تفکر مناسب پیروزی

تفکر مناسب پیروزی
یکی از موانع بزرگ بر سر راه تفکر خلاق، ترس از انتقاد، استهزاء و منزوی شدن از طرف دیگران است.
یکی از موانع بزرگ بر سر راه تفکر خلاق، ترس از انتقاد، استهزاء و منزوی شدن از طرف دیگران است. ما از کودکی یاد گرفته‌ایم که در پی تأیید دیگران باشیم و برای این تأیید ارزش قائل شویم. اگر احساس کنیم اید‌ەهای جدید موجب استهزاء یا خنده دیگران می‌شود و ما را فردی ابله نشان می‌دهد، لب فرو می‌بندیم و آن را مطرح نمی‌کنیم.
●بنیان موفقیت‌های تجاری
به‌یاد داشته باشید که در اغلب موارد، ایده‌هائی که در ابتدا خنده‌دار به‌نظر می‌رسند، مبنای موفقیت‌های بزرگ تجاری می‌شوند. در آغاز مسابقه فضائی برای فرستادن انسان به کره ماه یکی از بزرگترین موانع، وزن بود. مشکل این بود که سوخت خیلی سنگین است و اگر قرار بود موشک برای غلبه بر جاذبه زمین، سفر به ماه، برخاستن از سطح کره ماه و بازگشت به زمین سوخت کافی با خود داشته باشد سنگین‌تر از آن می‌شد که اصلاً بتواند از زمین جدا شود.
●خارج از حیطه‌های سنتی و عام فکر کنید
ایده بسیار جالب برای حل این مشکل از سوی یکی از دانشمندان مطرح گردید. او معقتد بود لازم نیست کل موشک بر سطح کره ماه فرود آید. با بهره‌گیری از همین ایده بود که سفر به ماه ممکن شد و نیل آرمسترانگ در سال ۱۹۶۹ پا بر سطح کره ماه گذاشت.
●رویکردی متفاوت اتخاذ کنید
در کتاب ”باغی در ماه“ که پیر بول به نگارش درآورده است و موضوع آن مسابقه تخیلی و بین‌المللی برای فرستادن انسان به فضاست و در آن، مسابقه بین کشورهای صنعتی برگزار می‌شود، ژاپن قبل از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و روسیه موفق به این کار می‌شود. علت آن است که موشک ژاپنی‌ها یک‌طرفه است یعنی قرار نیست فضانورد ژاپنی به زمین بازگردد. او پرچم کشورش را روی کره ماه به اهتزاز در می‌آورد و به افتخار امپراطور هاراگیری می‌کند. ژاپنی‌ها دراین مسابقه پیروز می‌شوند زیرا در فرهنگ‌شان قرار نیست انسان از سفر باز گردد در حالی‌که دیگر کشورها به موضوع بازگشت فضانورد خود فکر می‌کردند ژاپنی‌ها تنها مایل بودند پیش از همه فضانورد خود را به کره ماه برسانند.
●اقدام عملی
در ادامه به دو روش اشاره می‌شود که با استفاده از آنها می‌توانید دیدگاه خود را نسبت به وضعیت کنونی‌تان تغییر دهید.
۱. همواره فرضیات ذهنی خود را مورد چالش قرار دهید. آنچه تصور می‌کنید درست یا غیر قابل تغییر است، ممکن است اصلاً صحت نداشته باشد. ببینید کدام یک از آنها واقعاً صحیح و کدامیک ظاهراً درست هستند.
۲. خود را آماده کنید رویکردهای خنده‌دار نسبت به یک مشکل یا مانع اتخاذ نمائید. از استهزاء دیگران نهراسید. در این حالت به احتمال زیاد به راه‌حل‌های خلاقانه دست پیدا خواهید کرد.
منبع خبر: ماهنامه پیام مدیر موفق
  ۲۳ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۴۹:۳۳ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد