مدیر موفق کیست؟؟؟

مدیر موفق کیست؟؟؟
مدیران موفق تمام وقت یاد می‌گیرند. از هر کس و هر چیز در داخل و به‌خصوص خارج از محیط کارشان مطالب جدید یاد می‌گیرند. وقتی شما بی‌هدف قدم می‌زنید از آنچه که دور و برتان می‌گذرد خبردار می‌شوید.
چرا برای برخی از مدیران، مدیریت کاری آسان به‌نظر می‌رسد و از آن لذت می‌برند در حالی‌که برخی هرگز از آن سر درنمی‌آورند؟ مدیر مؤثر بودن تصادفی نیست. بهترین مدیران راه‌های موفقیت را مطالعه بررسی و رموز آن را درک می‌کنند. برخی از آنها به ته خط می‌رسند و پر واضح است که چرا؟ زیرا آنها از کمبود الویت دادن به مشکلات رنج می‌برند. به‌جای اینکه کارهای مهم را انجام بدهند. کارهای فوری را انجام می‌دهند. ساعت‌های طولانی را در دفتر خود می‌گذرانند و وقتی برای خود یا اطرافیان‌شان ندارند. میز کارشان و همچنین نامه‌نگاری‌هایشان به‌هم ریخته و شلوغ است. این نشان می‌دهد که آنها نمی‌توانند با اعضاء تیم خود ارتباط خوبی برقرار کنند و بدتر از همه از خانوادهٔ خود غافل هستند.
طبیعی است که این مسئله بر روحیه و خلاقیت گروه زیردست این مدیر تأثیر شدیدی دارد و در جبههٔ خانه، وضعیت بدتر است. در حالی‌که چیره شدن بر مشکل الویت، کاری است بسیار آسان، کافی است نگاهی به خصوصیات مدیران موفق بیاندازیم، راه آنها را ادامه دهیم. ما چند شیوهٔ مدیران موفق را برای شما برشمرده‌ایم.
۱. مدیر موفق، سؤالات بسیاری می‌پرسد و گوش می‌کند و باز هم گوش می‌کند. سؤال‌های خوب، گفت‌و‌گوهائی را آغاز می‌کند که در صورت پرسیده نشدن ممکن است از دست بروند. وقتی گوش می‌دهید واقعاً گوش کنید. از آنچه خواهید شنید متعجب خواهید شد و کارکنان شما از اینکه به آنها گوش می‌دهید بسیار راضی و خوشنود خواهند بود. آنچه را می‌شنوید به یاد بسپارید.
۲. مدیران بسیار موفق به آنچه می‌گویند عمل می‌کنند.
۳. مدیران موفق تمام وقت یاد می‌گیرند. از هر کس و هر چیز در داخل و به‌خصوص خارج از محیط کارشان مطالب جدید یاد می‌گیرند. وقتی شما بی‌هدف قدم می‌زنید از آنچه که دور و برتان می‌گذرد خبردار می‌شوید.
۴. مدیران بسیار موفق برنامه‌ریزی درست و دقیقی دارند. آنها می‌دانند که وقت خود را چگونه تنظیم کنند و برای کارهای خود و گروه خود برنامه‌ریزی درستی دارند.
۵. مدیران موفق فقط خود یاد نمی‌گیرند، بلکه روی گروه خود نیز سرمایه‌گذاری می‌کنند. آنها با آموزش و رهبری درست گروه خود، باعث پیشرفت اعضاء گروه و در نتیجه پیشرفت کار می‌شوند.
۶. مدیران خوب، سالم و سرحال هستند. چون عقل سالم در بدن سالم است.
۷. مدیر موفق در استخدام افراد تأمل می‌کند و در اخراجشان عجله، گماردن افراد مناسب در مقام‌های خود یکی از وظایف مهم مدیریتی است.
۸. مدیر موفق فقط روی مطالب بسیار مهم متمرکز می‌شود. بقیهٔ مسائل را یا به اشخاص دیگر می‌‌سپارد یا کمترش می‌کند.
۹. مدیر خوب رهبری می‌کند. کارکنان شما می‌خواهند بدانند که چه موقع شما کاری را آغاز می‌کنید. بیشتر آنها از شما پیروی می‌کنند و عقاید و ارزش‌های خود را دارند.
۱۰. مدیر موفق باید کارکنان خود را خوب بشناسد و از آنها تقدیر کند. در تقدیر و اعطاء جایزه به اشخاصی که کارشان را خوب انجام داده‌اند، در حضور جمع افراط کنید.
۱۱. مدیر موفق محیطی آرام و مثبت برای کارکنان خود ایجاد می‌کند و انگیزه‌های خوبی برای کار کردن به آنها می‌دهد.
۱۲. مدیر خوب طوری رفتار می‌کند که تنها گناه یک کارمند تلاش نکردن است.
مدیران موفق برای کارکنان و خودشان برنامه‌ریزی می‌کنند و در کنار کار از زندگی خود لذت می‌برند.
کسانی‌که موفق می‌شوند این خصوصیات اخلاقی را دارند.
اعتماد به نفس دارند ولی فروتن هستند.
مسئولیت‌ها را واگذار می‌کنند ولی رهبری را به عهده می‌گیرند.
در عین حال بسیار کنجکاو و منظم هستند و بسیار متمرکز کار می‌کنند.
بد نیست نگاهی هم بیندازیم به شیوه‌های مدیران ناموفق.
بی‌توجهی به دیگران
سرد کناره‌گیر و مغرور
خیانت‌ به اعتماد دیگران
سیاست‌بازی
عدم رهبری مؤثر کارکنان
عدم توانائی فکر کردن استراتژیکی
عدم مشورت با یک فرد عاقل
عدم انعطاف‌پذیری به‌عنوان یک رئیس
داشتن هر یک از خصوصیات خوب و دور کردن خصوصیات منفی از خود می‌تواند از آدم‌های توانا مدیر فعال، پیگیر و موفق بسازد. البته فراموش نکنید که ۹۰ درصد از آموزش موفقیت به‌هنگام کار به‌دست می‌آید.
منبع خبر: www.farspage.com
  ۲۵ آبان ۱۳۸۸ ساعت ۱۲:۱۰:۵۶ بعد از ظهر
شما اولین نفری باشید که نظر میدهد

 همین حالا نظر خود را ثبت کنید:

نتایج یافت شده: 0 مورد