استراتژی اندونزی برای تبدیل شدن به قطب خودرو

اندونزی که بزرگ‌ترین بازار خودروی جنوب‌شرق آسیا به‌شمار می‌رود، قصد دارد به‌منظور تبدیل شدن به قطب تولید خودروهای سدان، مالیات بر فروش این خودروها را کاهش دهد.
اندونزی که بزرگ‌ترین بازار خودروی جنوب‌شرق آسیا به‌شمار می‌رود، قصد دارد به‌منظور تبدیل شدن به قطب تولید خودروهای سدان، مالیات بر فروش این خودروها را کاهش دهد.

اندونزی که بزرگ‌ترین بازار خودروی جنوب‌شرق آسیا به‌شمار می‌رود، قصد دارد به‌منظور تبدیل شدن به قطب تولید خودروهای سدان، مالیات بر فروش این خودروها را کاهش دهد. به گزارش اکونومیک تایمز، در اندونزی خودروهای سدان جزو خودروهای لوکس محسوب می‌شوند و مالیاتی درحدود 30‌تا 40 درصدی بر آنها اعمال می‌شود. این مالیات سنگین، موجب شده است این نوع خودروها برای خریداران و تولیدکنندگان جذاب نباشند.

وزیر صنعت اندونزی می‌گوید دولت امیدوار است با این کاهش مالیات خودروسازان را تشویق کند سدان‌های بیشتری هم برای مصرف داخلی و هم برای صادرات، تولید کنند. او می‌گوید: «امیدواریم پتانسیل صادرات خودروهای سدان را افزایش دهیم و یک روش برای این کار کاهش مالیات این خودروهاست. در بازارهای جهانی، تقاضا برای خودروهای سدان بیشتر از خودروهای چندمنظوره است.» این در شرایطی است که سندیکای خودروسازان اندونزی پیشنهاد داده است برای ترغیب خودروسازان به تولید سدان، مالیات بر فروش این خودروها به 10 درصد کاهش یابد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۴۹:۱۵ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید: