مردم باور كنند كه بانك مركزي ايران بيش از حد معمول ارز و طلا دارد

مردم باور كنند كه بانك مركزي ايران بيش از حد معمول ارز و طلا دارد
از مردم تقاضا مي‌كنيم كه به دولتمردانشان اعتماد كنند چرا كه آن چيزي كه دولتمردان مي‌گويند واقعي است و چيزي كه اخلالگران و دشمنان مي‌گويند غلط است.
معاون اول رييس‌جمهور تاکید کرد: با وجود اينكه در تحريم به سر مي‌بريم در هيچ دوره‌اي پس از انقلاب به اين اندازه ذخيره‌ ارزي و طلا نداشته‌ايم.
به گزارش فارس، محمدرضا رحيمي معاون اول رييس‌جمهور دیروز در حاشيه همايش استانداران سراسر كشور در خصوص مباحث طرح شده در اين جلسه با بيان اينكه بحث تحريم‌ها مساله ديگري بود كه در همايش استانداران مطرح شد، اظهار كرد: تحريم‌ها هيچ اثري در روند زندگي عادي مردم ايجاد نكرده است و ما در جلسه با استانداران هماهنگ كرديم چگونه بايد عمل كنيم كه مردم به مضيقه نيفتند.
معاون اول رييس‌جمهور ادامه داد: در خصوص بحث هدفمند كردن يارانه‌ها با استانداران هماهنگ كرديم كه واقعيت را به گوش مردم برسانيم و از مردم تقاضا كنيم كه به دولتمردانشان اعتماد كنند؛ چرا كه آن چيزي كه دولتمردان مي‌گويند واقعي است و چيزي كه اخلالگران و دشمنان مي‌گويند غلط است.
رحيمي همچنين يادآور شد: از مردم تقاضا داريم حرف‌هاي استانداران در استان و وزراي دولت را بپذيرند و به حرف‌هاي حاشيه‌اي اعتماد نكنند، چرا كه شاهد بوديم اخلالي كه در امر سكه و ارز به وجود آمد دولت توانست در عرض يك هفته آن را مديريت كند.
وي با اشاره به اينكه ما به دليل اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها به زحمت نيفتاده‌ايم، تاكيد كرد: دولت به اندازه كافي منابع ارزي و طلا در اختيار دارد و مردم باور كنند كه بانك مركزي ايران بيش از حد معمول طلا دارد.
معاون اول رييس‌جمهور همچنين خاطرنشان كرد: با وجود اينكه الان در تحريم به سر مي‌بريم در هيچ دوره‌اي پس از انقلاب به اين اندازه ذخيره‌ ارزي و طلا نداشته‌ايم، بنابراين اگر اخلالي به وجود آمد، مردم به حرف دشمنان و اخلالگران توجه نكنند و مطمئن باشند ما به آنها راست مي‌گوييم. رحيمي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا با اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها گراني به وجود خواهد آمد، گفت: هرگز گراني نخواهد بود؛ چرا كه هدفمند كردن يارانه‌ها حذف يارانه نيست، بلكه هدفمند كردن و توزيع عادلانه يارانه مي‌باشد. چرا كه عده‌اي زياد مصرف مي‌كنند، بنابراين ما مي‌خواهيم همه به يك اندازه مصرف كنند. وي اظهار كرد: اگر جايي گراني رخ دهد دولت قادر است آن را كنترل كند و شرط آن نيز هماهنگي مردم و دولت است؛ چرا كه اگر دولت و مردم با هم باشند هيچ اتفاقي نخواهد افتاد. خبرنگاري در ادامه با اشاره به اظهارات رييس‌جمهور در خصوص تشكيل ستادي از سوي برخي براي اخلال در اجراي هدفمند كردن يارانه‌ها پرسيد كه اين افراد چه كساني هستند؟ رحيمي پاسخ داد: اگر مردم و دولت با هم هماهنگ باشند همان‌طور كه تحريم‌كنندگان هيچ اثري نخواهند داشت، رفقاي آنها در داخل هم نمي‌توانند كاري از پيش ببرند. وي در پايان با تاكيد بر لزوم همكاري دولت و مردم براي دور زدن تحريم‌ها و اجراي موفق هدفمندكردن يارانه‌ها خاطرنشان كرد: در اين راه علاوه بر كمك به مردم ما نيازمند همراهي رسانه‌ها نيز هستيم. 
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۰ مهر ۱۳۸۹ ساعت ۶:۴۷:۴۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد