بازار بزرگ طلاي تهران باز شد

بازار بزرگ طلاي تهران باز شد
بازار بزرگ طلا و جواهرات تهران ديروز شنبه باز شد.
بازار بزرگ طلا و جواهرات تهران ديروز شنبه باز شد.
به گزارش واحد مركزي خبر فروشندگان طلا و جواهر در بازار تهران پس از نشست اتحاديه توليدكنندگان و فروشندگان طلا و جواهرات كه در يكي از طلافروشي ها برگزار شد، اعلام كردند: همه طلافروشي ها از امروز فعاليت خود را از سر مي گيرند و همه طلافروشان نيز بلافاصله فروشگاههاي خود را باز كردند.
محسن فخر موحدي عضو معتمدان صنف طلا و جواهر و رئيس اتحاديه صادركنندگان طلا در گفت وگو با خبرگزاري فارس، افزود: بازار صنف طلا از روز چهارشنبه هفته گذشته باز شده بود و روز پنج شنبه به دليل اين كه بسياري از طلافروشان خبر نداشتند و روز نيمه كاري است، تعدادي از واحدها بسته و بقيه باز بودند، اما از امروز شنبه 17 مهرماه بيش از 95 درصد بازار طلا و جواهر در تهران و سراسر كشور باز شده و كارگران ادامه كار خود را در اين صنف پيگيري كرده اند.
وي گفت: علي رغم برخي حرف و حديث ها و گاهي تهديدهايي كه به معتمدان صنف طلا و جواهر در پيش قدم شدن براي بازگشايي مغازه هاي خود انجام مي شود، اما قاطبه طلافروشان و اتحاديه مربوطه از اين حركت خداپسندانه حمايت كرده و به بازگشايي مغازه هاي خود پرداخته اند و اشك شوق در چشمان كارگران و فعالان صنف طلا و جواهر حلقه زده كه بعد از چند روز تعطيلي به سر كار خود برگشته و جريان كسب و كار از سر گرفته شده است. اين معتمد افزود: در حال حاضر مسئولان صنف طلا و جواهر كه بايد متحد باشند و از مسايل صنفي خود دفاع كنند متاسفانه عده اي مي خواهند اين دو دستگي را دامن زده و حرف هاي غيرصنفي در بين آنها رايج شود. فخر موحدي تاكيد كرد: در حال حاضر بيش از 95 درصد مغازه هاي طلافروشي باز شده و كمتر از 4 و 5 درصد كه به مسافرت هاي تابستانه رفته و خبر ندارند هنوز فرصت باز كردن مغازه ها را پيدا نكرده اند.
رئيس اتحاديه صادركنندگان طلا تاكيد كرد: به نظر من بايد با درهاي باز به مذاكره در مورد نحوه اجراي قانون پيش برويم و از منافع صنفي فعالان طلا و جواهر با دليل و منطق دفاع كنيم و همانگونه كه مسئولان سازمان مالياتي اعلام كرده اند در مذاكره و گفت وگو به روش منطقي هميشه باز است و مي توان از منافع صنفي دفاع كرد.
وفادار رئيس اتحاديه طلافروشان تهران نيز با تاييد خبر باز شدن بازار طلا و جواهر تهران خطاب به فروشندگان طلا گفت: با درهاي بسته نمي توانيم با دولت مذاكره كنيم بلكه با چرا غ هاي روشن بايد اين كار را انجام دهيم.
وي افزود: تلاش مي كنيم در خصوص ماليات بر ارزش افزوده با دولت به راهكار مطلوبي برسيم.
همچنين يكي از مسئولان ماليات مركز كه خواستار عدم انتشار نام خود شد در گفت وگو با خبرگزاري فارس گفت: ماليات همچون داروي تلخي است كه براي مريض علاوه بر درد مرض تلخي نيز همراه دارد ولي در نهايت به شفاي بيمار مي انجامد و علاوه بر اين مقاومت برخي از كساني كه در كار قاچاق طلا دست دارند باعث مي شود ساير طلافروشان كه عمده آنها در برنامه هاي ماليات شركت مي كنند نيز به تحريك آنها به بستن مغازه هاي خود روي آورده و امروز كه مي خواهند مغازه ها را باز كنند از جانب همان افراد صاحب نفوذ تهديد مي شوند.
وي افزود: مسئله اصلي امروز پرداخت 3 درصد ماليات بر ارزش افزوده نيست بلكه اين است كه عده اي نمي خواهند شفاف شود كه از كجا طلاي قاچاق وارد چرخه كشور شده است.
اين مقام مسئول در پاسخ به ايراد برخي از طلافروشان كه طلا يك سرمايه اي است و نبايد مشمول قانون ماليات بر ارزش افزوده شود گفت: تبديل شمش به مصنوعات طلا يك ارزش افزوده ايجاد مي كند بنابراين بايد مشمول قانون ماليات بر ارزش افزوده شود و اين قانون به گونه اي طراحي شده كه از ماليات مضاعف در مراحل مختلف تبديل شمش به مصنوعات طلا جلوگيري مي شود و فقط يك بار آن هم در آخرين حلقه توسط مصرف كننده پرداخت مي شود.
همچنين وي گفت: طلافروشان به طور ميانگين سالانه 600 تا 700 هزار تومان بيشتر ماليات بر درآمد پرداخت نمي كنند و پرداخت 3 درصد ماليات هيچ مشكلي براي آنها ايجاد نمي كند زيرا امروز ضعيف ترين كارمندان نيز سالانه حداقل 400 هزار تومان ماليات مي پردازند.
نابساماني در معاملات سكه
ديروز علي رغم اين كه صرافي ها و سكه فروش ها نرخ هايي البته با ارقام متفاوت را براي فروش انواع سكه اعلام مي كردند، هنگام مراجعه به قصد خريد يا مي گفتند سكه نداريم و اگر هم داشتند رقم هايي را متفاوت از ساير همكاران خود براي فروش اعلام مي كردند.
به گزارش فارس، ديروز بهاي فروش سكه بهار آزادي طرح جديد در بازارهاي آزاد 342 هزار تومان اعلام شد و صرافي ها اين سكه ها را هنگام خريد از مردم با قيمت 334 هزار تومان مي خريدند. همچنين سكه بهار آزادي طرح قديم نيز با نرخ هاي متفاوتي از جمله 374 هزار تومان، 370 هزار تومان و 360 هزار تومان به فروش رسيد. نيم سكه بهار آزادي نيز با قيمت هاي 172 الي 173 هزار تومان و ربع سكه بهار آزادي با بهاي 87 الي 89 هزار تومان به مردم فروخته شد.
قيمت هر مثقال طلاي 17 عيار 152 هزار و 300 تومان، قيمت هر مثقال طلاي 18 عيار 162 هزار و 20 تومان و قيمت هر گرم طلاي 18 عيار 35 هزار و 160 تومان اعلام شد.
ديروز بهاي جهاني طلا در مقايسه با آخرين روز هفته گذشته كاهش يافته به نحوي كه بهاي هر اونس طلا كه در تاريخ مذكور معادل 39/1360 دلار اعلام شده بود امروز در آمارهاي رسمي معادل 40/1347 دلار برآورد شده است.
منبع خبر: روزنامه کیهان
  ۱۸ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۵:۴۵:۴۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد