ واقعی هستند و اخیراً به دلیل ظاهر منحصربه‌فرد و غیرمتعارف سنگ محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

خواص الماس سیاه

رنگ سیاه
چاکرا: ریشه
سیاره: خورشید
زودیاک: برج حمل، لئو، ثور
عناصر: آب
منبع: برزیل، جمهوری آفریقای مرکزی

معنی و کاربرد الماس سیاه

معنی و کاربرد الماس سیاه

الماس سیاه، مانند بسیاری از کریستال‌های سیاه، می‌تواند برای محافظت و جذب و منحرف‌کردن انرژی منفی استفاده شود. الماس سیاه همچنین دارای انرژی زمین است که می‌تواند برای متعادل‌کردن چاکرای ریشه استفاده شود. رنگ سیاه عمیق این سنگ‌ها به عنصر آب که نشان‌دهنده خرد و عمق است و منطقه شغلی باگوا فنگ شویی متصل است. در بودیسم، الماس نماد خرد و وضوح است.

زیبایی و فواید الماس سیاه که باید بدانید

برای دوستداران جواهرات، هیچ‌چیز بیشتر از سنگ‌های قیمتی سیاه قدردانی نمی‌شود: یاقوت کبود، یشم، اونیکس، ابسیدین، جت یا مرواریدهای سیاه دیدنی. اما در میان این همه زیبایی، الماس سیاه بدون شک جواهری در تاج است.

الماس سیاه که به‌عنوان کربن نیز شناخته می‌شود، نوع طبیعی الماس مقاوم‌تر، آگلومره آمورف پلی کریستالی، گرافیت کربن و کریستال‌های الماس است. الماس‌های سیاه حداکثر به ۱۰ در مقیاس Mohs می‌رسند و نمی‌توان آنها را با هیچ‌چیز دیگری به جز الماس‌های دیگر تغییر داد. آنها مات، متخلخل هستند و انکسار نور یا درخشندگی ایجاد نمی‌کنند. در حالت طبیعی، یافتن آن دشوار است و بنابراین بسیار گران‌قیمت و قدردانی می‌شود. آنها اساساً در نهشته‌های آبرفتی در برزیل و جمهوری آفریقای مرکزی یافت می‌شوند.

تاریخچه الماس سیاه از کجا آمده است؟

تاریخچه الماس سیاه

الماس سیاه با رنگی که یادآور هماتیت است، زیباترین الماس‌های سیاه در جواهرات استفاده می‌شود، درحالی‌که بقیه توسط صنعت استفاده می‌شود، جایی که سختی استثنایی آنها باعث می‌شود برای پرداخت، سنباده، سوراخ‌کاری و ابزار برش بسیار مفید باشد. منشأ آن بسیار موردبحث است. برخی از کارشناسان بر این باورند که منشأ آنها در یک ابرنواختر است، درحالی‌که برخی دیگر ادعا می‌کنند که آنها فقط ۱۰۰ میلیون سال پیش تشکیل شده‌اند، برخلاف الماس‌های کلاسیک که منشأ آنها به بیش از ۳۰۰۰ میلیون سال قبل بازمی‌گردد. الماس سیاه توسط پرتغالی‌ها در سال ۱۸۴۰ کشف شد و به دلیل شباهت به زغال‌سنگ آن را carbonado نامیدند.

کربونادو شکل نادری از الماس طبیعی است که در برزیل و جمهوری آفریقای مرکزی یافت می‌شود. سنگ الماس سیاه بیشتر در صنایع استفاده می‌شود و نام آن از کلمه پرتغالی سوخته گرفته شده است؛ زیرا رنگ تیره آن شبیه زغال است. اولین کربنادو در سال ۱۸۴۱ در برزیل کشف شد و در ابتدا در فرانسه به‌عنوان ماده جلادهنده مورداستفاده قرار گرفت.

الماس‌های فانتزی در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها از جمله مشکی وجود دارند. آنها اغلب در جواهرات خوب استفاده می‌شوند، درست مانند الماس‌های بی‌رنگ. الماس‌های مشکی فانتزی می‌توانند به طور طبیعی سیاه باشند یا برای ایجاد رنگ تیره‌تر درمان شوند.

خواص الماس سیاه

خواص الماس سیاه

هر کریستالی دارای خواص ویژه‌ای است. در مورد الماس سیاه، اینها کنش، اشتیاق و انرژی هستند.

اگر جواهرات الماس سیاه بپوشید، به تقویت رابطه فعلی خود کمک خواهید کرد. قدرت درونی شما بهبود می‌یابد و همچنین تعادل، وضوح و فراوانی را برای شما فراهم می‌کند

ازآنجایی‌که الماس‌های سیاه بسیار منحصربه‌فرد هستند، نماد اصالت و قدرت هستند. اگر به دنبال این هستید، باید یکی را داشته باشید!

بر خلاف الماس‌های سفید، الماس‌های سیاه دارای انرژی قوی‌تر و مردانه‌تر هستند. آنها اغلب در جواهرات استفاده می‌شوند، اما مراقب باشید! اگر آنها را با قیمت بسیار پایین پیدا کردید، ممکن است به‌جای الماس سیاه، اونیکس سیاه یا اسپینل که سیاه هستند را به شما فروخته باشند.

الماس سیاه به دلیل تعداد محدود، کربنادو گران است. شخص باید بسیار مراقب باشد تا مطمئن شود که آنها یک قطعه کربنادوی اصلی دریافت می‌کنند و چیزی شبیه به هم نیستند. در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه الماس سیاه اصل را تشخیص دهیم.

انواع سنگ الماس سیاه

انواع سنگ الماس سیاه

وقتی صحبت از الماس سیاه به میان می‌آید، چند گزینه مختلف در دسترس است - که البته هرکدام دارای قیمت و درخشندگی متفاوتی هستند.

سنگ الماس سیاه طبیعی

اینها الماس‌های سیاه واقعی هستند. این نوع الماس‌های سیاه طبیعی یا الماس‌های کربنادویی هستند که در مقایسه با الماس‌های سفید، خوشه‌های بیشتری از گرافیت دارند. به همین دلیل رنگ سیاه خود را دارد.

آنها رنگ را از ناخالصی‌هایی دریافت می‌کنند که الماس را از شفاف به مات تغییر می‌دهد. این اتفاق زمانی می‌افتد که کربن و گرافیت آمورف در یک الماس پلی کریستالی وجود داشته باشد. این امر در زمان تشکیل اولیه سنگ اتفاق می‌افتد و بسته به تعداد ناخالصی‌های موجود، می‌تواند سنگ را سیاه کند.

الماس سیاه تصفیه شده

الماس‌های سفید درجه صنعتی ارزان‌تر، وقتی در معرض حرارت و تابش قرار می‌گیرند به الماس سیاه تصفیه‌شده تبدیل می‌شوند.

این شکل از سنگ الماس سیاه با استفاده از الماس‌های سفید ساخته شده است که ارزش درک شده کمی دارند. آنها دارای اجزای زیادی هستند و اغلب به‌عنوان الماس‌های صنعتی استفاده می‌شوند. آنها ارزان‌ترین الماس سیاه موجود هستند و اغلب به‌عنوان الماس سیاه‌رنگ شناخته می‌شوند.

الماس سیاه دست‌ساز یا الماس‌های آزمایشگاهی

همان‌طور که از نام آن پیداست، این الماس‌ها در آزمایشگاه ساخته می‌شوند و الماس واقعی نیستند. این سنگ‌ها به دلیل فناوری و هزینه‌های ایجاد شده در ساخت آنها، گران‌تر از الماس‌های فراوری شده هستند.

به این الماس‌های آزمایشگاهی نیز گفته می‌شود که در آزمایشگاه به دست می‌آیند و سنتز می‌شوند. بحث‌های مداومی در مورد این الماس‌های آزمایشگاهی وجود دارد که می‌توان آنها را در وهله اول به‌عنوان الماس طبقه‌بندی کرد.

درحالی‌که هیچ بازار واقعی برای الماس سیاه تولید شده در آزمایشگاه وجود ندارد، به دلیل هزینه کمتر، بازاری برای سنگ‌های رنگارنگ‌تر وجود دارد. همان‌طور که فناوری به‌آسانی در دسترس قرار می‌گیرد - و با هزینه کمتر - الماس‌های آزمایشگاهی ممکن است برای بسیاری تبدیل به یک مورداستفاده شوند.

چه الماس سیاه درمان شده باشد یا طبیعی، آنچه الماس را تعریف می‌کند، ساختار اتمی کریستالی آن، به‌ویژه کربن بی‌شکل و ترکیب شیمیایی آن است.

آیا الماس سیاه واقعی است یا ساخته دست بشر؟

آیا الماس سیاه واقعی است یا ساخته دست بشر؟

این یک سؤال ترفندی است، زیرا سنگ‌های الماس سیاه می‌توانند هم واقعی باشند و هم ساخته دست انسان!

گزینه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند هم‌سنگ‌های درمان شده و هم سنگ‌های درمان نشده باشند. البته الماس‌های استفاده شده در انواع دست‌ساز واقعی هستند، اما رنگ‌آمیزی آن واقعی نیست. تفاوت قیمت بین این دو نیز بسیار زیاد است.

نحوه شناسایی و شناخت الماس سیاه

نحوه شناسایی و شناخت الماس سیاه

اولین چیزی که با نگاه اول به الماس سیاه متوجه خواهید شد، اجزاء یا نقص‌های کوچک در ساختار آن است. به طور معمول، متخصصان جواهرات به شما توصیه می‌کنند که الماس سیاه را با استفاده از ذره‌بین شناسایی کنید.

در اینجا یک واقعیت در مورد الماس سیاه وجود دارد: مهم نیست که یک الماس سیاه چقدر براق یا درخشان از دور به نظر می‌رسد، معمولاً روی سطح آن خط‌وخش ایجاد می‌شود. حتی اگر به‌عنوان یک الماس سیاه باکیفیت AAA طبقه‌بندی شود، هرگز سطح کاملاً صافی ندارد. الماس سیاه باکیفیت AAA "تقریباً عالی" در نظر گرفته می‌شود.

رنگ الماس سیاه به چه رنگی می باشد؟

رنگ الماس سیاه

رنگ بدنه واقعی الماس سیاه از رنگ بدنه تقریباً بی‌رنگ، قهوه‌ای تیره، سبز تیره، سبز زیتونی تا سیاه متغیر است. علاوه بر این، الماس سیاه کاملاً مات است و درخشندگی بالایی دارد که به‌ظاهر تقریباً فلزی آن کمک می‌کند.

ازآنجایی‌که الماس‌های سیاه دارای اجزای سنگین هستند، معمولاً برش و جلادادن آنها ممکن است دشوار باشد. اگر جواهرسازان انجام دهند، این کار را بادقت زیادی انجام می‌دهند.

وقتی صحبت از رنگ الماس سیاه به میان می‌آید، باید به یاد داشته باشید که آنها باید در سراسر یکنواخت باشند. اگر متوجه سایه‌های تیره قهوه‌ای و ترکیبی از مشکی شدید، احتمالاً الماس مشکی تقلبی است. در صورتیکه به مبحث جواهرات علاقه داشته باشید به شما پیشنهاد میشود تا مقاله رنگ الماس را نیز مطالعه نمایید:

قیمت الماس سیاه چقدر است؟

قیمت الماس سیاه

قیمت الماس سیاه به عوامل مختلفی بستگی دارد - از جمله برش، شفافیت، و البته نوع الماس. به دلایل واضح، الماس‌های سیاه طبیعی باارزش‌ترین الماس‌ها هستند و پس از آن انواع الماس ساخته دست بشر قرار دارند.

درحالی‌که الماس سیاه گران‌ترین سنگ موجود در بازار نیست، اما مطمئناً کمیاب است و در صورت امکان ارزش افزودن به مجموعه شما را دارد. همیشه هنگام سرمایه‌گذاری روی سنگ‌های گران‌قیمت محتاط باشید، زیرا مردم اغلب سعی می‌کنند تقلبی را به‌عنوان سنگ اصلی معرفی کنند.

آیا الماس سیاه کمیاب است؟

با کمال تعجب، الماس سیاه یکی از گزینه‌های کمیاب در دسترس است - حتی اگر برچسب قیمت آن را منعکس نکند. حقیقت این است که الماس‌های رنگی بسیار کمیاب‌تر هستند که به جذابیت کلی می‌افزاید. در زمان‌های اخیر، محبوبیت آنها به‌شدت افزایش‌یافته است.

چگونه می‌توان تشخیص داد که الماس سیاه اصل است؟

تشخیص الماس سیاه اصل

یک الماس سیاه هرگز کاملاً صاف نخواهد بود و اغلب روی سطح آن خراشیده می‌شود. اگر سنگ صاف و بدون نقص باشد، ممکن است یک نوع درمان شده باشد که ارزشی برابر با الماس سیاه طبیعی ندارد.

روش دیگر آزمایش، مه کردن سنگ است، اگر تراکم طول بکشد، جعلی است؛ زیرا الماس‌های واقعی مه نمی‌شوند.

از جواهرات الماس سیاه استفاده کنید

انگشتر طلا زنانه الماس سیاه

علاوه بر قرار دادن یک الماس سیاه در خانه خود، می‌توانید از جواهرات الماس سیاه استفاده کنید. این می‌تواند یک راه عالی برای نگه‌داشتن انرژی این سنگ به شما باشد. اگر می‌خواهید الماس سیاه بپوشید، به دنبال جواهراتی باشید که به سمت آن جذب می‌شوید، و این نیت را ایجاد کنید که چگونه می‌خواهید انرژی این سنگ از شما حمایت کند.

چگونه از الماس سیاه مراقبت کنیم

چگونه از الماس سیاه مراقبت کنیم

برای حفظ یکپارچگی و ارزش سنگ، باید به‌درستی از آن مراقبت کنید و این شامل تمیزکردن منظم است. توصیه می‌کنیم الماس سیاه خود را به مدت ۱۰ دقیقه در آب داغ خیس کنید تا هرگونه کثیفی و روغن انباشته شده از بین برود.

الماس سیاه را قبل از تمیزکردن با یک مسواک نرم به مدت یک ساعت در محلول قرار دهید. زیر آب گرم بشویید و از یک پارچه نرم برای خشک‌کردن و صاف‌کردن آن استفاده کنید. در صورت شک، می‌توانید آن را نزد جواهرساز خود ببرید تا توسط متخصص تمیز شود.

همچنین توصیه می‌کنیم سنگ خود را دور از سنگ‌های دیگر نگهداری کنید تا خطر آسیب و خراش را کاهش دهید. همچنین توصیه می‌کنیم هنگام انجام کارهای خانه جواهرات را بردارید تا از ساییدگی و پارگی غیرضروری جلوگیری شود.

سخن پایانی درباره الماس سیاه

ما عادت داریم که الماس را به‌عنوان جواهرات شفاف در حلقه‌های نامزدی و دیگر جواهرات ببینیم. اما، امروز در این مقاله یاد گرفتیم که الماس‌های سیاه نیز وجود دارند که به نام کربنادو شناخته می‌شوند؟

بنابراین، نکته نهایی در مورد همه اینها، سؤال این است: آیا الماس سیاه ارزش خریدن دارد؟ پاسخ به ترجیح شما بستگی دارد. ما قبلاً ثابت کرده‌ایم که اگرچه الماس سیاه طبیعی کمیاب‌تر از الماس سفید است، اما الماس سیاه قیمت کمتری دارد. اما اگر می‌خواهید متمایز شوید، الماس سیاه ارزش خرید دارد.

سوالات متداول:

الماس سیاه چیست؟
S ChevronDown 18 N

سنگ الماس سیاه یا کربنادو شکلی با دوام و سخت از الماس طبیعی است. از کربن آمورف و گرافیت رنگ تیره‌ای دریافت می‌کند. رسوبات کریستالی جزئی منافذ را پر می‌کنند و همچنین سطوح کمتری از اجزاء فلزی را پر می‌کنند.

خواص الماس سیاه چیست؟
S ChevronDown 18 N

اگر جواهرات الماس سیاه بپوشید، به تقویت رابطه فعلی خود کمک خواهید کرد. قدرت درونی شما بهبود می‌یابد و همچنین تعادل، وضوح و فراوانی را برای شما فراهم می‌کند و ...

چگونه می‌توان تشخیص داد که الماس سیاه اصل است؟
S ChevronDown 18 N

یک الماس سیاه هرگز کاملاً صاف نخواهد بود و اغلب روی سطح آن خراشیده می‌شود. اگر سنگ صاف و بدون نقص باشد، ممکن است یک نوع درمان شده باشد که ارزشی برابر با الماس سیاه طبیعی ندارد.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۵۴:۲۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد