روپرت جانسون، ، رييس صندوق سرمايه‌‌گذاري مشترك (mutual fund)

روپرت جانسون، ، رييس صندوق سرمايه‌‌گذاري مشترك (mutual fund)
روپرت جانسون پسر به همراه برادرش،‌ چارلز جانسون پسر، رييس صندوق سرمايه‌‌گذاري مشترك (mutual fund) منابع فرانكلين است.
روپرت جانسون پسر به همراه برادرش،‌ چارلز جانسون پسر، رييس صندوق سرمايه‌‌گذاري مشترك (mutual fund) منابع فرانكلين است. مجله فوربز در سال 2010 روپرت جانسون پسر را با ثروت 8/3 میلیارد دلار در جایگاه دویست و سی و هفتمین ثروتمند جهان معرفی کرد.
روپرت هریس جانسون پسر در سال 1941 در آمريكا متولد شد. پدر او روپرت جانسون بزرگ، موسس شركت منابع فرانكلين، بود. روپرت جانسون پسر مدتی در نیروی دریایی مشغول به خدمت بود . وی در دانشگاه واشنگتن‌اند لی تحصیل کرد و در سال 1962 با مدرک کارشناسی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. وی در سال 1965 به شرکت خانوادگی پیوست. برادر او چارلز نیز 8 سال قبل از ورود روپرت مدیر شرکت شده بود.
شركت منابع فرانكلين يك مجموعه شركت است كه به همراه زيرمجموعه‌‌هايش با نام شركت سرمايه‌‌گذاري‌‌هاي فرانكلين تمپلتون نيز شهرت دارد. اين شركت در حقيقت يك بنگاه سرمايه‌‌گذاري است كه در سال 1947 با نام شركت توزيع‌كنندگان فرانكلين در نيويورك تاسيس شد. جانسون بزرگ نام اين شركت را از آن جهت فرانكلين گذاشت كه علاقه زيادي به بنجامين فرانكلين داشت. اين شركت گسترش يافت و در سال 1969 تبديل به شركت منابع فرانكلين شد. دفتر مركزي اين شركت در سال 1973 از نيويورك به سان ماتئو در كاليفرنيا منتقل شد. شركت فرانكلين در سال 1992 شركت تمپلتون را به قيمت 913 ميليون دلار خريد و به همين جهت نام شركت به فرانكلين تمپلتون تغيير يافت. در آن زمان سر جان تمپلتون به همراه پسرش دكتر جان تمپلتون و جان گالبريت مالك 70 درصد اين بنگاه بودند. شركت فرانكلين تمپلتون همچنين در سال 1996 با شركت اوراق بهادار‌ هاين كه با برند سري‌ هاي مشترك شهرت دارد، ادغام شد. فرانكلين در سال 2000 نيز به منظور پر رنگ تر كردن حضورش در كانادا صندوق «بيسست» را خريد و از آن زمان بيسست همچنان برند كليدي فرانكلين در بازار كانادا باقي مانده است. شركت فرانكلين تمپلتون در سال 2001 شركت فيدوسياري تراست را خريد. يكي از دفاتر اين شركت با بيش از 650 كارمند در برج‌هاي تجاري دوقلو بود كه در حادثه 11 سپتامبر 87 نفر از كارمندان در آن جان باختند. شركت سرمايه‌‌گذاري فرانكلين تمپلتون مانند ديگر شركت‌هاي سرمايه‌‌گذاري بزرگ دامنه وسيعي از صندوق‌هاي سرمايه‌گذاري را در بر مي‌گيرد، اما اين شركت از ديرباز به خاطر صندوق‌ هاي اوراق قرضه تحت برند فرانكلين، صندوق‌‌هاي بين‌‌المللي تحت برند تمپلتون و صندوق‌هاي ارزش (Value Fund: صندوقي كه به نگهداري سهام با ارزش اقدام مي‌كند، سهامی كه به‌ نظر مي‌رسد زير ارزش بازار باشند، معمولا تمام صندوق‌هاي سرمايه‌‌گذاري مشترك بزرگ بخشي از دارايي‌‌هاي خود را به سهام با ارزش مورد نظر اين صندوق اختصاص مي‌دهند) تحت برند سري‌هاي مشترك،‌ شناخته شده است.
درآمد شركت فرانكلين در سال 2008 در حدود 02/6 ميليارد دلار و درآمد خالص آن در حدود 588/1 ميليارد دلار برآورد شده بود. همچنين در سال 2009 بيش از 8230 نفر براي اين شركت مشغول به كار بودند. شركت فرانكلين تا پايان سال مالي 2009 بيش از 523 ميليارد دلار سرمايه را در كل جهان مديريت كرده بود. اين شركت در سال 2007 در فهرست 500 شركت برتر فورچون در جايگاه 445 و در بين شركت‌هاي اوراق بهادار در جايگاه هفتم قرار گرفته بود. در حال حاضر چارلز جانسون رييس شركت و روپرت جانسون پسر،‌
نايب رييس شركت هستند. شركت فرانكلين حامي ‌يك تورنمنت تنيس به نام فرانكلين تمپلتون كلاسيك است.
روپرت جانسون علاوه بر نایب‌ريیسی شرکت فرانکلین در مقام‌هاي دیگری نیز فعالیت داشته است. او از سال 1997 ريیس شرکت فرانکلین فلوتینگ ریت تراست و از سال 1993 ريیس شرکت سری‌هاي استراتژیک فرانکلین بوده است. او همچنین از سال 2002 مدیر اجرایی و ريیس بخش مدیریت سرمایه‌ها در گروه صندوق‌هاي فرانکلین بوده و از سال 1996 نیز مقام نایب‌ريیسی صندوق درآمد جهانی تمپلتون، صندوق درآمد بازارهای درحال ظهور تمپلتون، صندوق شرکت‌هاي کوچک‌تر جهانی تمپلتون، صندوق دایناتک فرانکلین، شرکت فرانکلین تمپلتون و چندین صندوق سرمایه‌گذاری دیگر را بر عهده داشته است. روپرت جانسون پسر همچنین نایب‌ريیس شرکت توزیع‌کنندگان فرانکلین تمپلتون و نایب‌ريیس ارشد شرکت خدمات مشاوره فرانکلین و نایب‌ريیس صندوق تمپلتون روسیه و شرق اروپا است. روپرت جانسون پسر ازدواج کرده و در حال حاضر ساکن سان ماتئو در کالیفرنیا است.
الهام جوادی
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۴ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۶:۹:۵۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد