امپراتوری رسانه خصوصی، آن کاکس چامبرز

 امپراتوری رسانه خصوصی، آن کاکس چامبرز
تنها دختر باقیمانده از جیمز‌ام کاکس، موسس کاکس انترپرایز، در حال حاضر با ثروت 9 میلیارد دلار چهل و سومین فرد ثروتمند دنیا می‌باشد، آن کاکس چامبرز مالک کاکس انترپرایز است.
تنها دختر باقیمانده از جیمز‌ام کاکس، موسس کاکس انترپرایز، در حال حاضر با ثروت 9 میلیارد دلار چهل و سومین فرد ثروتمند دنیا می‌باشد، آن کاکس چامبرز مالک کاکس انترپرایز است.
این شرکت یک امپراتوری رسانه خصوصی شامل روزنامه، تلویزیون، رادیو، تلویزیون کابلی و کسب و کارهایی دیگر است. جیمز کاکس، ناشر یک روزنامه و یکی از کاندیداهای دموکرات ریاست‌جمهوری آمريكا در سال 1920 بود. همسر دوم جیمز کاکس مارگارتا پارکر بلر بود. جیمز قبل از خریدن روزنامه عصر دایتون به مبلغ 26000 دلار در سال 1898، به عنوان گزارشگر در این روزنامه کار می‌کرد. جیمز در سال 1957 از دنیا رفت. آن کاکس هم‌اکنون مالک کسب و کار پدر است و کنترل امور آن به دست او می‌باشد. او در حال حاضر در آتلانتا در جورجیا زندگی می‌کند.
آن کاکس چامبر، متولد اول دسامبر سال 1919 در دايتون در اوهایو می‌باشد. وی به کالج فینچ در نیویورک رفت. او در سال 1955 با رابرت ویلیام چامبرز ازدواج کرد. آنها 3 فرزند دارند. وی به مدت 33 سال (پس از مرگ برادرش جیم در سال 1974) به همراه خواهرش، باربارا کاکس آنتونی که در 28 مه ‌سال 2007 از دنیا رفت، این شرکت خانوادگی را اداره می‌کرد. در سال 1974 خانم «آن» ريیس روزنامه آتلانتا و باربارا ريیس روزنامه دایتون شد؛ در حالی که همسر باربارا، گارنر آنتونی، مدیر اجرایی کاکس انترپرایز بود. در سال 1988 پسر باربارا، جیمز کاکس کندی، به جای پدر خود، ريیس و مدیر ارشد اجرایی شرکت شد و خانم «آن» همچنان یک مشاور نزدیک برای عملیات روزمره شرکت باقی ماند.
خانم آن کاکس چامبرز که هم در کسب و کار و هم در سیاست بسیار فعال بود، توسط ريیس‌جمهور وقت آمریکا به عنوان سفیر در بلژیک انتخاب شده و از سال 1977 تا 1981 در این پست فعالیت می‌کرد. وی همچنین یکی از روسای هیات‌مدیره شرکت کوکاکولا در دهه 80 بود. وی اولین زن در شهر آتلانتا بود که مدیر بانک (فالتون نشنال بانک) شده بود. خانم «آن» به علاوه اولین زنی در آتلانتا بود که در انتخابات هیات‌مدیره تالار تجارت شهر انتخاب شد.
خانم کاکس چامبرز، ریاست روزنامه آتلانتا را بر عهده دارد و مدیر کاکس انترپرایز، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های رسانه‌ای متنوع در آمریکا است. شرکت‌های تابعه این شرکت شامل بزرگ‌ترین تلویزیون کابلی ملی، مخابرات کاکس (که فراهم‌کننده خدمات اینترنت و تلفن است)، تلویزیون ماهواره‌ای و ایستگاه‌های رادیویی و شرکت مانهیم (بنگاه حراج اتومبیل) می‌باشند. این شرکت همچنین ناشر 17روزنامه مثل روزنامه آتلانتا جورنال کانستیتوشن و پالم بیچ‌پست است. این شرکت سهامدار شرکت‌های مختلف اینترنتی مثل اتوتریدر (بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی خرید و فروش خودرو در دنیا) نیز است. در حال حاضر 98 درصد کنترل شرکت کاکس انترپرایز در اختیار خانم آن کاکس و دو فرزند باربارا کاکس می‌باشد.
خانم آن کاکس فردی بسیار خیر و حامی بسیاری از امور خیریه فرهنگی و تحصیلی در سرتاسر دنیا، به ویژه امور مربوط به هنر و امور بین‌المللی است. وی دکترا‌های افتخاری و جوایز بسیار زیادی کسب کرده که نشان‌دهنده تلاش و بشردوستی وی می‌باشد. او عضو انجمن تاریخی آتلانتا و مرکز هنری وودراف و موزه هنر متروپولیتان، بنیاد پاستور و موزه ویتنی در نیویورک است.
تهيه و تنظيم: الهام جوادی
anne cox chambers
- مقالات مرتبط:
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۹ بهمن ۱۳۸۹ ساعت ۱۱:۱۰:۲۹ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد