حباب در نرخ‌های رسمی بانک مرکزی با وجود کاهش قیمت‌ها

حباب در نرخ‌های رسمی بانک مرکزی با وجود کاهش قیمت‌ها
امروز بانک مرکزی نرخ فروش انواع سکه در شعب منتخب بانک ملی را کاهش داد به نحوی که قیمت سکه تمام بهار آزادی را 540 هزار و 800 تومان تعیین کرد.
بانک مرکزی امروز همراستا با تغییرات بهای جهانی طلا در بورس‌های بین‌المللی قیمت فروش انواع سکه در شعب منتخب بانک ملی را کاهش داد.
اما با وجود کاهش قیمت‌ها در بازار رسمی بازهم معادله تعیین قیمت سکه با منطق همخوانی ندارد؛ همانطور که در خبرهای قبلی هم به آن اشاره شده بود اگر سکه یک بهار آزادی تقسیم بر 2 شود قیمت نیم سکه بیرون می‌آید این معادله برای ضرب سکه‌ها هم اجرایی است.
همچنین هر 4 ربع سکه در حقیقت سکه یک بهار آزادی را تشکیل می‌دهند اما آنچه در این گزارش به آن پرداخته شده مربوط به قیمت‌‌گذاری سکه‌ها با احتساب این معادله رایج است.
امروز در حالی بانک مرکزی نرخ پایه سکه یک بهار آزادی را 520 هزار تومان و مالیات برارزش افزوده این سکه را 20 هزار و 800 تعیین کرده و با قیمت 540 هزار و 800 تومان به فروش می‌رساند که جمع قیمت 2 قطعه نیم سکه 38 هزار تومان پایین تر از این نرخ است.
نیم سکه با نرخ پایه 242 هزار تومان و ارزش افزوده 9 هزار و 680 تومانی در بانک ملی با قیمت 251 هزار و 680 تومان به فروش می‌رسد؛ اگر این قیمت را در 2 ضرب کنیم حاصلضرب معادل 503 هزار و 360 تومان می‌شود البته باید توجه داشت که در این قسمت قیمت نیم سکه با لحاظ مالیات برارزش افزوده ضرب در 2 شد.
این نرخ بیانگر این است که سکه یک بهار آزادی در شعب منتخب بانک ملی معادل 37 هزار و 440 تومان گرانتر فروخته می شود.
ربع سکه با قیمت پایه 125 هزار تومان و 5 هزار تومان مالیات برارزش افزوده در بانک ملی با قیمت 130 هزار تومان فروخته می‌شود.
سکه گرمی هم اکنون در بانک ملی با نرخ پایه 68 هزار تومان و ارزش افزوده 2 هزار و 720 تومانی با قیمت 70 هزار و 720 تومان فروخته می‌شود.
شما می توانید آخرین اخبار طلا، سکه و ارز را از اینجا ببینید.
منبع خبر: خبرگزاری فارس
  ۴ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰:۱۸:۱۱ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد