بازار آتی سکه 16 هزار قردادی شد

بازار آتی سکه 16 هزار قردادی شد
معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران ، روز سه شنبه با 16 هزار و 801 قرارداد و ارزش دو هزار و 316 میلیارد ریال به کار خود پایان داد.

به نقل از بورس کالای ایران ،اونس طلا روز دوشنبه با 8 دلار افت به بهای 1225 دلار رسید ، این در شرایطی است که دلار روند مثبتی را تجربه کرد و از آنجا بازار طلای جهانی بر اساس پیش بینی های مستعد رشد بود.
بازار سکه بر سر دوراهی اونس و دلار، سردرگم شد و روند قیمتی متفاوتی را تجربه کرد.
روز گذشته از 5 سررسید بازار سکه دو سر رسید اسفند 95 و اردیبهشت 96 با روند صعودی و سه سر رسید دیگر با افت مواجه شدند، به طوری که سکه تحویل اسفند امسال با ثبت قیمت یک میلیون و 207 هزار تومان ، افزایش 0.19 درصدی را تجربه کرد. از سویی قرداد تحویل اردیبهشت 96 با قیمت یک میلیون 250 هزار تومان رشد
را به ثبت رساند.
این در شرایطی است که سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ یک میلیون و 294 هزار تومان به فروش رسید و با کاهش 0.6 درصدی همراه شد . همچنین سر رسید شهریور ماه سال آینده با نرخ یک میلیون و 340 هزار تومان معامله و افت 0.41 درصدی را تجربه کرد و در پایان نیز سر رسید آبان 96 با قیمت یک میلیون و 385 هزار تومان معامله شد و کاهش 0.39 درصدی را به ثبت رساند.
همسو با افت قیمت دلار ، سکه تمام بهار آزادینیز به کاهش قیمت ادامه داد و با پایین رفتن از کانال یک میلیون و 190 هزار تومان به کانال یک میلیون و 180 هزار تومان وارد شد.
روز سه شنبه ، سکه تمام بهار آزادی 2 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و قیمت یک میلیون و 189 هزار تومان رسید. به گفته فعالان ، نوسانات محدود اونس در کنار افت قیمت دلار دو عاملی بودند که در افت فلز گرانبها ی داخلی اثر گذار بوند.
عده ای از فعالان اعتقاد دارند، خریداران بازار سکه به دلیل روند آرم اونس در هفته جاری عقب نشینی کرده اند و همزمان حجم فیزیکی این فلز گرانبها در بازار بالا رفته است، در این میان ، نیم سکه و ربع سکه تا حدی در برابر افت قیمت مقاومت کرده اند.
به گفته فعالان در روزهای منتهی به پایان سال تقاضا برای سکه های کوچک در بازار بالا می رود موجب می شود قیمت های این دو دارایی روند اونس و دلار حدی کمتر واکنش نشان دهند.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۶:۵۳:۴۰ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد