اضافه کردن سایت به موتورهای جستجو

اضافه کردن سایت به موتورهای جستجو
چند نکته برای مدیران سایت جهت اضافه کردن سایت به موتورهای جستجو
 (1همیشه قبل از ارسال آدرس صفحات مطمئن شوید که صفحه شما در آن موتور جست جو وجود نداشته باشد. در صفحات شما نباید اتصالات شکسته وجود داشتهباشد. صفحاتی که اتصالات شکسته دارند بخوبی در موتورهای جستجو ثبت نمیشوند.
(2اگر در سایتتان ازفریم (Frame) استفاده می کنید، ثبت سایت شما در موتورهای جستجو می تواند با مشکل مواجه شود. بهترین کار این است کهیک نسخه بدون فریم از سایت خود تهیه کنید و این نسخه را به موتور جستجو معرفی کنید. البته شما می توانید صفحه داخلی فریم را بصورت مستقل به موتورجستجو معرفی کنید.
(3روباتهای موتورجستجو نمی توانند سایتهائی که برای ورود نیاز به شناسه کاربر و کلمهعبور دارند را، ثبت کنند. این روباتها هیچیک از صفحاتی که نیاز به پر کردن فرم داشته باشند را نمیتوانند ثبت کنند. علاوه بر اینسایتهائی که داراری فرمهای جستجو هستند را هم بهخوبی ثبت نمی کنند چرا برای دستیابی به اطلاعات نیاز به پر کردنفرمهای جستجو است. یک راه حل، ارائه صفحات ثابت برای این اطلاعات است.بعنوان مثال فروم ها (Forum) می توانند با ارائه مطالبفروم در صفحات ثابت ، آنرا به موتورهای جستجو معرفی کنند.
(4صفحات پویا روباتهای موتور جستجو را بلوکه می کنند. هر آدرسی که به همراه علامت سوال (؟) یا علامت & باشند توسط اینروباتها در نظر گرفته نمی شوند.
(5بیشترموتورهای جستجو نمی توانند متون موجود در تصاویر را در ثبت خود در نظربگیرند. این اطلاعات بایستی بصورت دیگری در سایت ارائه شوند تا توسط موتورهای جستجو ثبت شوند.
(6اگر سایت شما سرعت پائینی دارد یا اینکه حجم صفحه سایت شما زیاد است، موتورهای جستجو در ثبت کردن سایت شما شکل دارند. سعی کنید اندازه صفحات سایت خود را طوری کوچک طراحی کنید ( از نظر حجم) که با سرعت مناسبی دیده شود. ایننکته هم می تواند در در رضایت بازدیدکنندگان سایت شما موثر باشد وهم در ضریب اطمینان از ثبت شدن توسطموتورهای جستجو. بهترین اندازه برایهر صفحه با تمام تصاویر و اشیاء موجود در آن بین 50 تا 70 کیلو بایت است.
(7اگر فقط صفحه اول سایت خود را به موتور جستجو معرفی کنید، انتظار نداشته باشید که همه اتصالات موجود در سایت شما در موتور جستجو ثبت شود. هرچند بعضی از موتورهای جستجو تمام اتصالات را صبت می کنند اما شما به این مسئله اطمینان نداشته باشید و تک تک صفحات خود را در موتورهای جستجو معرفی کنید.
(8اگر زمانیکه روباتموتور جستجو به سایت شما مراجعه می کند سایت شما در دسترس نباشد، سایت شماثبت نخواهد شد. حتی بدتر از این ،در شرایطی خاص سایت شما که قبلا در موتورجستجو ثبت شده بوده، در این حالت از لیست حذف خواهد شد. سعی کنید هاستینگسایت خود را از شرکتهائی تهیه کنید که در 99.5 درصد موارد سایت شما دردسترس باشد.
(9اگر زمانیکه روبات موتور جستجو به سراغ سایت شما می آید، سایت شما در دسترس نباشد، نمیتواند آنرا ثبت کند. حتی بدتر از این ، اگر قبلا سایت شما ثبت شده باشد در این حالت سایت شما از لیست خارج خواهد شد. بنابراین تلاش کنید که سایت شماهمیشه در دسترس باشد. همیشه وضعیت سایت خود را در موتور جستجو بررسیکنید . اگر این اتفاق برای سایت شما افتاد سعی کنید مجددا سایت خود را درآن موتور جستجو ثبت کنید.
(10موتورهای جستجو بهسایتهائی که در آنها کلمات کلیدی زیاد تکرار شده اند (مانندسایتهائی که بصورت سوال و جوابی هستند) حساس هستند و آنها را ثبتنمی کنند. سعی کنید هر صفحه سایت شما به گونه ای باشد که تعداد تکرا کلماتکلیدی در آنها از یک حد معین بیشتر نباشد. برای ارزیابی سایت خود میتوانید از ابزارهای رایگان موجود در اینترنت استفاده کنید و نرخ تکرارکلمات کلیدی را مشخص کنید.
(11اگر سایت شما به گونه ای است که وقتی کاربر وارد آن می شود ، او را به یک آدرس دیگر ارجاع می دهید یا اینکه از تگ های مربوط به بروزرسانی خودکار صفحه استفاده می کنید، موتورهای جستجو با ثبت آن مشکل دارند. در این حالتها یک روبات موتور جستجو تصور می کند که شما می خواهید آی پی سایت خود راپنهان کنید یا اینکه با اینکار قصد افزایش رتبه سایت خود را دارید.
(12اگر سایت خود را میخواهید در یک دایرکتوری ثبت کنید، این احتمال وجوددارد که سایت شما توسط یک شخص بررسی شود . سایت شما در صورتی ثبت خواهد شدکه شرایط لازم را داشه باشد. برای اطمینان از ثبت سایت شما در یکدایرکتوری بایستی راهنما صبت سایت را حتما مطالعهکنید و از شرایط آن مطلع شوید.
(13تعدادی از موتورهایجستجو سایتهای رایگان را ثبت نمی کنند. استدلال آنها این استکه در بیشتر موارد چنین سایتهائی مطالب ارزشمندی ندارند.اگر می خواهید سایت شما در موتورهایجستجو رتبه خوبی داشته باشد، سعی کنیدکه سایت خودتان را خریداری کنید . البته در این مورداستثنائی هم وجود دارد. وبلاگها نمونه ای از سایتهای رایگانهستند که در موتورهای جستجو بخوبی ثبت شده و رتبه مناسبی نیز دارد.
(14بعضی از موتورهای جستجو صفحاتی را که از طریق صفحه خانگی سایت قابل دسترسی نیستند،در ثبت سایت در نظر نمی گیرند. مثلا HotBot اینگونه عمل می کند.اگر شما صفحاتی دارید که نقش ورودی کاربران به سایت شما را دارد باید ایننکته را درنظر بگیرید.
(15اطمینان حاصل کنیدموتور جستجوئی که روی آن کار میکنید محدودیتی برای تعدادلینکهای ثبت شده ( متعلق به یک سایت ) ندارد. تعدادی ازموتورهای جستجو برای ثبت لینکهای یک سایت در هر روز محدودیتقائل می شوند. سعی کنید قبل از شروع به ثبت لینکهای سایت، از اینمحدودیتها مطلع شوید.
(16امکان دارد که بدلیل تعدادی از خطاهای موتور جستجو مقداری از اطلاعات ثبت شده ، حذف شوند. برای اطمینان از اینکه سایت شما در موتور جستجو همیشه وجوددارد، مرتبا وضعیت سایت خود را بررسی کنید. در صورتی که مشکلی در دیدن سایتخود در موتورهای جستجو داشتید، مجددا سایت خود را ثبت کنید.
(17روشهای ارزیابی سایت در موتورهای جستجو مرتبا تغییر میکند. لازم است که دردوره های خاصی با بررسی این تغییرات سایت خود را بازسازی کنید. همیشه بایددر جریان این تغییرات قرار داشته باشید. برای این منظور می توانید درسایتهائی که در این زمینه مطلب می نویسند ، عضو شوید و از آخرین تغییرات آن مطلع شوید. www.google.com
منبع خبر: سایت جامع خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی
  ۱۲ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۹:۱۲:۵۵ قبل از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد