كجلد كرك كريستيانسن، نوه موسس شركت اسباب بازي دانماركي لگو

كجلد كرك كريستيانسن، نوه موسس شركت اسباب بازي دانماركي لگو
كجلد كرك كريستيانسن، نوه موسس شركت اسباب بازي دانماركي لگو، در سال 2010 با ثروت 5/3 ميليارد دلار از سوي مجله فوربز به عنوان دويست و پنجاه و هشتمين ثروتمند جهان معرفي شد.
كجلد كرك كريستيانسن، نوه موسس شركت اسباب بازي دانماركي لگو، در سال 2010 با ثروت 5/3 ميليارد دلار از سوي مجله فوربز به عنوان دويست و پنجاه و هشتمين ثروتمند جهان معرفي شد.
وي ثروت و كسب و كار خانوادگي را به ارث برده و آن را رشد و گسترش داده است. کجلد پس از بيست و پنج سال حضور و فعاليت در اين شركت در سال 2004 از مقام رياست و مديريت گروه لگو كناره‌گيري كرد. البته كريستيانسن همچنان تنها مالك و نايب رييس هيات مديره شركت لگو باقي مانده است.
كجلد كرك كريستيانسن در 27 دسامبر سال 1947 در بيلاند دانمارك متولد شد. پدر كجلد، گودتفرد كرك كريستيانسن در كنار پدربزرگ كجلد، اُل كرك كريستيانسن در كسب و كار خانوادگي لگو كار مي‌كرد. مبدا راه‌اندازي شرکت لگو به زماني باز مي‌گردد که اُل کرک کريستيانسن، يک نجار اهل بيلاند (محل کنوني شرکت)، در سال 1916 يک کارگاه نجاري خريد تا براي کشاورزان محلي مبلمان بسازد. او به دلايل مختلفي دامنه توليد خود را در دهه 1930 به ساختن اسباب بازي‌هاي کودکان تغيير داد و در سال 1934 نيز نام «لگو» را که برگرفته از کلمات دانمارکي «leg» و «godt» و به معناي «خوب بازي کنيد» است، انتخاب کرد.
محصولات اوليه کريستيانسن مثل ماشين، قلک و کاميون‌هاي اسباب‌بازي چوبي، به موفقيت خوبي دست يافتند اما تحول اساسي در کسب وکار او در سال 1940 اتفاق افتاد. در اين زمان لگو توليد اسباب بازي‌هاي پلاستيکي (مثل کاميون‌هاي اسباب بازي اي که مي‌شد قطعات آن را از هم باز و دوباره آن را سر هم کرد) را شروع کرد.
كجلد كرك كريستيانسن در زمان كودكي اغلب مفاهيم و مدل‌هايی را براي اسباب بازي‌ها ابداع و آزمون مي‌كرد. او همچنين در بسته‌بندي و بازاريابي محصولات شركت نيز مشاركت مي‌كرد. كريستيانسن ابتدا به مدرسه كسب و كار «آرهوس» رفته و از اين دانشگاه با مدرك كارشناسي مديريت كسب و كار فارغ‌التحصيل شد. وي سپس از دانشگاه بين‌المللي مديريت و توسعه سوئيس مدرك MBA دريافت كرد.
كجلد كرك كريستيانسن در سال 1979 رييس و مديرعامل گروه لگو شد. او ايده‌هايي جديد، فيگورهاي كوچك، سايت لگو (lego.com) و كجلد كرك كريستيانسن و لگو ماينداستورم (اولین محصول لگو که قرار بود با بازی‌های کامپیوتری رقابت کند. این بازی کاربران را قادر می‌ساخت مدل‌های قابل برنامه‌ریزی متنوعی خلق کنند که قادر به انجام حرکت‌های مختلفی ‌باشند. این ایده‌ای بود که برای اولین بار در دهه 90 در شرکت مطرح شد) را براي اولين بار به بازار معرفي كرد. شرکت دانمارکي لگو يکي از معروف‌ترين برند‌هاي دنيا در شاخه اسباب بازي است. اين شرکت از زمان تاسيس در سال 1932 با رشدي چشمگير تبديل به يک شرکت جهاني شده است. درآمد گروه لگو كه دفتر مركزي آن در بيلاند واقع شده در سال 2008 حدود 5/9 ميليارد كرون دانمارك و سود خالص آن در حدود 35/1 ميليارد كرون دانمارك برآورد شده است. همچنين در اين سال در حدود 5380 نفر براي گروه لگو مشغول به كار بودند. كجلد كرك كريستيانسن ازدواج كرده و در حال حاضر ساكن بيلاند در دانمارك است. 
الهام جوادي
منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۱۹ اسفند ۱۳۸۹ ساعت ۴:۴۳:۵۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد