قیمت طلا و سکه در بازار امروز - ۱۳۹۵/۸/۱۹

قیمت طلا و سکه در بازار امروز - ۱۳۹۵/۸/۱۹
بازار طلا و سهام واکنشی شدید به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا نشان داد؛ سکه ۳۰ هزار تومان گران شد و شاخص بورس در ساعات ابتدایی روز ۱۵۰۰ واحد افت کرد.

بازار طلا و سهام واکنشی شدید به انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا نشان داد؛ سکه ۳۰ هزار تومان گران شد و شاخص بورس در ساعات ابتدایی روز ۱۵۰۰ واحد افت کرد.

انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور امریکا را شاید بتوان غیرمنتظره‌ترین اتفاق اقتصادی طی روزهای گذشته دانست. تمامی پیش‌بینی‌های معتبر تا ساعات پیش از شروع انتخابات این کشور، حکایت از پیروزی هیلاری کلینتون داشت و به همین جهت، همه بازارهای جهانی با شنیدن خبر انتخاب ترامپ،  در شوک عمیق فرو رفتند و تا چند ساعت، اوضاع غیرعادی را تجربه کردند.

در این میان بازار سهام و سکه و طلای ایران نیز با ورود به شوکی عمیق، در دو جهت مخالف واکنش نشان دادند؛ بازار سهام در همان ساعات ابتدایی گشایش، ۱۵۰۰ واحد افت کرد و صف فروش سنگین برای بسیاری از سهام‌ها تشکیل شد و در مقابل،  در بازار طلا قیمت سکه بهار آزادی با افزایش ۳۰ هزار تومانی مواجه شد.

البته به مرور که از ساعات اولیه اعلام نتایج انتخابات گذشت و به خصوص بعد از سخنرانی ترامپ در کاخ سفید، بسیاری از بازارهای جهانی به خصوص بازار بورس نیویورک شروع به افزایش شاخص کرد و منطق، بر بسیاری از بازارها حاکم شد. در ایران هم به تبع این سخنرانی، اندکی منطق بر بورس حاکم شد و شاخص نیز در حال بازگشت به کانال منطقی است.

در این رابطه محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: انتخاب ترامپ، واکنش شدیدی در بازار سکه داشت و بازار داخلی نیز مطابق با قیمت‌های جهانی که افزایش پیدا کرده، بالا رفت و تحت تاثیر قرار گرفت.وی افزود: بر این اساس، قیمت سکه تمام بهار آزادی نیز به نسبت روز گذشته، ۳۰ هزار تومان افزایش داشته است. اما نسبت به آینده بازار نمی‌توان پیش‌بینی ارایه داد.

با این تفاسیر قیمت انواع سکه و طلا در بازار آزاد امروز(چهار شنبه) تهران با افزایش مواجه بود، به نحوی که قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید با به یک میلیون و ۱۳۶ هزار تومان، قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم به یک میلیون و ۱۲۷ هزار تومان، قیمت نیم سکه به ۵۷۱ هزار تومان و قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز با ثبات قیمت به ترتیب به ۳۰۰ هزار تومان و ۱۹۰ هزار تومان رسید.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۰۲ دلار و ۸۵ سنت و قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار ۱۱۴ هزار و ۶۷۱ تومان است.

 

 

منبع خبر: 
  ۱۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۷:۳۲ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد