خودروسازان به تعطیلات رفتند

خودروسازان و قطعه‌سازان از دیروز به مدت یک هفته به تعطیلات می‌روند. طبق رسمی نانوشته در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، این صنایع در تابستان هر سال به مدت یک هفته خطوط تولید را متوقف کرده و به تعطیلات تابستانی می‌روند. در این میان از فرصت توقف خطوط تولید برای انجام عملیات اوورهال و بازسازی خطوط تولید استفاده می‌شود. امسال نیز این اتفاق افتاده و از امروز تعطیلات تابستانی خودروسازان به مدت یک هفته آغاز خواهد شد.
خودروسازان و قطعه‌سازان از دیروز به مدت یک هفته به تعطیلات می‌روند. طبق رسمی نانوشته در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، این صنایع در تابستان هر سال به مدت یک هفته خطوط تولید را متوقف کرده و به تعطیلات تابستانی می‌روند. در این میان از فرصت توقف خطوط تولید برای انجام عملیات اوورهال و بازسازی خطوط تولید استفاده می‌شود. امسال نیز این اتفاق افتاده و از امروز تعطیلات تابستانی خودروسازان به مدت یک هفته آغاز خواهد شد.

خودروسازان و قطعه‌سازان از دیروز به مدت یک هفته به تعطیلات می‌روند. طبق رسمی نانوشته در صنعت خودرو و قطعه‌سازی، این صنایع در تابستان هر سال به مدت یک هفته خطوط تولید را متوقف کرده و به تعطیلات تابستانی می‌روند. در این میان از فرصت توقف خطوط تولید برای انجام عملیات اوورهال و بازسازی خطوط تولید استفاده می‌شود. امسال نیز این اتفاق افتاده و از امروز تعطیلات تابستانی خودروسازان به مدت یک هفته آغاز خواهد شد.

به موازات خودروسازان، قطعه‌سازی نیز در ایام تعطیلات تابستانی خودروسازان خطوط تولید خود را تعطیل می‌کنند. اما امسال آغاز تعطیلات تابستانی خودروسازان و قطعه‌سازان در حالی است که این صنایع در وضعیت مناسبی به‌سر نمی‌برند؛ به‌گونه‌ای که تولید خودرو در دو ماه اخیر برخلاف روند ماه‌های گذشته، سیری نزولی به خود گرفته است. به موازات این وضعیت، قیمت خودروها در بازار آزاد نیز رشد بی‌ضابطه‌ای داشته است؛ به‌گونه‌ای که تفاوت قیمت کارخانه و بازار برخی خودروها به حدود ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است. در این شرایط مصرف‌کنندگان از وضعیت پیش‌آمده ناراضی بوده و بیشتر آنها موفق به خرید خودرو به قیمت‌های رسمی از شرکت‌های خودروساز نمی‌شوند؛ زیرا به‌دلیل اختلاف بالای قیمت رسمی و آزاد خودروها، نقش واسطه‌ها و دلالان در این بازار پررنگ شده و خودروهای تولیدی سر از بازار آزاد با قیمت‌های آنچنانی درمی‌آورند.

در چنین شرایطی اما خودروسازان و قطعه‌سازان هم از شرایط موجود ابراز نارضایتی می‌کنند؛ به‌گونه‌ای که آنان معتقدند به‌دلیل قیمت‌گذاری دستوری خودرو، سود تولید به جیب واسطه‌ها و دلالان در بازار آزاد می‌رود. در این میان طبق برخی اخبار رسیده، مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌عنوان متولی و سیاست‌گذار صنعت خودرو در حال بررسی شرایط برای رفع مشکلات موجود هستند. باید دید آنها تا چه حد موفق به سر و سامان دادن به بازار آشفته خودرو خواهند شد.

منبع خبر: دنیای اقتصاد
  ۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۷:۴۶ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

  •  آخرین مطالب همین گروه