بورس کالا؛ اونس به سکه خط داد

بورس کالا؛ اونس به سکه خط داد
معاملات آتی سکه در بورس کالا روز گذشته به 12 هزار و 41 قرارداد و ارزش آن به یک هزار و 658 میلیارد ریال رسیده که نسبت به روز یکشنبه رشد 158 درصدی را تجربه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس کالای ایران روز دوشنبه برخلاف انتظارات کارشناساناونس طلا افزایشی نشد تا قیمت سکه نیز در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران با روند نزولی مواجه شود این در حالی بود که همزمان در بازار ارز، دلار در شروع معاملات راه افزایشی را در پیش گرفته و به میانه محدوده 3  هزار و 780 تومان رسیده بود.
روز دوشنبه هر پنج سررسید بازار آتی سکه در بورس کالای ایران به تبعیت از اونس با روند نزولی قیمت رو به رو شد براین اساس سکه تحویل اسفند ماه با ثبت قیمت یک میلیون و 213 هزار تومان، کاهش 0.25 درصدی را تجربه کرد.
قرارداد تحویل اردیبهشت  96 با قیمت یک میلیون  247 هزار تومان افت 0.63 درصدی را به ثبت رساند از طرفی سکه تحویل تیر سال آتی با نرخ  یک میلیون و 294 هزار تومان به فروش رسیده و تغییر قیمت منفی  0.58 درصدی را تجربه کرد.
همچنین سررسید شهریوماه سال آینده نیز با نرخ یک میلیون و339  هزار تومان معامله و با کاهش 0.61 درصدی رو به رو شد در پایان نیز سررسید  آن سال 96 با قیمت یک میلیون و 388 هزار تومان معامله شد و نسبت به روز یکشنبه افت 0.67 درصدی را به ثبت رساند.

توجه سکه به اونس

روز دوشنبه سکه تمام بهار آزادیمعاملات خود را با قیمت یک میلیون و 214 هزار تومان آغاز کرد که افزایشی هزار تومانی نسبت به قیمت بسته شده روز یکشنبه داشت.
با این وجود به سرعت فلز گرانبهای داخلی در مسیر کاهشی قرار گرفت به طوری که تا ساعت 12 ظهر قیمت تا یک میلیون و 210 هزار تومان پایین رفت البته این پایان کار نبود و در ادامه روز سکه افت بیشتری را تجربه کرد در ساعات ابتدایی روز قیمت دلار تا نقطه 3 هزار و 785 تومان بالا رفت و هم زمان در معاملات آتی نقطه 3 هزار و 790 تومان لمس شد.
افزایشی بودن دلار در ابتدای  روز  کمی سرعت ریزش سکه را کند کرد هر چند که بیشتر معامله گران به اونس جهانی توجه داشتند با وجود این در ادامه روز با پایین رفتن دلار از سقف روزانه و بازگشت به محدوده 3 هزار و 770 تومان در کنار ضعف اونس  برای عبور از محدوده هزار و 260 دلار زمینه ساز این شدند که سکه تمام با شدت بیشتری افت کند  و در نهایت با قیمت یک میلیون و 203 هزار تومان به کار خود پایان دهد همزمان با افت سکه تمام، سکه های کوچک تر نیز در مسیر کاهشی قرار گرفتند به طوری که روز دوشنبه  نیم سکه 4 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت 618 هزار تومان رسید ربع سکه نیز با 5 هزار تومان افت به قیمت 381 هزار تومان رسید.

منبع خبر: خبر گزاری صدا و سیما
  ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۶:۳۹:۴۳ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد