هفته رکوردهای طلای بورس کالا

هفته رکوردهای طلای بورس کالا
رکورد معاملات هفتگی، روزانه، پنجشنبه ها و قرارداد آپشن سکه، هفته پیش در بازار مشتقه بورس کالای ایران شکسته شد.

بورس کالای ایران اعلام کرد : هفته پیش با معامله بیش از 212هزار قرارداد آتی، رکورد حجم معاملات هفتگی آتی سکه از ابتدای راه اندازی بازار مشتقه بورس کالای ایران از سال 86 شکسته شد.

ارزش معاملات هفتگی نیز به حدود 27هزار و 93 میلیارد ریال رسید تا دومین رکورد ثبت شود.

همچنین در هفته قبل، رکورد بیشترین معامله روزانه از ابتدای راه اندازی معاملات آتی با بیش از 73 هزار قرارداد در روز چهارشنبه شکست و رکورد بعدی نیز به ارزش معاملات این روز با قرار گرفتن روی رقم 960 میلیارد تومان اختصاص داشت.

قرعه ثبت رکورد پنجم بازار مشتقه بورس کالا به نام روز پنجشنبه با عنوان "برترین پنجشنبه تاریخ بازار آتی" افتاد؛ رکورد بیشترین قرارداد معامله شده در تاریخ پنجشنبه های بازار آتی با انعقاد 39هزار و 855 قرارداد در روز نهم دی ماه شکست تا پنجشنبه گذشته به عنوان ششمین روز پر معامله تاریخ بازار آتی نیز لقب بگیرد.

همچنین با توجه به راه اندازی قرارداد آپشن سکه از روز 24 آذر ماه، در روز یکشنبه گذشته -5 دی ماه- نیز با انعقاد 2هزار و 289 قرارداد، رکورد حجم معاملات روزانه آپشن سکه نیز شکسته شد.

قرارداد تحویل شهریور سال آینده به 165هزار و 947قرارداد رسید و در صدر قرار گفت.

رتبه دوم پر حجم ترین قرارداد فعال بازار آتی نیز به موعد تحویل تیر سال 96 با انعقاد 20 هزار و 602 قرارداد اختصاص یافت.

در رتبه های بعدی نیز سررسید اردیبهشت سال آینده با 9هزار و 356 قرارداد، اسفند امسال با 4هزار و 834قرارداد و دی ماه جاری با 14 هزار و 415 قرارداد قرار گرفت.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱:۴:۹ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد