رسانه هاي مدرن و سهم ما

رسانه هاي مدرن و سهم ما
موسسه "ورونيس ساهلر استیونسون"، يك موسسه تحقيقاتي است كه هر ساله آماري جهاني را در مورد حوزه هايي نظير رسانه، اطلاعات و آموزش منتشر مي كند. بيست و سومين شماره از اين گزارش اخيرا منتشر شد.

موسسه "ورونيس ساهلر استیونسون"، يك موسسه تحقيقاتي است كه هر ساله آماري جهاني را در مورد حوزه هايي نظير رسانه، اطلاعات و آموزش منتشر مي كند. بيست و سومين شماره از اين گزارش اخيرا منتشر شد.

بر اساس اين گزارش كل هزينه هاي ارتباطاتي شامل تبليغات و هزينه هاي مربوط به مشتريان يا كسب و كارها در سال 2008 با 3/2 درصد افزايش به رقم 6/882 ميليارد دلار رسيد.

تبليغات يك كاهش 9/2 درصدي را در اين هزينه ها داشته و رقم 210 ميليارد دلار را ثبت كرده است. اما انتظار مي رود كه روند كاهش در سال 2009 هم ادامه داشته و از سال آينده كم كم جان دوباره بگيرد.

با وجود اخبار ناخوشايند اين چنيني براي صنعت رسانه در دنيا، پیش بینی شده است كه اين صنعت از نظر رشد طي 5 سال آينده در جهان، پس از صنايع معدن و ساخت و ساز، جايگاه سوم را از آن خود كند.

اما نکته مهم تر در يافته هاي اين گزارش آن است كه رشد آينده درآمدهاي بخش رسانه، توسط حوزه هاي مدرن و نه سنتي، كسب خواهد شد. حوزه هايي نظير روابط عمومي، بازاريابي دهان به دهان، سرگرمي هاي برندي ( اسپانسري ) و رسانه هايي نظير تلويزيون هاي كابلي، اينترنت و تلفن همراه.

موسسه ورونيس ساهلر در گزارش خود آورده است كه مردم ديگر زمان كمتري را براي رسانه هايي نظر شبكه هاي تلويزيوني و راديويي سراسري، نشريات و رسانه هايي نظير بيلبورد شهري و حمل و نقل عمومي صرف مي كنند و برخي مي گويند كه حتي پس از احياي اقتصاد جهاني اين رسانه ها هرگز شاهد تكرار دوران اوج خود نخواهند بود.

به هر حال در جهان امروز تعداد رسانه ها و كيفيت مطالب و برنامه هايشان براي جذب مخاطب بيشتر با چنان رشدي مواجه است كه ديگر مباحثي مانند "تعداد مخاطبين بالقوه يا تخميني"، محلي از اعراب ندارند. اين يعني حق انتخاب براي مخاطب نه استيلاي رسانه اي كه هر چه بخواهد مي تواند به خورد مخاطبينش بدهد.

ما چقدر به رسانه ها و حوزه هاي مدرن در بحث تبليغات و امور رسانه توجه داريم؟ آيا توجه كم به اين حوزه ها فقط به معناي كاهش اثربخشي پيام ها و كمپين ها است، يا مي تواند به قيمت محروم شدن ما از درآمد ميلياردي سومين صنعت در حال رشد دنيا هم تمام شود؟

منبع خبر: مدیران ایران
  ۴ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۲۳:۵۸ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد