سنگ فلورين یا فلوریت: معرفی، شناخت، انواع و خواص سنگ فلورین | زر

سنگ فلورين یا فلوریت: معرفی، شناخت، انواع و خواص سنگ فلورین | زر
سنگ فلورین چه نوع سنگی می باشد و چه خصوصیاتی دارد؟ انواع سنگ فلورین در چه رنگ هایی می باشد و تاثیر این سنگ بر بدن چکونه است؟ برای شناخت سنگ فلورین و خواص حیرت انگیز این سنگ و کانی با ما همراه باشید

سنگ فلورین چیست؟ فلوئور از فلوراید با فرمول CaF2 تشکیل شده است. این فرمول همچنین حاوی مقادیری از Ce، Cl، Y، Al، Fe، Si، Sm، O، Fe و ترکیبات آلی است. رنگ‌های بسیار سنگ از این یون‌های متفاوت موجود در آن می‌آید. بنابراین، هرسنگ فلورین بسته به ترکیبات دیگری که دارد، رنگ غالبی دارد. بنابراین دیدن پهنه‌های رنگی غیر معمول نیست. در حقیقت، فلورین زمانی که خالص باشد بی‌رنگ است. طیف رنگی شگفت انگیز فلورین از عناصر کروموژنیک ناشی می‌شود. بسته به منبع نور، سنگ می‌تواند رنگ خود را تغییر دهد. یک سنگ می‌تواند چندین رنگ داشته باشد. سایه‌های مختلف در مناطق موازی کنار‌هم قرار می‌گیرند. رایج‌ترین رنگ‌های سنگ فلورین بنفش، آبی، زرد و سبز هستند.

عکس سنگ فلورین یا فلوریت

در این مقاله به بررسی فلورین، انواع آن و خواص این سنگ می‌پردازیم.

سنگ فلورین چیست؟

فلورین یک ماده معدنی چند رنگ است که به دلیل خواص درمانی پرانرژی قوی و زیبایی فیزیکی مسحورکننده‌اش شناخته شده است. سنگ فلورین نام خود را از درخشندگی فلورسنتی گرفته است که وقتی تحت زوایای خاصی از نور ماوراء بنفش قرار می‌گیرد، درخشش و نوری از خود ساطع می‌کند و ظاهری جادویی به آن می‌بخشد. این کریستال اسرارآمیز را می‌توان در طیف گسترده‌ای از سایه‌ها و رنگ‌های مختلف یافت و هر کدام به اندازه دیگری جذاب هستند.

سنگ فلورین چیست؟ - زر

چه در دوران باستان و چه امروز، همه مردم شیفته فلورین هستند. زیبایی و تنوع رنگ آن افراد را مجذوب خود می‌کند. در اوایل دوران باستان، مردم از آن به عنوان تزئینی برای خانه‌های خود استفاده می‌کردند. در قرون وسطی به این سنگ «گل سنگ معدن» می‌گفتند. یونانیان از سنگ فلورین برای مجسمه‌سازی و تولید گلدان استفاده می‌کردند. امروزه، این سنگ در بازار ارزش زیادی دارد. در طول سال‌ها، این سنگ نام‌های زیادی داشته است که اصلی‌ترین آنها لیتوفسفر، اسپاتوم ویترئوم، اسپار زجاجیه یا حتی آهک فلوریت است. از آنجایی که فلوریت‌ها دارای چندین رنگ هستند، اغلب به عنوان انواع مختلف از جمله کلروفان، آنتوزونیت یا سودونوسریت در نظر گرفته می‌شوند.

سنگ فلورین بنفش

فلورین یکی از کلکسیونی‌ترین و مورد توجه‌ترین کریستال‌های جهان است که مورد علاقه کانی‌شناسان و شفا دهندگان متافیزیکی است. فلوریت مخلوق خارق‌العاده‌ای از طبیعت، زیبا و درخشان، نرم و شیشه‌ای، اغلب به رنگ پر جنب و جوش، با ساختار درونی منظمی است که هیچ کریستال دیگری مانند آن در ذهن انسان طنین انداز نمی‌شود. دارای فرکانس آرام و پایداری است که نظم را به هرج و مرج و انرژی‌های پراکنده و ناسازگار را به انسجام و هماهنگی می‌آورد.

عکس سنگ فلورین بنفش یا فلوریت بنفش - زر

فلوریت بنفش صلح‌بخش‌ترین فلوریت است که به جنبه‌های عبادی ذهن که با روح مرتبط است اختصاص داده شده است. ذهن را پاکسازی می‌کند و تیزبینی ذهنی را تقویت می‌کند و چاکرای چشم سوم را تحریک می‌کند تا آگاهی منطقی و آگاهانه از فرآیندهای ذهنی و نحوه تفکر فرد ایجاد کند. این یک کریستال عالی برای مدیتیشن متمرکز است و توانایی‌های شهودی و روانی فرد را تقویت می‌کند. یک "کریستال رویا" ایده آل است که از شخص در برابر ارواح شیطانی و رویاهای بد دفاع می‌کند. انرژی فوق‌العاده‌ای را در سراسر بدن ساطع می‌کند و استرس، ناراحتی روحی و انسدادهای فیزیکی را از بین می‌برد..

فلوریت سبز چیست؟

عکس فلوریت سبز چیست؟ - زر

فلوریت سبز سنگی است که زمین شناسان و شفادهنده‌های متافیزیکی به طور یکسان آن را مورد توجه قرار می‌دهند. از نظر فیزیکی، سنگ فلورین سبز یکی از متعادل‌ترین سنگ‌های موجود است که به توانایی آن در ایجاد تعادل ذهن و روح تبدیل می‌شود.

خواص سنگ فلورین سبز

خواص سنگ فلورین سبز - زر

خواص سنگ فلورین به عنوان شفافیت فکری و نظم در افکار شما شناخته شده است. برای پاکسازی انرژی منفی از محیط بسیار مفید است و پاکسازی، تجدید و طراوت بهاری را برای چاکراها به ارمغان می‌آورد. چنین چیزی الهام بخش ایده‌های جدید، اصالت و تفکر سریع است. این ماده معدنی به ویژه برای شفابخش چاکرای قلب، اطلاعاتی را از ضمیر ناخودآگاه به ارمغان می‌آورد و به بدن عاطفی کمک می‌کند تا مسائل مربوط به قلب را چه در حال حاضر و چه در گذشته درک کند. این کار باعث رهایی از آسیب‌های عاطفی و شرایط فرسوده می‌شود. از دیگر خواص سنگ فلورین سبز می‌توان به تقویت تمرکز و حافظه اشاره کرد.

سنگ فلورین سبز که دارای خاصیت آرامش بخش است، اضطراب و استرس شما را از بین می‌برد. ترس از آینده و از دست دادن اعتماد به آن طبیعی است. به لطف سنگ فلورین، دیگر هرگز نخواهید ترسید. علاوه بر این، سنگ غم و اندوه مزمن را آرام می‌کند و عصبانیتی را که ممکن است احساس کنید کاهش می‌دهد. این سنگ که به عنوان تزئین نیز استفاده می‌شود، انرژی فوق العاده‌ای از خود می‌بخشد که باعث می‌شود تمرکز داشته باشید و در کار خود بهره وری بیشتری داشته باشید.

سنگ فلورین آبی

عکس سنگ فلورین آبی - زر

سنگ فلورین آبی انرژی آرام و منطقی را به سیستم می‌آورد، افکار منظم و متوالی را ترویج می‌کند و فرد را قادر می‌سازد تا فعالیت‌های مغز را به سمت هدف مورد نظر هدایت کند. این چاکرا که با چاکراهای چشم سوم و گلو هماهنگ است، یک طلسم استثنایی برای ثبت سوابق منظم است و مهارت‌های ارتباطی واضح و مختصر را تقویت می‌کند. صداقت ملایم، احساس عدالت و رها کردن وسواس‌ها، ناامیدی‌ها و ناامیدی‌ها را القا می‌کند. فلورین آبی یک سنگ ایده‌آل برای بیداری معنوی و برنامه ریزی مجدد الگوهای کارمایی است.

خواص سنگ فلورین

خواص سنگ فلورین - زر

سنگ فلورین فضیلت‌های فراوانی دارد. که در زیر به بررسی آنها می پردازیم:

  1. سنگ فلورین با تقویت استخوان‌ها بر نوروپاتی و مشکلات استخوانی تاثیر مثبت دارد.
  2. سنگ فلورین قدرت‌های قابل توجهی برای مشکلات پوستی و بسیاری از ناراحتی‌های پوستی دیگر دارد.
  3. سنگ فلورین دارای قدرت شفابخش قوی است و می‌تواند برای کاهش صدمات استفاده شود. سیستم وریدی، طحال و
  4. سنگ فلورین دندان را تقویت می‌کند.
  5. سنگ فلورین کلسترول را کاهش می‌دهد، فشار خون و برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد و بدن را سم زدایی می‌کند.
  6. همچنین سنگ فلورین سیستم دفاعی بدن را تقویت‌می کند که از بدن محافظت می‌کند.
  7. از دیگر خواص سنگ فلورین باید به محافظت از پوسیدگی دندان اشاره کرد. اما اگر فلوئور به طور مکرر جذب شود، می‌تواند باعث پوسیدگی دندان، پوکی استخوان و آسیب به کلیه‌ها، استخوان‌ها، اعصاب و ماهیچه‌ها شود.
  8. سنگ فلورين درمان مخصوصى براى بيماريها وعوارض مغزى و حل مشكلات ذهنى دارد و باعث رشد، كشش و قدرت تشخيص در ما می شود.
  9. براى بيمارى هاى استخوان مانند التهابات مفصلى، استخوانى و آرتروز بسيار موثر است و براى عوارض زخم ها بسيار مفيد مى باشد.
  10. كبد را تقويت ميكند و به تمركز حواس كمك بزرگى ميكند.
  11. اين سنگ شم و الهام ما را در مسائل مربوط به انتخاب دوست و همنشين در مسير زندگى زياد ميكند.
  12. فلورين بنفش براى نشان ماهى (اسفند) و آبی روشن براى دلو (بهمن) مناسب است.
  13. سنگ فلورین کاربردهای بسیار متنوعی دارد که از دیگر کاربردهای آن در صنایع متالورژی، سرامیک و شیمیایی است.

اثرات زیست محیطی فلورین

اثرات زیست محیطی فلورین - زر

هنگامی که فلوئور موجود در هوا به آب می‌رسد، در زمین رسوب می‌کند. وقتی فلوئور به خاک می‌رسد، به شدت به ذرات خاک می چسبد. فلوئور موجود در محیط، را نمی‌توان از بین برد و فقط می‌توان شکل آن را تغییر داد.

فلوئور موجود در خاک ممکن است در گیاهان انباشته شود. میزان جذب توسط گیاهان به نوع گیاه و نوع خاک و مقدار و نوع فلوئور موجود در خاک بستگی دارد. در گیاهانی که به قرار گرفتن در معرض فلوئور حساس هستند، حتی غلظت‌های پایین فلوئور می‌تواند باعث آسیب به برگ و کاهش رشد شود. فلوراید بیش از حد رشد گیاهان را به تاخیر می‌اندازد و عملکرد محصول را کاهش می‌دهد.

حیواناتی که از گیاهان حاوی فلوئور استفاده می‌کنند ممکن است مقادیر زیادی فلوئور در بدن خود جمع کنند. فلوئور در ابتدا در استخوان‌ها تجمع می‌یابد. در نتیجه حیواناتی که در معرض غلظت بالایی از فلوئور قرار می‌گیرند از پوسیدگی دندان و تخریب استخوان رنج می‌برند. فلوئور بیش از حد همچنین می‌تواند باعث کاهش جذب غذا شود و می‌تواند رشد پنجه‌ها را مختل کند. در نهایت، می‌تواند باعث وزن کم هنگام تولد شود.

آیا فلورین‌ها سنگ جواهرات خوبی می‌سازند؟

آیا فلورین‌ها سنگ جواهرات خوبی می‌سازند؟ - زر

فلوریت علی‌رغم ضریب شکست پایین (RI)، می‌تواند جلا دهنده بالایی داشته باشد. این بدان معنی است که فلوریت‌های وجهی می‌توانند درخشندگی استثنایی از خود نشان دهند. بسیاری از بلورهای فلوریت نیز شفاف هستندفلورین‌ها در رنگ‌های زیادی از جمله بی‌رنگ هستند. بیشتر سنگ‌های موجود در سایه‌های بنفش، آبی یا سبز وجود دارند. فلورین سبز کروم از کلمبیا و جواهراتی نادر هستند.

ناخالصی‌های شیمیایی و تابش طبیعی به به‌وجود‌ آمدن فلورین رنگارنگ کمک می‌کند. به ندرت، برخی از فلوریت‌ها اثر تغییر رنگ را از آبی در نور روز تا بنفش یا اسطوخودوس در نور رشته‌ای نشان می‌دهند.

نحوه تشخیص فلورین یا فلوریت از سایر سنگ‌های قیمتی مشابه

نحوه تشخیص فلورین یا فلوریت - زر

با توجه به طیف رنگی قابل توجهی که دارند، به احتمال زیاد فلوریت‌های طبیعی را خواهید دید که به اشتباه به عنوان جواهرات دیگر معرفی شده‌اند. به عنوان مثال، فلوریت‌ها به عنوان آمیتیست، زمرد و گارنت ارائه شده است.

ساده‌ترین راه برای تشخیص فلورین از این سنگ‌ها و جواهرات محبوب و بادوام، تست سختی سنگ است. با این حال، آزمایش خراش را فقط به عنوان آخرین راه حل انجام دهید و هرگز روی یک جواهر تمام شده انجام ندهید. خوشبختانه، RI و پراکندگی بسیار کم فلوریت می‌تواند به تمایز آن از بسیاری از جواهرات دیگر کمک کند.

یکی از نمونه‌های غیر‌معمول فلوریت به عنوان یک شبیه ساز در بازارهای آسیایی ظاهر شده است. به اصطلاح «مرواریدهای درخشان شب» اصلاً مروارید نیستند، بلکه اغلب فلوریت‌های کروی هستند، گاهی اوقات درمان نشده اما گاهی اوقات با موادی برای تقویت فسفرسانس پوشانده می‌شوند.

چگونه از جواهرات فلوریت خود مراقبت کنیم؟

چگونه از جواهرات فلوریت خود مراقبت کنیم؟ - زر

فلوریت به دلیل برش، شکنندگی و سختی کم، برای استفاده در جواهرات و اکسسوری بسیار شکننده است. برای به‌کار بردن آن به‌عنوان حلقه توصیه نمی‌شود. با این حال، محافظ، پوشیدن گاه به گاه، و استفاده در آویزها و گوشواره‌ها می‌تواند به شما امکان نشان دادن این جواهرات زیبا را بدهد. برخی از نمونه‌ها ممکن است با قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور محو شوند، بنابراین هرگونه جواهرات فلوریت را دور از نور نگهداری کنید. علاوه بر این، برای جلوگیری از خراشیدگی، آن‌ها را جدا از سایر سنگ‌های قیمتی سخت‌تر نگهداری کنید.

از آنجایی که فلوریت‌ها کمی در آب حل می‌شوند، هرگز آن‌ها را زیر آب نگذارید. آن‌ها را فقط با یک پارچه مرطوب گرم، مواد شوینده و برس نرم تمیز کنید و هرگز از سیستم‌های تمیز کننده مکانیکی استفاده نکنید. برای توصیه‌های تمیز کردن بیشتر، با راهنمای تمیز کردن جواهرات ما در بخش پشتیبانی مشورت کنید.

سخن پایانی

عکس سنگ فلوریت - زر

سنگ فلورین، یکی از زیبا‌ترین و مسحور‌کننده‌ترین سنگ‌های زینتی و قیمتی است که علاوه‌بر کاربردهای بسیاری که دارد، در ساخت طلا و جواهرات نیز از آن استفاده می‌شود. تنوع رنگی این سنگ به شما امکان انتخاب راحت‌تری می‌دهد و باعث می‌شود فلورین را با رنگ مورد علاقه خود داشته باشید. برای اطلاع از قیمت سنگ فلورین به سایت زر مراجعه کنید و انواع اکسسوری با این سنگ را مشاهده کنید.

منبع خبر: اختصاصی سایت زر
  ۲۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۹:۱۱:۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد