نوسازی بافت های مسکونی روستایی چشم انتظار تسهیلات

نوسازی بافت های مسکونی روستایی چشم انتظار تسهیلات
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت : از 7 بانک عامل فقط 3 بانک پرداخت تسهیلات را در استانها ابلاغ کردند.

عزیزالله مهدیانگفت: تسهیلات مسکن روستایی از ابتدای سال 84 پرداخت شده است. وی ادامه داد: سقف تسهیلات مسکن روستایی از 18 میلیون تومان به 20 میلیون تومان افزایش پیدا کرده و 7 بانک عامل نیز مشخص شده است.
مهدیان با تاکید بر ابلاغ و توزیع استانی تسهیلات گفت: 4 بانک رفاه ، ملت ، تجارت و سپه هنوز پرداخت تسهیلات را به استانها ابلاغ نکرده اند.
وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به 50 هزار واحد ، به استانها ابلاغ شده و قابل پرداخت است ، گفت : تلاش می کنیم دیگر بانکها نیز پرداخت کنند.
مهدیان افزود : 80 هزار واحد فقره تسهیلات برای تخریب واحد های قدیمی و بازسازی و همچنین روستاهای مرزی در قالب تسهیلات 20 میلیون تومانی پیش بینی شده است
و در دیگر روستاها نیز وام 18 میلیون تومانی با کارمزد 5 درصد دریافت می کنند.
وی تاکید کرد: تا توجه به افزایش سقف تسهیلات ، روستائیان تسهیلات پرونده های قبلی را نمی گیرند.

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه داد: در صورت همکاری بانکها در سال جاری بیش از 50 درصد تسهیلات( حدود 100 هزار واحد) جذب خواهد شد.
وی تاکید کرد: تضامین این تسهیلات به صورت زنجیره ای است و برخی بانک ها سخت گیری می کنند.
مهدیان با اشاره به اینکه روستائیان از افراد خوش حساب در پرداخت اقساط تسهیلات هستند ، گفت : روستائیان تحت تاثیر برخی از افراد سودجو قرار نگیرند و اقساط خود را بموقع پرداخت کنند تا بانک ها بتوانند تسهیلات ارائه دهند.

وی افزود: در 10 سال اخیر تاکنون بیش از 14 هزار میلیارد تومان از منابع بانکها تسهیلات پرداخت کردیم و در بیش از 22 استان ، مانده تسهیلات بانک مسکن صفر و در 7 استان زیر 3 درصد است.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۷:۴۶:۳۴ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد